ISO-kontakterna döda men säkringen är hel

nuffe I brist på annat :)
22 juni 2009 · 526 Inlägg

Skulle ta och byta huvudenhet, sagt o gjort, ut med den gamla och in med den nya. Till en början fick den ingen ström vilket
resulterade i att jag stack ut till BRL och rådfrågade, kom därifrån med en adapter och satt mig i bilen, kopplade in den
och testade, nope, nada, ingen ström.

Ut kom BRL-snubben med en ISO-testare vilket inte gav något, kontakten är helt död sad

Ner och gräva efter säkringen vilket visade sig vara hel.

Vad sjutton kan det vara för något??

BaNaN85
22 juni 2009 · 93 Inlägg

tändningen på?

dbjanoz
22 juni 2009 · 1 785 Inlägg

nuffe skrev:
Skulle ta och byta huvudenhet, sagt o gjort, ut med den gamla och in med den nya. Till en början fick den ingen ström vilket
resulterade i att jag stack ut till BRL och rådfrågade, kom därifrån med en adapter och satt mig i bilen, kopplade in den
och testade, nope, nada, ingen ström.

Ut kom BRL-snubben med en ISO-testare vilket inte gav något, kontakten är helt död sad

Ner och gräva efter säkringen vilket visade sig vara hel.

Vad sjutton kan det vara för något??

Kabelbrott? Kolla igenom kablarna med multimeter istället. Då får du reda på om du saknar jord eller om det är + spänningen du saknar.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
nuffe I brist på annat :)
23 juni 2009 · 526 Inlägg

Problemet är löst smile

Tomten som haft bilen innan mig har antagligen blivit av med stereo pga inbrott eller något annat som resulterat
i att kontakten som ger ström inte ger ström. Så vad han då gjort är att han dragit en kabel direkt ifrån batteriet.
Så nu sitter Gul+Röd direkt ifrån batteriet.

Ska bli skoj och se om bilen startar nu för det var ett jädra ormbo bakom stereon....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang