Lack ! !

bojjen
18 april 2006 · 4 Inlägg

Hallåjsan

Jag är väldigt ny på området bilar, men jag undrar ungefär hur mycket det kostar att lacka om en bil..

MVH / bojjen

viccoA
18 april 2006 · 3 110 Inlägg

Mellan 3 500 och 100 000

SoL Eigenbrötler
18 april 2006 · 1 237 Inlägg

jag betalada 1600 för min, det var bara materialet, jobbet gjorde en släkting gratis

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Karlzzon The One Evolution
18 april 2006 · 1 627 Inlägg

jag betala 1500 för sprutningen men som sagt känner du ingen lär det bli dyrare

Senast redigerat av Karlzzon The One (18 april 2006)

Fäll ner pungen och landa
bojjen
18 april 2006 · 4 Inlägg

OKej, tack så mycket för svaren .. big_smile Hjälpte mig mycket ..

MVH / bojjen

Sharky
18 april 2006 · 10 287 Inlägg

Hjälpte det verkligen DIG mycket att andra "skröt" om hur billigt dom fick vissa delar av det som ingår i en lackering?
Nu vet jag inte vart du bor men här i Stockholm så får man räkna runt 15.000 kr (svart...) för en felfri metalliclack - hellack - med underarbete.

/Göran

bojjen skrev:
OKej, tack så mycket för svaren .. big_smile Hjälpte mig mycket ..

MVH / bojjen

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Malmoe SSS -12
18 april 2006 · 3 217 Inlägg

Som Göran säger, normalt sett så ligger det runt 15.000 kr för en lackering!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
bojjen
18 april 2006 · 4 Inlägg

Emm, ojj ! Men som jag skrev så är jag väldigt NY innom området bilar. Och vet därför inte mycket om styling m.m. och ville ha reda på hur mycket det kan kosta.. Så därför hade inte jag en aning om att priserna dom fått var jätte billiga ! Men tack för sitt svar då !

Sharky
18 april 2006 · 10 287 Inlägg

Förstod att du var ny (ingen fel i det - alla har börjat från ruta 1), och då har man några olika vägar att gå.

Endera "go for broke", köra max-stuket direkt utan erfarenhet och torska på att man blir lurad, man köper fel prylar, man måste göra om sådant som sket sig etc - eller ta det bit för bit och inse att det tar några år.

Bra trick är att försöka hitta nåt vettigt skruv eller styling-hobbygarage i närheten och börja hänga med som wannabe.

Mvh
Göran

bojjen skrev:
Emm, ojj ! Men som jag skrev så är jag väldigt NY innom området bilar. Och vet därför inte mycket om styling m.m. och ville ha reda på hur mycket det kan kosta.. Så därför hade inte jag en aning om att priserna dom fått var jätte billiga ! Men tack för sitt svar då !

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
bojjen
18 april 2006 · 4 Inlägg

Joo sant.. big_smile

Men om man ska motiv lacka. Då blir det genast mycket dyrare eller ? ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang