Jag menar att den har stått på min parkering, men att det var annat som var i fokus just då så jag tittade inte så noga på den att jag kan säga något om den egentligen. Men den LÄT fantastiskt trevligt!
Cab är alltid cab, så jag förstår att du funderar i de banorna. Och ovanlighetsgraden är väl ungefär samma med mustangcabben som med Puman så det går nog på ett ut.
Mustangen är ju dessutom en modern bil så den är ju brukbar den också, det är ju inte någon trailerqueen som inte kan köras. Den är inte hopplös om behoven ändras menar jag.
Har själv spanat lite åt Mustang nu när jag inte behöver kombi längre, tror det är ett rätt vettigt åk.
Lycka till hur du än bestämmer dig för att göra, för det är nog bara du själv som kan avgöra vad du har för bilbehov.
Det blir nog ett byte, om inte killen som äger den backar ut. Verkar väldigt lovande, och som du sade så är ju alltid cab cab. Men det känns riktigt lockande, även om den har otroligt dålig effekt/liter jämfört med t.ex. puman
Så, då var första dagen av montering över, och det blir nog grymt! Tyvärr så dog min kamera så jag har fått ta bilder med min Viewty, så de är inte så bra men det får duga så länge.
Jag måste erkänna att jag också var skeptisk, speciellt när den stod på lyften och där inte var något tryck på stötdämparna. Då såg den tokhög ut, inte snyggt allt. Men det blev rätt så nice när den väl kom ner till marken!
Då var det ett nytt år! Får se om Mustang-killen kan svara snart så vi ser om det blir en fortsatt Puma-tråd eller om den kommer ersättas av en Mustang-tråd. Fast det lär inte bli alltför mycket projekt av Mustangen i första taget, men som vanligt lär man börja med att säga att bilen är helt perfekt och lagom original men sen kommer cravings och det blir kompressorkit och grejer
Slänger upp en gammal bild från Malmöfestivalen 2009. Bilder är alltid mer skoj än text!
Vet inte vad som händer härnäst faktiskt, är lite sugen på fälgar och så. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, vill ha lite mer kräm men det är svårt att få ut mycket mer. Det är såfall grenrör men det är mycket pengar och jobb för rött så lite effekt. Några idéer?
Är sugen på att fixa till mitt ljudsystem också, fälgar kan vänta ett par månader p.g.a. skitvädret. En Alpine-huvudenhet är en bra början. Har mailat lite olika företag och hört om de kan slänga ihop något lämpligt paket för Puman. Förhoppningsvis kan någon fixa till något nice, är inte ute efter att spränga rutorna precis men kul med lite mer tryck.
Det är rätt så djup snö ute nu, jag är farligt nära att vikariera som plogbil med min stackars Puma Den drog lite lössnö när den skulle ut ur garaget men det får man ta!
Ja, det blev nog inget med Mustangen, har inte hört något från honom trots att jag försökt ta kontakt ett par gånger. Men ja, då kan man fokusera sig på att få puman så bra som möjligt!
Nu var det dags att vänta på leveranser igen, har idag beställt en Kenwood KDCBT8044U som bör komma om ett par dagar. Jag har även köpt en baslåda från Rockford Fosgate som står och väntar, sen är det bara att smacka ihop det hela! Måste köpa en monteringsram till huvudenheten dock och jag vill ha en i silver då mittkonsollen är i silver men de verkar bara finnas i svart där jag kollat. Jag har hittat i silver i UK, så får nog importera...
Igår beställde jag en monteringsram till stereon, det sitter en s.k. 1,5 din original det var ett måste. Dock så hittade jag enbart svarta ramar på alla ställen i Sverige förutom Conrad.se, men där låg en sådan på 170 :- plus 85 :- i frakt. Istället tog jag en från USA där det blev inkl. frakt 80 kr för en ram i rätt färg. Det är rätt sjukt faktiskt, vilket prisskillnad det kan vara mellan länderna.
Jag slänger upp lite bilder på baslådan sålänge, medan jag väntar på huvudenheten. Den kom idag så bilder på den kommer ikväll!