Ägarbyte på volvo Amazon

850T5R_Persson
23 juni 2009 · 97 Inlägg

Tjenare! i vintras så bytte jag bort en gammal skrotig volvo 142a mot en amazon, vid ägarbytet så måste han skrivit fel på pappren för han fick tillbaka ett brev där de stog att det var felskrivet,

Väntade i någon vecka sen hörde jag av mig till ägaren, då han sa att han hade beställt nya papper, väntade nån vecka till då han kom med bortförklaringen att han inte har råd att hämta ut nå nya papper på bilen.
Försöker att få tag i han på dagarna nu men han vägrar svara, har försökt få tag i han sen i vintras men får samma svar att han inte har råd att lösa ut nå papper.

Vad ska jag göra med bilen? tänker inte låta det stå och ta plats, den är ju igentligen inte min.
Kan jag ställa ut den nånstans på stan bara?

Vad skulle ni ha gjort vid en sånhär sak? Han orkar inte bry sig om att den fortfarande står på han.

Sarge
23 juni 2009 · 2 337 Inlägg

Ett - göra EN tråd, inte en i varje forum.
Två - hade det varit jag hade jag betalt ett regbevis (antar att det är dessa papper det gäller) för att få saken ur världen. Så fort du inte är ägare längre kan du ju rulla ut den på gatan eller något (för än så länge är den väl tekniskt sett din?).

Senast redigerat av Sarge (23 juni 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang