Söker turbo bilar med gött unikt sound inför ett eventuellt bilbyte!

Widowmaker
3 juli 2009 · 1 112 Inlägg

Jag har en audi 100 turbo å det är av gamla klassiska karossen med turbo femman i! den låter så brutalt gött å jag är så frälst i ljudet men jag undrar om det finns fler sådana bilar med det där lilla extra ljudet som får den att kännas unik. har lyssnat på en Volvo 850 turbo å den låter grymt mesigt jämfört med audin. den är för modern så den är för tyst å mjäkig i soundet. någon som vill tipsa om något kul ifall man skulle få för sig att leta ny rolig bil.
pratar max summor på kanske 25 lapp. har även hört att Saab 99 turbo skall ha haft ett sådant alldeles särskilt ljud som man liksom kan känna igen på en kilometers håll.
om man surfar in på www.audinsane.se så spelas det upp ett sånt ljud från audin å det är så jävla gött.

Senast redigerat av Widowmaker (3 juli 2009)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Pan
3 juli 2009 ·

http://www.garaget.org/video/d2jh40swy0k2 Saab 4a 16v låter inte dumt smile

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
3 juli 2009 · 1 898 Inlägg
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
3 juli 2009 · 5 650 Inlägg

b230FT brölar fint med original rören när man uppnår 1 bars ladd=D

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
unpatterned
3 juli 2009 · 294 Inlägg

Widowmaker skrev:
Jag har en audi 100 turbo å det är av gamla klassiska karossen med turbo femman i! den låter så brutalt gött å jag är så frälst i ljudet men jag undrar om det finns fler sådana bilar med det där lilla extra ljudet som får den att kännas unik. har lyssnat på en Volvo 850 turbo å den låter grymt mesigt jämfört med audin. den är för modern så den är för tyst å mjäkig i soundet. någon som vill tipsa om något kul ifall man skulle få för sig att leta ny rolig bil.
pratar max summor på kanske 25 lapp. har även hört att Saab 99 turbo skall ha haft ett sådant alldeles särskilt ljud som man liksom kan känna igen på en kilometers håll.
om man surfar in på www.audinsane.se så spelas det upp ett sånt ljud från audin å det är så jävla gött.

Ta bort ljuddämparen å kör med raka rör ska du se att den börjar låta vettigt wink

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck
Ford Granada "DOHC 8v Turbo" (1985)
Ford Pinto "1 av 19 i sverige" (1974)
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
3 juli 2009 · 1 898 Inlägg

unpatterned skrev:

Widowmaker skrev:
Jag har en audi 100 turbo å det är av gamla klassiska karossen med turbo femman i! den låter så brutalt gött å jag är så frälst i ljudet men jag undrar om det finns fler sådana bilar med det där lilla extra ljudet som får den att kännas unik. har lyssnat på en Volvo 850 turbo å den låter grymt mesigt jämfört med audin. den är för modern så den är för tyst å mjäkig i soundet. någon som vill tipsa om något kul ifall man skulle få för sig att leta ny rolig bil.
pratar max summor på kanske 25 lapp. har även hört att Saab 99 turbo skall ha haft ett sådant alldeles särskilt ljud som man liksom kan känna igen på en kilometers håll.
om man surfar in på www.audinsane.se så spelas det upp ett sånt ljud från audin å det är så jävla gött.

Ta bort ljuddämparen å kör med raka rör ska du se att den börjar låta vettigt wink

Tänkte precis säga det, Har gjort det på min audi 100 2,3E.. Men det är ju inte turbo, men jag kan bara säga att det blir ett förjääävla gött ljud!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Hedning Fd Bannad
3 juli 2009 · 657 Inlägg

en iggemoddad 740 turbo låter så jävla gött, raka rör utan dämpare och hällst en väldans massa hål i det, tillsammans med en billig dumpventil som dumpar ur allt laddtryck vilket får sin följd att bilen går som just en 740! självklart med ett stort slutrör som ger bilen mer effekt och en jämnare gång!

nä....

Märkesbög
Bjork OEM <3
3 juli 2009 · 6 957 Inlägg

En gammal og900 låter för jävla gött cool säreget ljud vilket gör den till en favorit.
Gamla Audifemmor (sån som du har) låter ju kalas big_smile

Annars tkr jag en E30 320 med raka rör låter underbart..ingen turbo men ändå tongue

OEM <3
OphanWitehall
3 juli 2009 · 1 335 Inlägg

Min 740 tic låter riktigt gött med 3" fullflödes från turbon utan ljuddämpare och 1,2bar i laddtryck. wink

Xuri One Man Clan
3 juli 2009 · 4 287 Inlägg

OphanWitehall skrev:
Min 740 tic låter riktigt gött med 3" fullflödes från turbon utan ljuddämpare och 1,2bar i laddtryck. wink

volvos Rödmotorer som sitter i 240/740/940 låter ju som gamla potatisar i en cementblandare...

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
OphanWitehall
3 juli 2009 · 1 335 Inlägg

Xuri skrev:

OphanWitehall skrev:
Min 740 tic låter riktigt gött med 3" fullflödes från turbon utan ljuddämpare och 1,2bar i laddtryck. wink

volvos Rödmotorer som sitter i 240/740/940 låter ju som gamla potatisar i en cementblandare...

Absolut inte med turbo, då låter dom mycket härligare än 5an och speciellt med öppen DP!

Xuri One Man Clan
3 juli 2009 · 4 287 Inlägg

OphanWitehall skrev:

Xuri skrev:

OphanWitehall skrev:
Min 740 tic låter riktigt gött med 3" fullflödes från turbon utan ljuddämpare och 1,2bar i laddtryck. wink

volvos Rödmotorer som sitter i 240/740/940 låter ju som gamla potatisar i en cementblandare...

Absolut inte med turbo, då låter dom mycket härligare än 5an och speciellt med öppen DP!

jag tycker dom låter skitfult...de jag gillar på min är att turbon visslar äckligt möe...

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
ErikAxelsson
3 juli 2009 · 517 Inlägg

OphanWitehall skrev:

Xuri skrev:

OphanWitehall skrev:
Min 740 tic låter riktigt gött med 3" fullflödes från turbon utan ljuddämpare och 1,2bar i laddtryck. wink

volvos Rödmotorer som sitter i 240/740/940 låter ju som gamla potatisar i en cementblandare...

Absolut inte med turbo, då låter dom mycket härligare än 5an och speciellt med öppen DP!

Med öppen downpipe ? ööh.. de måste ju vröla på rätt mkt wink

torpis Forummoderator
3 juli 2009 · 10 576 Inlägg

Du får en chans att ändra din rubrik så det framgår vad poängen med tråden är. mvh

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
TurbOla Reservdansk
3 juli 2009 · 6 271 Inlägg

OphanWitehall skrev:
Absolut inte med turbo, då låter dom mycket härligare än 5an och speciellt med öppen DP!

Hahaha, tillåt mig skratta. lol
Det räcker man lyssnar på en av de hundratals 240/740/940 med kassa avgassystem (3"?) som cirkulerar i trakten, och sen jämför med turbosången hos en S60 T5 med 3" hela vägen. wink

Man förstår varför rödblockarna kallas traktorer... wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Munkis
3 juli 2009 · 1 637 Inlägg

Jag måste faktiskt hålla med om att volvos rödblock inte låter det minsta häftigt . dock med vissa undantag

Knugcab
3 juli 2009 · 5 111 Inlägg

Suck... Gick det få en Volvo vs. Saab-tråd av den här också...
Jag håller i alla fall på gamla Scanior, där är turbovin som heter duga. wink

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
bmx
3 juli 2009 · 7 100 Inlägg

Elda skrev:
älskar 3" ljudet ur og900, kolla min press så fåru se en youtube film med hur vackert det låter.

håller med!!låter så inåt helvete gött big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Janneutanb
3 juli 2009 · 7 272 Inlägg

Vet en som hade en lite nyare S4 med annat system på.
Det var en coolaste ljudet jag har hört ifrån en bil!
Var liiiiite som en 2taktare med en riktig expansionkammare dock rejält mycket råare.

bmx
3 juli 2009 · 7 100 Inlägg

volvo 940 turbo med 3" hela vägen låter gött de med,blöddrar och har sej big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang