Xenon problem Saab 9-5

Blackdeath Chef
8 juli 2009 · 167 Inlägg

Jag kör med xenonkungens xenonkit canbus i halvljuset och så har jag xenonkungens 50w i helljuset.
Problemet är att när jag vrider strömställaren (Den som man väljer parkering eller halvljus med) till parkering står det på SID Framljus ur fuktion och så måste jag starta om bilen för att få igång halvljuset igen. Nån som har något tips på hur jag kan åtgärda detta? Tacksam för alla tips!

Mvh Jonny

Over and out
Xoff Volvo tönt... =)
8 juli 2009 · 2 344 Inlägg

hmm, kanske inte svarar på din fråga riktigt men på min bil blir det ett liknande fel, min "lampfels lampa" tänds i ett par sekunder ifall jag slår på halvljuset å snabbt av det igen, det är för att det blir nått spänningsfall i ballasten när den inte är riktigt varm, detta händer ofta även när ballasten är varm, men då blinkar bara min lampa till så man knappt ser det, din elektronik kanske är känsligare så den reagerar på den korta lilla blinkningen... det finns speciella satser för känsliga bilar...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Blackdeath Chef
8 juli 2009 · 167 Inlägg

Okeej finns det? Vars då? big_smile

Over and out
Blackdeath Chef
10 juli 2009 · 167 Inlägg

Nån som har någon ide på vad det är för fel?

Over and out
Braather (none)
10 juli 2009 · 1 725 Inlägg

Det kan vara reläkablaget som ballat ur. Kopplade på en kompis 9-3:a och han fick liknande problem med sin. Men då så hängde det sig i helljus-läge.

Ett tips bara!

--Lev i går som det vore i morgon--
Blackdeath Chef
10 juli 2009 · 167 Inlägg

Okej tack för tipset... Hur fixade ni de? big_smile

Over and out
Braather (none)
10 juli 2009 · 1 725 Inlägg

Fick ett nytt av Xenonkungen. Kolla med dom! Om du inte har garanti så kan du i alla fall testa. Tror inte de kostar så mycket att skaffa nytt.

--Lev i går som det vore i morgon--
Jonasss Saabtossig
10 juli 2009 · 14 Inlägg

Det var mej som Braather hjälpte att koppla in xenon i min saab, jag ringde till xenonkungen och förklarade mitt problem, sen skickade dom hem ett nytt reläkablage till mej och problemet finns nu inte mer

//Jonas

Blackdeath Chef
11 juli 2009 · 167 Inlägg

Okeej tack så hemskt mycket för hjälpen båda två!

Over and out
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang