bilder: våran uppfart

M1cha
13 maj 2006 · 645 Inlägg

Äh... Jag lägger ner. Jag har sagt mitt... Fina bilar. Hoppas du inte ogillar mig nu..

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Saabdajw
13 maj 2006 · 199 Inlägg

ungdomar nuförtiden,

GooLiAth
13 maj 2006 · 96 Inlägg

Neos34 skrev:

GooLiAth skrev:
här....jag pröjsar min bil själv!
det finns nåt som heter lån...smile

Jaa men då är det ju bankens bil = inte din.
Hur svårt kan det vara bara ta ett lån å köpa 1 lambo.

Nää du..
Jag äger ialla fall mina prylar.

är du allvarlig? eller rent av dum i skallen?

tror du att det är många som köper en ny bil i dagens läge och betalar direkt från kontot?
nej...

hur gammal är du neos?
ja skulle kunna tänka mig att du är 14-15 på de sätter du pratar..

Senast redigerat av GooLiAth (13 maj 2006)

vill du få din bil fotograferad?
kontakta mig!
www.GoliAthfoto.com
Audi R8 (2008)
SWK Lord
13 maj 2006 · 125 Inlägg

Hahaha... Fan vad humor det va att läsa hela den här tråden!(?) Varför är alla arga på alla för?

Tråden heter ju Film och Foto. Och skaparen till tråden har ju lagt upp bilder på läckra bilar(som råkade stå på hans garageuppfart). Jag uppskattade bilderna! Hade jag haft besök av så läckra bilar som hade stått på min garageuppfart hade jag också tagit kort på dessa.

Jag uppfattade iallafall inte tråden som nån "se-på-mig-vad-mycket-pengar-jag-har-tråd".


Om det är nåt som jag skulle anmärka på är det att du har lagt upp så många bilar.(?) Jag har svårt att tro att alla bilar som är upplagda är dina? Jag skulle till exempel inte lägga upp min farsas bil, fast det står i "reglerna" att man får lägga upp bilar som ägs av närstående!

Så, nu har jag fått sagt mitt också!

Försök att håll sams nu! winkwinkwink

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316
GooLiAth
13 maj 2006 · 96 Inlägg

SWK skrev:
Hahaha... Fan vad humor det va att läsa hela den här tråden!(?) Varför är alla arga på alla för?

Tråden heter ju Film och Foto. Och skaparen till tråden har ju lagt upp bilder på läckra bilar(som råkade stå på hans garageuppfart). Jag uppskattade bilderna! Hade jag haft besök av så läckra bilar som hade stått på min garageuppfart hade jag också tagit kort på dessa.

Jag uppfattade iallafall inte tråden som nån "se-på-mig-vad-mycket-pengar-jag-har-tråd".


Om det är nåt som jag skulle anmärka på är det att du har lagt upp så många bilar.(?) Jag har svårt att tro att alla bilar som är upplagda är dina? Jag skulle till exempel inte lägga upp min farsas bil, fast det står i "reglerna" att man får lägga upp bilar som ägs av närstående!

Så, nu har jag fått sagt mitt också!

Försök att håll sams nu! winkwinkwink

bra sagt!
har aldrig sagt att bilarna är alla mina...
utan familjens..

vill du få din bil fotograferad?
kontakta mig!
www.GoliAthfoto.com
Audi R8 (2008)
Saabdajw
13 maj 2006 · 199 Inlägg

SWK skrev:
Hahaha... Fan vad humor det va att läsa hela den här tråden!(?) Varför är alla arga på alla för?

Tråden heter ju Film och Foto. Och skaparen till tråden har ju lagt upp bilder på läckra bilar(som råkade stå på hans garageuppfart). Jag uppskattade bilderna! Hade jag haft besök av så läckra bilar som hade stått på min garageuppfart hade jag också tagit kort på dessa.

Jag uppfattade iallafall inte tråden som nån "se-på-mig-vad-mycket-pengar-jag-har-tråd".


Om det är nåt som jag skulle anmärka på är det att du har lagt upp så många bilar.(?) Jag har svårt att tro att alla bilar som är upplagda är dina? Jag skulle till exempel inte lägga upp min farsas bil, fast det står i "reglerna" att man får lägga upp bilar som ägs av närstående!

Så, nu har jag fått sagt mitt också!

Försök att håll sams nu! winkwinkwink

kunde inte sagt det bättre själv:P

Neos34 Garaget vän, igen.
14 maj 2006 · 5 687 Inlägg

GooLiAth skrev:
är du allvarlig? eller rent av dum i skallen?

tror du att det är många som köper en ny bil i dagens läge och betalar direkt från kontot?
nej...

hur gammal är du neos?
ja skulle kunna tänka mig att du är 14-15 på de sätter du pratar..

Jag är så allvarlig som att kompisen köpte sin första Limo igår för 156.000:- Kontant.

Det är många som gör det ja, till och med jag.

Lika gammal som du.

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
MissLazer
14 maj 2006 · 68 Inlägg

Jisses, de e tur att man håller sin "grusuppfart" för sej själv, vikket ramaskri
för några familjebilar. Hehe.. ja nej... big_smile

Ja menar man ska leva livet medans man kan

I don´t care what people say, I just do it anyway
gard Fartsyndare
14 maj 2006 · 278 Inlägg

GooLiAth skrev:

gard skrev:
tycker de luktar skryt här ;b

fina bilar dock smile

ge dig..
varför har du lagt upp din bil här på garaget? jo för att du vill visa upp den...

å varför ska inte jag kunna lägga upp bilder på
våra bilar utan att vissa börjar snacka om bortskämd å skryt?

haha, dels så har jag inte gjort en helt egen tråd om min bil så att alla ska skriva "wow vad cool du är" och dels så är det på MIN bil, inte på hela familjens bilar. och ännu en gång. jag har inte gjort en tråd för att folk ska se hur skrytig jag är smile

yrkesfotograf inom reklam och företag.
THEBADGUY Gorgilus addictus
14 maj 2006 · 4 737 Inlägg
Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Saabnorden lastbils chaffis......
14 maj 2006 · 299 Inlägg
i wish my lawn was emo so it would cut itself!
T-Ruud
14 maj 2006 · 53 Inlägg

BAD_ROBOT skrev:

gard skrev:

GooLiAth skrev:
ge dig..
varför har du lagt upp din bil här på garaget? jo för att du vill visa upp den...

å varför ska inte jag kunna lägga upp bilder på
våra bilar utan att vissa börjar snacka om bortskämd å skryt?

haha, dels så har jag inte gjort en helt egen tråd om min bil så att alla ska skriva "wow vad cool du är" och dels så är det på MIN bil, inte på hela familjens bilar. och ännu en gång. jag har inte gjort en tråd för att folk ska se hur skrytig jag är smile

kunde inte ha sagt de bättre själv...

Haha det är så roligt att läsa den här tråden. Självklart är precis alla avundsjuka på killen med alla de fina bilarna! Och jag kan slå vad om att om det skulle vara så att era uppfarter såg ut så här så skulle ni också vilja visa upp bilarna! 


Mkt fina bilar grabben! smile
mvh Tomas!

JohnnyN Rutinerad medlem
14 maj 2006 · 1 938 Inlägg

T-Ruud skrev:
Haha det är så roligt att läsa den här tråden. Självklart är precis alla avundsjuka på killen med alla de fina bilarna! Och jag kan slå vad om att om det skulle vara så att era uppfarter såg ut så här så skulle ni också vilja visa upp bilarna! 


Mkt fina bilar grabben! smile
mvh Tomas!

WORD bro' big_smile

gard Fartsyndare
14 maj 2006 · 278 Inlägg

T-Ruud skrev:

BAD_ROBOT skrev:

gard skrev:

haha, dels så har jag inte gjort en helt egen tråd om min bil så att alla ska skriva "wow vad cool du är" och dels så är det på MIN bil, inte på hela familjens bilar. och ännu en gång. jag har inte gjort en tråd för att folk ska se hur skrytig jag är smile

kunde inte ha sagt de bättre själv...

Haha det är så roligt att läsa den här tråden. Självklart är precis alla avundsjuka på killen med alla de fina bilarna! Och jag kan slå vad om att om det skulle vara så att era uppfarter såg ut så här så skulle ni också vilja visa upp bilarna! 


Mkt fina bilar grabben! smile
mvh Tomas!

Tomas, där har du fel smile jag hade valet mellan impreza och saab. men jag tycker de är fan så mycket roligare med en bil som inte skriker "kolla fjortisar, jag har en importerad övertrimmad och överstylad bil" smile kul att ha en bil som inte alla andra har och som man dessutom kan göra jävligt sjysst. mycket mer respekt att ha en sjysst saab kombi än ytterligare en impreza i mängden. eller en evo eller vilken bil ni nu vill välja smile

yrkesfotograf inom reklam och företag.
Static
15 maj 2006 · 208 Inlägg

tycker de är tråkigt att folk inte kan hålla sina spydiga komentarer för sig själv! tänk lite innan fingrarna landar på tangenterna. jag hade inte tyckt att de skulle va så skoj o bli kallad för bortskämd o skrytig bara för att man har en väldigt motorintresserad familj. även om man tycker så, så behöver man inte skriva de. skärpning!

gard Fartsyndare
15 maj 2006 · 278 Inlägg

Static skrev:
tycker de är tråkigt att folk inte kan hålla sina spydiga komentarer för sig själv! tänk lite innan fingrarna landar på tangenterna. jag hade inte tyckt att de skulle va så skoj o bli kallad för bortskämd o skrytig bara för att man har en väldigt motorintresserad familj. även om man tycker så, så behöver man inte skriva de. skärpning!

Static jag förstår lite hur du tänker, men att starta en egen tråd för att visa upp familjens bilar är skrytigt smile så är det bara. men som jag sa i mitt första inlägg, de är skrytigt men de är fina bilar.

yrkesfotograf inom reklam och företag.
N33d4Sp33d Ingenjör
15 maj 2006 · 256 Inlägg

gard skrev:

Static skrev:
tycker de är tråkigt att folk inte kan hålla sina spydiga komentarer för sig själv! tänk lite innan fingrarna landar på tangenterna. jag hade inte tyckt att de skulle va så skoj o bli kallad för bortskämd o skrytig bara för att man har en väldigt motorintresserad familj. även om man tycker så, så behöver man inte skriva de. skärpning!

Static jag förstår lite hur du tänker, men att starta en egen tråd för att visa upp familjens bilar är skrytigt smile så är det bara. men som jag sa i mitt första inlägg, de är skrytigt men de är fina bilar.

Så uppfattar du situationen, att det är skryt. Jag tycker inte att det fanns ett spår av skryt, däremot stolthet och glädje av att ha roliga bilar.
Det är ju just i detta forum där man kan dela sin glädje med att ha sådana bilar...och då är det tråkigt att bilintresserade människor kallar det skryt.

Tvärtom, man ska vara glad för den personen. Att tycka att någon skryter visar på den egna avundsjukan, det säger alltså mer om er än om trådskaparen.

Mvh

Det är inget brott förrän man åker fast
gard Fartsyndare
15 maj 2006 · 278 Inlägg

N33d4Sp33d:

en sak att visa upp sin egen bil, de är inga problem. men att visa familjens tycker jag är skrytigt.. de är som att ta bilder på grannens bilar och säga "titta va tuff jag är som har en granne som äger 7 porsche" smile

och kommentaren han lägger i slutet "hur ser eran uppfart ut?" känns skrytig..

yrkesfotograf inom reklam och företag.
N33d4Sp33d Ingenjör
15 maj 2006 · 256 Inlägg

gard skrev:
N33d4Sp33d:

en sak att visa upp sin egen bil, de är inga problem. men att visa familjens tycker jag är skrytigt.. de är som att ta bilder på grannens bilar och säga "titta va tuff jag är som har en granne som äger 7 porsche" smile

och kommentaren han lägger i slutet "hur ser eran uppfart ut?" känns skrytig..

Jag förstår inte ditt resonemang...det är ok att visa sina egna bilar, då är det inte skryt...
Men om det är familjens då skryter man? Att dra en paralell från familj till grannen är i mina ögon onödig och ingen bra liknelse, men det beror på vilken familjesyn man har.

han kommenterar vidare "posta gärna lite bilder!"...dvs han har ett intresse i andras bilar.

Jag vill inte diskutera om huruvida han skryter eller inte, men i mina öron är det inte skryt, och givetvis kan det uppfattas olika beroende på vem man är och hur man läser det skrivna ordet.


Mvh

Det är inget brott förrän man åker fast
gard Fartsyndare
15 maj 2006 · 278 Inlägg

N33d4Sp33d skrev:

gard skrev:
N33d4Sp33d:

en sak att visa upp sin egen bil, de är inga problem. men att visa familjens tycker jag är skrytigt.. de är som att ta bilder på grannens bilar och säga "titta va tuff jag är som har en granne som äger 7 porsche" smile

och kommentaren han lägger i slutet "hur ser eran uppfart ut?" känns skrytig..

Jag förstår inte ditt resonemang...det är ok att visa sina egna bilar, då är det inte skryt...
Men om det är familjens då skryter man? Att dra en paralell från familj till grannen är i mina ögon onödig och ingen bra liknelse, men det beror på vilken familjesyn man har.

han kommenterar vidare "posta gärna lite bilder!"...dvs han har ett intresse i andras bilar.

Jag vill inte diskutera om huruvida han skryter eller inte, men i mina öron är det inte skryt, och givetvis kan det uppfattas olika beroende på vem man är och hur man läser det skrivna ordet.


Mvh

att visa sin egen bil, då är de ju oftast att man betalat själv.. då får man gärna visa vad man har, de är bara kul. men att visa pappas bil(ar) är skryt. de är typ pappa betalat stuk över det hela.

yrkesfotograf inom reklam och företag.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang