Startproblem volvo 850 t5

Lindmark_89
23 juni 2009 · 243 Inlägg

Tjena. Skulle ut oh provköra bilen nu när jag bytt ratt i den oh när jag skulle starta hörs bara ett klick men inget mer, spelar ingen roll hur man gör, det bara klickar till när man vrider på nyckeln.
Har kollat lösa kablar oh sånt på startmotorn men alla kablar sitter där dom ska, Även batteriet fungerar utan problem så det kan ju inte va det heller.


Vad kan vara fel?


Förövrigt är det en 2.0 liters T5 vi pratar om av årsmodell -94

Friskt satsat, hälften vunnet;)
Jonas_1987 Personlig Servicetekniker
23 juni 2009 · 23 Inlägg

Bara ratten som är bytt? Så du inte bytt något som har med startspärren att göra.?

Du lever bara en gång, kör som det var sista gången!
Skaune
23 juni 2009 ·

hehe inte så att det är en auromatare och växeln ligger i?

Lindmark_89
23 juni 2009 · 243 Inlägg

japp..det är bara ratten, köpte ett nav med airbagmotstånd så att lampan inte ska lysa oh allt funkar, va ute nyss oh då startade den igen, kan det vara att batteriet varit bortkopplat för länge eller något så nån spärr i larmet har aktiverats? låste nämligen bilen nyss oh sen när jag låste upp den igen så startade bilen.


Oh nä det är ingen automatare:P

Friskt satsat, hälften vunnet;)
FULLGAS Mångsysslare
23 juni 2009 · 303 Inlägg

Har du fått på kabeln du lossade på batteriet riktigt ? låter som de kanske va glapp där och inte fick riktig kontakt

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
Lindmark_89
23 juni 2009 · 243 Inlägg

FULLGAS skrev:
Har du fått på kabeln du lossade på batteriet riktigt ? låter som de kanske va glapp där och inte fick riktig kontakt

jadå det fick jag, blev lite osäker från början så jag dubbelkollade att det verkligen satt

Friskt satsat, hälften vunnet;)
Decibel
23 juni 2009 · 2 911 Inlägg

Kan ju vara kass jordfläta, som ruckades när du lyfte polerna och gjorde att den inte kunde jorda ordentligt och bara klickade.
Sen när du kollade igen så blev de bra igen.

Åk o shoppa en strömkabel för blistereobruk, eller en svetskabel och lite robotslang, typ 50mm2 med fina kabelskor och ersätt jordflätan med. Brukar bli rejäl skillnad.

Har också råkat ut för exakt samma sak på min t5;a jag hade tidigare, men då var det en kall-lödning i styrboxen som jävlades efter ditlödning av sockel för chipp. Så är den chippad så kika i boxen om du ser en konstig lödning på någon av benen.

Senast redigerat av Decibel (23 juni 2009)

Lindmark_89
1 juli 2009 · 243 Inlägg

Decibel skrev:
Kan ju vara kass jordfläta, som ruckades när du lyfte polerna och gjorde att den inte kunde jorda ordentligt och bara klickade.
Sen när du kollade igen så blev de bra igen.

Åk o shoppa en strömkabel för blistereobruk, eller en svetskabel och lite robotslang, typ 50mm2 med fina kabelskor och ersätt jordflätan med. Brukar bli rejäl skillnad.

Har också råkat ut för exakt samma sak på min t5;a jag hade tidigare, men då var det en kall-lödning i styrboxen som jävlades efter ditlödning av sockel för chipp. Så är den chippad så kika i boxen om du ser en konstig lödning på någon av benen.

har batteriet bak i skuffen så det är inte originalflätan på den..sitter redan en stadigare kabel till jorden

Friskt satsat, hälften vunnet;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang