Bra/Värt att lackförsegla ??

theswed
27 juni 2009 · 133 Inlägg

jag är hyfsad noga med att tvätta och sköta min bil det är en passat tdi 03 lacken är fin vit ingen rost lite dålig på att vaxa bilen där i mot Funderade är det värt att lackförsegla ?? hur funkar det?

Senast redigerat av theswed (27 juni 2009)

affe87
27 juni 2009 · 41 Inlägg

lackförsegling är som ett vax men håller mycket mycket bättre det medlet jag jobbar med håller 18 månader och du behöbver aldrig använda kallavfettning eller något sånt det räcker med vanlig högtrycks maskin så är du rädd om lacken och om bilen så lackförsegla den, en annan possitiv grej är att lacken blir mer hållbar och blir inte så lätt repig

theswed
27 juni 2009 · 133 Inlägg

ok låter ju bra en annan sak såg att det fanns enkomponents och tvåkoponents försegling vad är någon som vet skillnaden ??

affe87
27 juni 2009 · 41 Inlägg

en komponents är sämre än två kompetens jag jobbar bara med två komponents och det är det bästa tycker jag är det något mer du undrar så fråga mej jobbar som lackförseglare och är utbildad på det:)

theswed
27 juni 2009 · 133 Inlägg

vad tycker du det är värt att betala då för en två kompetens ??

affe87
27 juni 2009 · 41 Inlägg

vet inte vad priserna ligger på men bara medlet ligger mellan 500-1000 kr och det är lite jobb och lackförsegla en bil, har du kollat på priser runt dej vad dom ska ha och så?

theswed
27 juni 2009 · 133 Inlägg

Men du jobbade ju med det vet du inte priset ni har hos er ca ??

affe87
27 juni 2009 · 41 Inlägg

vi tar 1500 kr för att lackförsegla en bil inklusive medel och arbete:) så det ligger runt därsmile

theswed
27 juni 2009 · 133 Inlägg

ok då är det ju dubbelt så dyrt här Begagnad bil från 3500 kr.
Avfettning, polering, finpolering, djuprengöring och försegling...

affe87
27 juni 2009 · 41 Inlägg

å fy fans heligaste helvete vad dyrt!!!!!!!! annars så kan du ju göra det själv om du  är händigt det är faktiskt inte så svårt:)

theswed
27 juni 2009 · 133 Inlägg

Jo jag läste det på ett annat forum att man kunde göra det själv        får fundera lite tack för dina svar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang