Baslåda i golf etta

Noicearen
16 juni 2009 · 2 Inlägg

Hej. Har en golf etta och funderar nu på att skaffa baslåda till bilen. Men vet inte hur jag ska placera den. Min skuff är ju inte allt för stor och har en hatt hylla där nu med 4 högtalare två 6*9 och två små fyrkantiga. Och vet inte hur jag ska placera dem med basarna. För det är de som ger i stort sett allt ljud i bilen nu. högtalarna i dörrarna hörs knappt. Och de som sitter i hatt hyllan får inte plats i dörren. Hur ska jag placera baslådan om jag skaffan en?? Eller är det lättare att bygga en själv och bara köpa lösa basar?


https://www1.garaget.org/gallery/archive/78910/687868_65x2ol.jpg
Gamla hatthyllan. Satte i den jan-feb 08 någon gång.

Så ser skuffen ut. Inte den hatthyllan i nu, den som sitter i nu har en kompis byggt.

Decibel
16 juni 2009 · 2 911 Inlägg

Absolut bästa är att bygga en låda och ställa i skuffen, sen montera hatthyllan direkt på den så att basarna även sitter i hatthyllan tillsammans med 6x9;orna.
Se dock till att ha egna lådor till 6x9;orna annars skjuter du ihjäl dem om de sitter i samma låda som bas.

aturai88 Amatör
16 juni 2009 · 320 Inlägg

Good one Decibel, och en sak till, det är väl en bra början om du byter framsystem också, eftersom du nämnde i första inlägget att det knappt hörs något från dem.


/A

Decibel
16 juni 2009 · 2 911 Inlägg

Hmm, inga problem att köra 6x9;or i dörrarna.

Hade själv DLS 7x10" i våran golf 1;a vi tävlade med, tog bara 16mm plyfa och kapade till och drog fast i dörren.
Bara klä med rosa fluff sen är du på banan wink

Noicearen
16 juni 2009 · 2 Inlägg

Okej. Tack för tipsen. Blir dessvärre inget rosa fluff. gillar inte rosa och inte fluff i bilen tongue Har en grej till högtalaren för att få ut den en bit och 6*9orna får inte plats i den hmm testat det redan. Kan man inte bygga en låda bara till basen så att 6*9orna hänger ner under bara så man kan lägga lite grejer i skuffen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang