Oljefilter!!!!HJÄLP.Snabbt

pj87 Varför Rimmar PJ På Bäst?
3 juli 2009 · 85 Inlägg

Läs hela helst men annars så vill jag veta det jag frågar längst ner.

Jo det är så här att jag skulle då vara duktig å byta olja+filter på bilen å hade köpt ett på BT (som d nu visa sig att jag inte skulle göra).
När jag tog lös det gamla så ser jag att det som satt där är ca dubbelt så långt hmm ringde första mekar nissen i byn å fråga va han trodde å han svara:
-Passar d på gängan så ska d funka endå.
Ringde andra nissen å han sa lika dant.
Sagt å gjort så satt vi dit d å fyllde olja sen drog vi igång bilen. STOOOOOOPP!! skrek pappa å då visa d sig att filtret lossnat å olja över hela motorn sad
tog ur filter å såg att förutom längd var det endast hålen runt centrum hålet som inte stämde, det var 8 på den som satt där å 6 på den jag hade köpt nu hmm
Ringde 5 st å fråga om filter men ingen hade hemma.
Men då bror min skulle till stan (10 mil) så lyckades ja få tag på filter på meco så jag trodde allt skulle lösa sig smile
Bror kom hem kl 23:17 å jag ser att det inte är samma sad
Ut på nätet å sökte å på alla sidor stod det att det skulle vara OC 264 men det som satt på bilen förut hette OC 470.
Jag har googlat men inte hittat nått ja blir klokare av hmm
på den här sidan jag hitta så står d att jag ska ha OC 470 som jag hade för jag har för mej att d e en 110KW jag har.

http://www.mahle.com/C12572E600480825/v … hicles.pdf

Frågan lyder:  Vist har jag rätt när jag säger att det är OC 470 jag ska ha och att alla som säger OC 264 som slår på mitt reg.nr har fel?

Jag har KZH836 och det är en audi a4 1,8T -97 som är chippad

"Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan."
"Med en liten bil hittar man snabbare en parkeringsplats. Men det tar desto längre tid att hitta bilen."
Volvo V70 2,5FT "Pappabil" (2009)
Hamilton
3 juli 2009 · 8 873 Inlägg

Ja, jag skulle efter den infon också valt OC 470

Fotograf på tierpidag.se
robban_eddie
3 juli 2009 · 58 Inlägg

skulle tro att de är 470, men du kan ju ringa till en audiverkstad och fråga bara smile

Saab 99 Gl "svensktysken" (1983)
pj87 Varför Rimmar PJ På Bäst?
3 juli 2009 · 85 Inlägg

Jo precis d jag tycker men har googlat efter det filtret men inte hittat var man kan få tag på det hmm
Kan det vara så att den inte finns i sverige för jag hittar bara info på italjenska (stavning)??
men det är ju ingen inport bil jag äger endå sad

"Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan."
"Med en liten bil hittar man snabbare en parkeringsplats. Men det tar desto längre tid att hitta bilen."
Volvo V70 2,5FT "Pappabil" (2009)
Koop
3 juli 2009 · 1 867 Inlägg

OC470 finns på mekonomen också.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
pj87 Varför Rimmar PJ På Bäst?
3 juli 2009 · 85 Inlägg

asså hmm va skumt att det står att jag ska ha 264 på doms sida när det står motortyp AEB å 110KW där med å enligt Alhes lista ska jag ju då ha 470 hmm?? blir knäpp, å det ser ju ut som att när man googla att det bara är jag som har det problemet.
kan filtret passa trots att det är bara 6 hål runt C å inte 8?? det blir inte för mkt tryck då så den kan gå sönder? + att den är ju mindre i längd med

"Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan."
"Med en liten bil hittar man snabbare en parkeringsplats. Men det tar desto längre tid att hitta bilen."
Volvo V70 2,5FT "Pappabil" (2009)
Koop
3 juli 2009 · 1 867 Inlägg

Satt det ett OC470 där så tycker jag du ska ha det. Kollade Mekonomen via regnummer eller berättade du/din bror vad det var för bil bara? Det förekommer både 264 och 470 på sånadär audibilar, tror det är tidiga modeller som har 264.
Kliv in på meko och säg att du ska ha ett OC470 så får du det, det ska vara lagervara på alla butiker.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
pj87 Varför Rimmar PJ På Bäst?
3 juli 2009 · 85 Inlägg

Det är bara så att det är paniken då jag ska fara å byta ruta imån kl 1 å 7 mil dit hmm så det är lite spänt

"Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan."
"Med en liten bil hittar man snabbare en parkeringsplats. Men det tar desto längre tid att hitta bilen."
Volvo V70 2,5FT "Pappabil" (2009)
pj87 Varför Rimmar PJ På Bäst?
3 juli 2009 · 85 Inlägg

jag sa reg.nr och där står det ju att det är en -97 hmm har även kollat med reg.nr på mekonomens sida å det står att jag ska ha 264 där men som sagt det satt ett 470 på den

"Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan."
"Med en liten bil hittar man snabbare en parkeringsplats. Men det tar desto längre tid att hitta bilen."
Volvo V70 2,5FT "Pappabil" (2009)
SibbSon Mr. AUDI !
3 juli 2009 · 642 Inlägg

det mindre filtret ska du absolut inte ha, på med de stora så kommer din motor gilla både dig o filtret wink

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang