Angående avgasröret

Dann3
22 april 2006 ·

Jag är sugen på att inskaffa mig en såkallad "Japsdämpare" men då måste jag ta bort hela bakre ljudämparen och då slutar avgasröret alldelles för långt in...så jag måste ta bort hela röret från katalysatorn och sedan köpa resten själv och sedan sätta dit "japsdämparen"

Men frågan är vad jag kan köpa delar från katalysatorn och bakåt "hemsida" och vilken tum det är på ett org avgasrör på en Opel Calibra 2.0 16v? Alltså där man skall ansluta bakre delen på katalysatorn?

I"m out TACK i förhand!!!

/Danne " Calibra_extreme

dr_weber Senator
22 april 2006 · 323 Inlägg

tjaaaa du kan ju kolla på www.ferrita.se

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
Dann3
23 april 2006 ·

dr_weber skrev:
tjaaaa du kan ju kolla på www.ferrita.se

Ja men jag tänkte själva avgasröret från katalysatorn, Feritta systemet till Calibran "man måste ju åka dit för att dem skall sätta dit det" Närmsta för mig är Göteborg men det är ändå en bit.

/danne

AudiS LicensSvetsare
23 april 2006 · 280 Inlägg

Plocka av i anslutningen längst bak (var nu den sitter) Och bygg därifrån, rör köper du var som helst och japsdämparen likaså.  Du känner säkert någon som kan svetsa ihop rören om du inte kan själv!
Själv byggde jag hela vägen, men det var  för att jag ville ha bort alla dämpare!

Slår man yxan i båten får man ro som fan!
Audi S3 (2000)
dr_weber Senator
24 april 2006 · 323 Inlägg

avisst faan!! tänkte inte på det... hehe! men som han innan sa handla rörbitar å snickra ihop ett själv..

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
Bigge
24 april 2006 ·

Åk till mekonomen å plocka simonsdelar själv... sen äre bara å svetsa å va glad! ^^

mr_regius
24 april 2006 · 10 Inlägg

ferrita är bara bluff...livstidsgaranti,visst men det gäller inte vid sprickor som kommer innan det rostar tongue

BMW 320 (1992)
Dann3
25 april 2006 ·

men vad säger ni om SIMONS sportavgassystem då? Finns på mekonomen från ca 3000kr och det är från katalysatorn och bakåt..har för mig att det skall vara rätt bra kvaliteé på dem saker och ge bra effekt och värda priset?

/danne

sveddan
25 april 2006 · 1 453 Inlägg

mr_regius skrev:
ferrita är bara bluff...livstidsgaranti,visst men det gäller inte vid sprickor som kommer innan det rostar tongue

Sanningen är den att endast ljuddämparna är rostfria, rören emellan är icke skyddade.

keizer
25 april 2006 · 23 Inlägg

simons e skit rakt igenom

saab 9-3 aero -00
Volvo s80 2,5t "diplomaten" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang