Angående: Strippen körning på Feringe

capricornus
4 november 2009 · 28 Inlägg

Bromssträckan var för kort för allt snabbare bilar och den saknar returbana.

Rydh
5 november 2009 · 59 Inlägg

Jag kör gärna!

//Rydh

Peter Rydh, Buggy 2,1T
Larsson-polis-M-ryd Polisinspektör
8 november 2009 · 11 Inlägg

I arbetet med att hitta lagliga alternativ i Markaryd kontaktade jag i somras flygklubben som driver verksamheten på Feringe. Då var man i alla fall inte intresserade av att upplåta marken till race. Ni får väl fråga och se vad de svarar.

MVH

Christer Larsson
Markarydspolisen

loop
12 november 2009 · 297 Inlägg

capricornus skrev:
Bromssträckan var för kort för allt snabbare bilar och den saknar returbana.

För kort för 201 också?
returbana är väl mest lyx. har körts massor emd tävlingar utan det. Man har väl ingen belagd returbana på Vårgårda tex.

capricornus
12 november 2009 · 28 Inlägg

För kort för top doorslammer och liknande menar jag, inga problem för gatbilar.  Det underlättar ju med returbana på riktiga tävlingar för att få bättre flyt då det är mer avancerade bilar. Mindre race med gatbilar = helt ok.

capricornus
4 januari 2010 · 28 Inlägg

Nåt nytt ang. Feringe?  Lika bra att vara ute i god tid och ligga på! Saknar Uråsa mer än vad jag trodde jag skulle göra:(

turbokrille
17 januari 2010 · 122 Inlägg

nej tyvärr men undrar om de e några som är intresserade av att hjälpa till att ordna strippenkörning på feringe?

Mvh Krille

Allways four wheels drive
Sketstopp24v STREETRACER
17 januari 2010 · 892 Inlägg

vet ett gäng härifrån mina trakter o inom klubben som hade velat köra och komma som publik...

jag kör gärna om det kommer vara tidtagning big_smile och drar gärna ihop nåt så blekinge folket får nys om detta så kan det nog komma en del folk härifrån oxå smile

MvH

Bmc Crew
turbokrille
17 januari 2010 · 122 Inlägg

okej ja det vore roligt i så fall men vi får se te sommaren då för finns folk i ljungby som vill hjälpa till;)

Allways four wheels drive
dantiberg
18 januari 2010 · 254 Inlägg

prata med fallskärmsklubben som håller till där, dom kan säkert hjälpa till med vissa saker. www.frifall.nu är deras sida

Volvo-lollungen
18 januari 2010 · 602 Inlägg

vart exakt ligger flygplatsen??big_smile

Volvo S70 "Ragnar" (1997)
loop
18 januari 2010 · 297 Inlägg

Feringe utanför Ljungby

PeterAnerland
20 januari 2010 · 11 Inlägg

Det hade varit kul att köra på Feringe igen, det var länge sedan. Hjälp går alltid att fixa.

MVH Peter
CCS #1797
PeterAnerland
24 januari 2010 · 11 Inlägg

Någon som är intresserad av att starta en grupp som jobbar för race på Feringe ? Det finns lite dåligt med legala race här i söder så det vore kul att anordna något. Hör av er !!!!!!

MVH Peter
CCS #1797
Volvo-lollungen
24 januari 2010 · 602 Inlägg

PeterK skrev:
Någon som är intresserad av att starta en grupp som jobbar för race på Feringe ? Det finns lite dåligt med legala race här i söder så det vore kul att anordna något. Hör av er !!!!!!

Hade gärna vart med men bor en bra bit ifrån hmm

Volvo S70 "Ragnar" (1997)
capricornus
11 februari 2010 · 28 Inlägg

Nu vet jag inte hur fallskärmsklubben ställde sig till ev. körning. Men Frank & co i Real Raw Racing verkar ju positiva till att ordna något iallafall.

urklipp från gästboken:

Ni har aldrig kollat om det finns möjlighet att anordna något på Feringe? Intresse finns om man kollar garaget.org

Hej Gäst!
Feringe har vi aldrig kollat, men skulle någon vara sugen på att göra det så är vi inte alls omöjliga.
Mvh/RRR

Thiger_84
11 februari 2010 · 509 Inlägg

turbokrille skrev:
Hej.

Har planer på o öppna en strippen körning på Feringe flygplats och innan jag och några andra börja o planera för mycket så skulle ja vilja kolla hur stort intresset är att köra där och även om det är många som bara vill komma o kolla.

Mvh Krille

Räkna med mig om det blir nåt. smile

MrT Allvetare
2 mars 2010 · 35 Inlägg

Ja det är ju nästgårds för en annan! Även om jag gillar att svänga mer så kan det vara kul att köra lite rattlåsracing oxå!

Live today, you never know what tomorrow brings!
Hyundai I30 "Fnysen" (2014)
BMW 520-35i "Hacken" (1987)
Volvo 240GL (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang