Leverans tid av DäckOnline???

Znurf
27 april 2010 · 207 Inlägg

Jag har handlat av dem en gång och blev helt nöjd, leveranstiden var precis vad de hade sagt och priset var bra smile Inget negativt att säga om dem! smile

frankbuick
12 januari 2011 · 20 Inlägg

lyfter 1 gammal trådsmile

Går det att se när man beställer däck om dom finns i lager???
Priserna som står. är det inkl frakt och miljöavgifter? lr tillkommer nån summa?
Är det nån skillnad på sommardäckspriserna beroende på årstid?

tacksam för svar:)

audi80sportedition
20 januari 2011 · 1 Inlägg

Det priset du ser är det du betalar, och du betalar ingen frakt.

Jag har upptäckt senaste veckan när jag har letat däck, att priserna på samma däck kan variera från dag till dag och ganska mycket dess utom. Den extremaste variationen har varit på ett Nokian WR2 vinterdäck, de flesta dagar har det legat runt 1800kr, men en dag var det nere i 1200kr för att nästa dag kosta ÖVER 3000! Snacka om svängningar. Så det kan nog löna sig att kolla priset under flera dagar och försöka att pricka in när däcket är som billigast.

Tyvärr så kan man inte se lagersaldo. När jag beställde Pirelli däck för 3 veckor sedan fick jag direkt efter betalning meddelande om att de inte fanns i lager. Och några däck har fortfarande inte dykt upp. Så det känns som om de säljer mer än de har i lager ibland.

Volvo XC70 D5 AWD Summum "Traktorn" (2009)
Glimbrink
9 mars 2011 · 723 Inlägg

Beställde 4 sommardäck i söndags och dem är i malmö nu eller iafall 2 st är det så dem andra 2 kommer väll dagen efter dem första kommer fram.

Jag har lite bråttom då jag har pyspunktering på ett däck och måste pumpa varje dag..

En fråga jag har dock, jag har valt att det ska komma hem till dörren, får man ett mail eller dyl någon timme innan eller precis när dem är här utanför? Är dem svenska som levererar eller?

Kan tillägga att det gäller 205/55/16 och kostade 2200kr helt okej pris inkl frakt!

Senast redigerat av Glimbrink (9 mars 2011)

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 mars 2011 · 13 749 Inlägg

posten vare som skickade mina däck om jag inte missminner mig

jag missade att vara hemma..var ute i typ 20minuter då låg det en lapp innanför dörren att jag kunde hämta däcken på posten eller ringa och beställa ny leverans

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Muttley
9 mars 2011 ·

Glimbrink skrev:
Beställde 4 sommardäck i söndags och dem är i malmö nu eller iafall 2 st är det så dem andra 2 kommer väll dagen efter dem första kommer fram.

Jag har lite bråttom då jag har pyspunktering på ett däck och måste pumpa varje dag..

En fråga jag har dock, jag har valt att det ska komma hem till dörren, får man ett mail eller dyl någon timme innan eller precis när dem är här utanför? Är dem svenska som levererar eller?

Kan tillägga att det gäller 205/55/16 och kostade 2200kr helt okej pris inkl frakt!

Brukar vara posten som kör ut de. Är du inte hemma så får du hämta ut de på posten. sist testa jag att skriva extra medelande att de skulle slänga däcken på bakgården men de gjorde de inte. Men bra att man får hämta ut d epå posten annars för med tanke på att man jobbar när de levererar så

Glimbrink
9 mars 2011 · 723 Inlägg

tkd_rille skrev:

Glimbrink skrev:
Beställde 4 sommardäck i söndags och dem är i malmö nu eller iafall 2 st är det så dem andra 2 kommer väll dagen efter dem första kommer fram.

Jag har lite bråttom då jag har pyspunktering på ett däck och måste pumpa varje dag..

En fråga jag har dock, jag har valt att det ska komma hem till dörren, får man ett mail eller dyl någon timme innan eller precis när dem är här utanför? Är dem svenska som levererar eller?

Kan tillägga att det gäller 205/55/16 och kostade 2200kr helt okej pris inkl frakt!

Brukar vara posten som kör ut de. Är du inte hemma så får du hämta ut de på posten. sist testa jag att skriva extra medelande att de skulle slänga däcken på bakgården men de gjorde de inte. Men bra att man får hämta ut d epå posten annars för med tanke på att man jobbar när de levererar så

Okej! Jag trodde det var däckonlines transport som skickade ut dem men är det posten så är det ju super! Ja precis som ni säger så är man ju inte hemma under postens utlämningstider och för mig spelar det ingen roll om dem bara dumpar det på plats så jag slipper hämta ut dem på posten smile

Tack för svaret! Är ni nöjda annars?

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
TireSlayer Tvivlare
9 mars 2011 · 2 266 Inlägg

Glimbrink skrev:

tkd_rille skrev:

Glimbrink skrev:
Beställde 4 sommardäck i söndags och dem är i malmö nu eller iafall 2 st är det så dem andra 2 kommer väll dagen efter dem första kommer fram.

Jag har lite bråttom då jag har pyspunktering på ett däck och måste pumpa varje dag..

En fråga jag har dock, jag har valt att det ska komma hem till dörren, får man ett mail eller dyl någon timme innan eller precis när dem är här utanför? Är dem svenska som levererar eller?

Kan tillägga att det gäller 205/55/16 och kostade 2200kr helt okej pris inkl frakt!

Brukar vara posten som kör ut de. Är du inte hemma så får du hämta ut de på posten. sist testa jag att skriva extra medelande att de skulle slänga däcken på bakgården men de gjorde de inte. Men bra att man får hämta ut d epå posten annars för med tanke på att man jobbar när de levererar så

Okej! Jag trodde det var däckonlines transport som skickade ut dem men är det posten så är det ju super! Ja precis som ni säger så är man ju inte hemma under postens utlämningstider och för mig spelar det ingen roll om dem bara dumpar det på plats så jag slipper hämta ut dem på posten smile

Tack för svaret! Är ni nöjda annars?

Du får va hemma när dom dumpar de för du måste signera försändelsen smile så har de varit alla fyra gånger jag fått däck därifrån.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Glimbrink
9 mars 2011 · 723 Inlägg

MantaRobin skrev:

Glimbrink skrev:

tkd_rille skrev:

Brukar vara posten som kör ut de. Är du inte hemma så får du hämta ut de på posten. sist testa jag att skriva extra medelande att de skulle slänga däcken på bakgården men de gjorde de inte. Men bra att man får hämta ut d epå posten annars för med tanke på att man jobbar när de levererar så

Okej! Jag trodde det var däckonlines transport som skickade ut dem men är det posten så är det ju super! Ja precis som ni säger så är man ju inte hemma under postens utlämningstider och för mig spelar det ingen roll om dem bara dumpar det på plats så jag slipper hämta ut dem på posten smile

Tack för svaret! Är ni nöjda annars?

Du får va hemma när dom dumpar de för du måste signera försändelsen smile så har de varit alla fyra gånger jag fått däck därifrån.

Okej då vet jag! smile

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Muttley
9 mars 2011 ·

Ja är nöjd med de. Beställer alla mina däck där. både till bil och mc. Aldrig kladdat för mig. Är ju faktiskt billigt så då räknar jag gärna med att de får ta en vecka innan de kommer.

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
9 mars 2011 · 1 152 Inlägg

En kund till mig beställde däck därifrån på onsdag eftermiddag och skrev att vi skulle få leveransen och de var framme på fredag EM. PS han hade köpt Rottala däck i 255/30R20 för ca 800:- o de såg helt ok ut samt gick skit bra att montera/balansera. de var desutom färska v35 2010!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Glimbrink
10 mars 2011 · 723 Inlägg

Jag fick däcken idag alltså 3-4 dagars leverans tid och det är mer än acceptabelt med det priset!!!

Dem kom ganska tidigt hem till mig och jag va ledig idag men dem ringde kl 8 och då vart jag inte riktigt vaken smile sedan ringde dem aldrig mer, dem kunde ju ringt när dem var utanför då jag kan inte höra eller se om någon kommer då vi har 2 hus och jag bor inte i det huset man går först till. Ingen annan vart hemma heller. Men jag kunde hämta ut dem på posten och det gick lika smidigt smile

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang