Vilka bilar är sportbilar?

mrcelica
1 oktober 2006 · 1 639 Inlägg

Maizer skrev:
N00b? Snälla du.

Nä, nOOb

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
mrcelica
1 oktober 2006 · 1 639 Inlägg

Ckosworth skrev:

mrcelica skrev:

Maizer skrev:
haha skulle Supran va en supersportbil.. snälla du är så jävla insnöad alltså.

Jag citerade bara från länken jag angav, de som är insöade är de som skrivit wikipedian samt de de hämtat informationen från !  (klarade du av att klicka på den ???)
Bespara mig dina personliga påhop nOOb....

Så du är inte insnöad som har tjatat hela tiden att just supran är en supersportbil i ett och halvt år!

Toyota är ett vanligt bilmärke som tillverkar helt vanliga bilar, dock i detta fallet så har dom lyckats göra en av historiens mest lyckade sportbilar men ändock de är ingen supersportbil.
En Toyota har inte den status som en supersportbil ska ha som typ Ferrari, Lamborghini eller Koeningsegg.

Fortfarande inte fattat att jag citerat från ett uppslagsverk där supran anges vara en supersportbil ?
Och varför kan den inte vara det ? Den har ju värre prestanda än många av de bilar som ni tillåter att de kallas för super ???
Dags att lägga ned !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Nasty Heavy Metal N' Horsepower
1 oktober 2006 · 174 Inlägg

hahah ja du är insnöad herr celica. "uppslagsverk"? wikipedia? är du seriös eller?
ang. prestanda; en bil som gör 0-100 på över 5 s och inte ens toppar 300km/h+ kan ju omöjligen vara en supersportbil.

Tycker supran hamnar i hardcorehunnys kategori sportig bil.
"Sportig bil: Rimlig i inköp, rimlig att äga å kan få en å annan att titta till...tillverkas i mängder."
sportbil: 911, 360 spider, corvette, viper etc.
Supersport: som alla skriver, könig, enzo, mclaren f1, carrera gt osv.

Senast redigerat av Nasty (1 oktober 2006)

Alla kan köra fort rakt fram...
StiFf Wankel
1 oktober 2006 · 1 080 Inlägg

ni kommer iaf ingenstans med den här diskutionen, så inse det och lägg ner innan tråden blir låst

MDS Västerås
precision
1 oktober 2006 · 2 652 Inlägg

insnöad är jag absolut inte . jag tycker att de är så . o du får givetvis tycka vad du vill .

mrcelica
1 oktober 2006 · 1 639 Inlägg

Nasty skrev:
hahah ja du är insnöad herr celica. "uppslagsverk"? wikipedia? är du seriös eller?
ang. prestanda; en bil som gör 0-100 på över 5 s och inte ens toppar 300km/h+ kan ju omöjligen vara en supersportbil.

Tycker supran hamnar i hardcorehunnys kategori sportig bil.
"Sportig bil: Rimlig i inköp, rimlig att äga å kan få en å annan att titta till...tillverkas i mängder."
sportbil: 911, 360 spider, corvette, viper etc.
Supersport: som alla skriver, könig, enzo, mclaren f1, carrera gt osv.

Supran "Sportig bil" ??? Är DU seriös ?
Då anser du med andra ord att den lirar i samma division som tex Peugeot 206 GTI, Clio 16V, Suzuki Swift GTi, Skoda Fabia RS och Golif GTi mfl. 
Den supran jag provat med enkel BPU hade inga problem att passera 300, den kanske var felaktig.

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Psychotic Brum säger bilen.
1 oktober 2006 · 394 Inlägg

Asså vad fan är det här för tråd?  Alla har en drömbil visst och klart man tycker den är jätte fin och så men va fan sluta dissa alla andras bilmärken och modeller modeller..  Skukt onödig tråd som tillför ingenting och som bara gör folk irriterade..   Visst ska man kunna ta kritik på ett sånt här forum. Men jag funderar dock både en och två gånger innan jag dissar någons pärla på en sida där jag vet att så gott som alla "älskar" sina bilar. mrcelica du sitter och trycker ner folk hela tiden och tycker att det ska man ta men när någon tycker att du har fel så blir de på andra hållet? Tycker nästan att dena tråd borde vara låst. Den bidrar men 0 och ingenting till den här siten.. Men egen åsikt men jag tro jag det finns fler som håller med..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
mrcelica
1 oktober 2006 · 1 639 Inlägg

Psychotic skrev:
Asså vad fan är det här för tråd?  Alla har en drömbil visst och klart man tycker den är jätte fin och så men va fan sluta dissa alla andras bilmärken och modeller modeller..  Skukt onödig tråd som tillför ingenting och som bara gör folk irriterade..   Visst ska man kunna ta kritik på ett sånt här forum. Men jag funderar dock både en och två gånger innan jag dissar någons pärla på en sida där jag vet att så gott som alla "älskar" sina bilar. mrcelica du sitter och trycker ner folk hela tiden och tycker att det ska man ta men när någon tycker att du har fel så blir de på andra hållet? Tycker nästan att dena tråd borde vara låst. Den bidrar men 0 och ingenting till den här siten.. Men egen åsikt men jag tro jag det finns fler som håller med..

Hur fan kan du få det till at det är jag som trycker ned ? Jag påstår att supran är en supersportbil, sedan får jag höra att jag är "så jävla insnöad".
Och hur i helvete kan folk bli irriterade över en sådan sak att jag tycker en viss bil är supersportbil, är det något att hetsa upp sig över ?
Berätta !!!

Senast redigerat av mrcelica (1 oktober 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
precision
1 oktober 2006 · 2 652 Inlägg

mrcelica skrev:

Psychotic skrev:
Asså vad fan är det här för tråd?  Alla har en drömbil visst och klart man tycker den är jätte fin och så men va fan sluta dissa alla andras bilmärken och modeller modeller..  Skukt onödig tråd som tillför ingenting och som bara gör folk irriterade..   Visst ska man kunna ta kritik på ett sånt här forum. Men jag funderar dock både en och två gånger innan jag dissar någons pärla på en sida där jag vet att så gott som alla "älskar" sina bilar. mrcelica du sitter och trycker ner folk hela tiden och tycker att det ska man ta men när någon tycker att du har fel så blir de på andra hållet? Tycker nästan att dena tråd borde vara låst. Den bidrar men 0 och ingenting till den här siten.. Men egen åsikt men jag tro jag det finns fler som håller med..

Hur fan kan du få det till at det är jag som trycker ned ? Jag påstår att supran är en supersportbil, sedan får jag höra att jag är "så jävla insnöad".
Och hur i helvete kan folk bli irriterade över en sådan sak att jag tycker en viss bil är supersportbil, är det något att hetsa upp sig över ?
Berätta !!!

jag tror han menade att jag var insnöad ,. men skit samma . alla tycker olika finns även som som tycker att ford sierra är en supersport bil o det får den gärna vara om någon tycker de

Malmoe SSS -12
1 oktober 2006 · 3 217 Inlägg

Finns ingen korrekt värdering av vad som är en sportbil... Men man bör väl iallafall ha 0,75 hk/kg! tongue

Som sagt, det går inte att räkna fram... Annars kan man ringa till försäkringsbolaget och höra med dessa vilka bilar de direkt klassar som sportbilar!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
mrcelica
1 oktober 2006 · 1 639 Inlägg

Fuckface skrev:
Finns ingen korrekt värdering av vad som är en sportbil... Men man bör väl iallafall ha 0,75 hk/kg! tongue

Som sagt, det går inte att räkna fram... Annars kan man ringa till försäkringsbolaget och höra med dessa vilka bilar de direkt klassar som sportbilar!

Ja, tänk om jag skulle bli tokig så fort någon kallar min bil för riskokare eller något annat nedsättande, då skulle jag ha fått hjärinfarkt för länge sedan...
Verkar vara så jävla känsligt att lovorda just Supran... Antagligen för att den är så totalt jävla överlägsen det som de som retar upp sig har i garaget...

Senast redigerat av mrcelica (1 oktober 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Malmoe SSS -12
1 oktober 2006 · 3 217 Inlägg

mrcelica skrev:

Fuckface skrev:
Finns ingen korrekt värdering av vad som är en sportbil... Men man bör väl iallafall ha 0,75 hk/kg! tongue

Som sagt, det går inte att räkna fram... Annars kan man ringa till försäkringsbolaget och höra med dessa vilka bilar de direkt klassar som sportbilar!

Ja, tänk om jag skulle bli tokig så fort någon kallar min bil för riskokare eller något annat nedsättande, då skulle jag ha fått hjärinfarkt för länge sedan...
Verkar vara så jävla känsligt att lovorda just Supran... Antagligen för att den är så totalt jävla överlägsen det som de som retar upp sig har i garaget...

Nej men det finns inte en realistisk person som kan komma och säga att "min bil är en sportbil"... Detta står på papper, vad den är registrerad som... Jag menar, Ferrari, Lambo, Maserati?, you name it... Dessa är väl sportbilar?

Men säg 300ZX, 200SX, Honda Type-R, Honda NSX, Toyota alltvadfandomheter... Är detta bara junior-räsers?

Som sagt, definitionen sportbil är inte korrekt...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
mrcelica
1 oktober 2006 · 1 639 Inlägg

Kan bara någon förklara varför ett tex. stort uppslagsverk kallar supran för Supersportbil ?
Även Teknikens värld använde det uttrycket när de skrev ett reportage om den för många år sedan... Är det för att dom är insnöade ? tongue

Senast redigerat av mrcelica (1 oktober 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
precision
1 oktober 2006 · 2 652 Inlägg

mrcelica skrev:
Kan bara någon förklara varför ett tex. ett stort uppslagsverk kallar supran för Supersportbil ?
Även Teknikens värld använde det uttrycket när de skrev ett reportage om den för många år sedan... Är det för att dom är insnöade ? tongue

japp dom på teknikens värld vet inte vad dom snackar om .

"ta de ironiskt"

Goli
1 oktober 2006 · 793 Inlägg

Jag förstår inte varför folk ska hoppa in på banbilar...

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Malmoe SSS -12
1 oktober 2006 · 3 217 Inlägg

Goli skrev:
Jag förstår inte varför folk ska hoppa in på banbilar...

Har också svårt att se hur de skulle passa in här... Garaget.org är i princip bara trafikfordon!

Sen är ju en banbil preparerad för att gå som en sportbil, men är det en sportbil för det? neutral

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Ckosworth Mr
1 oktober 2006 · 607 Inlägg

mrcelica skrev:

Psychotic skrev:
Asså vad fan är det här för tråd?  Alla har en drömbil visst och klart man tycker den är jätte fin och så men va fan sluta dissa alla andras bilmärken och modeller modeller..  Skukt onödig tråd som tillför ingenting och som bara gör folk irriterade..   Visst ska man kunna ta kritik på ett sånt här forum. Men jag funderar dock både en och två gånger innan jag dissar någons pärla på en sida där jag vet att så gott som alla "älskar" sina bilar. mrcelica du sitter och trycker ner folk hela tiden och tycker att det ska man ta men när någon tycker att du har fel så blir de på andra hållet? Tycker nästan att dena tråd borde vara låst. Den bidrar men 0 och ingenting till den här siten.. Men egen åsikt men jag tro jag det finns fler som håller med..

Hur fan kan du få det till at det är jag som trycker ned ? Jag påstår att supran är en supersportbil, sedan får jag höra att jag är "så jävla insnöad".
Och hur i helvete kan folk bli irriterade över en sådan sak att jag tycker en viss bil är supersportbil, är det något att hetsa upp sig över ?
Berätta !!!

Din kära supra är väl en supersport bil om de får dig att sova bättre på nätterna tongue
De är ju som sagt va betraktaren tycker så för dig är de väl en supersportbil.

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
mr_loffe
1 oktober 2006 · 272 Inlägg

Supersportbilar är supersportbilar i sitt standardutförande dvs det räcker nog inte med supras ca 300 hästar utan måste väl gå i över 350 tycker jag det känns som. I standardutförande!

Mooter
8 oktober 2006 · 1 Inlägg

Väldigt intressant frågeställning tycker jag själv, har nämligen funderat över precis detta.
Jag har sett på alla avsnitt av Top Gear sen det nya formatet introducerades (åtta senaste säsongerna) och därför har jag väl bildat min uppfattning om saken efter vad de säger. Man blir vad man äter.

Enligt Top Gear är en "sportbil" någonting brittiskt, kanske inte en brittisk uppfinning men något som de har lyckas bäst med av alla andra. En "sportbil" är en bil som är 2-sitsig, öppen, lätt och bra på kurvtagning. Speciellt snabba behöver de tydligen inte vara.

Exempel på sportbilar enligt dem: BMW Z3, BMW Z4, Mazda MX-5, Honda S2000, Porche Boxster, Fiat Barchetta mfl.

Nästan alla bilar som ser ut på annat sätt kallar de något annat än "sportbil", sportkupé, sportsedan, GT-bil eller superbil. Exempelvis så är Boxstern en sportbil medan 911an är en sportkupe.

Bilar byggda för att köra snabbt kring en bana är tydligen inte sportbilar utan racebilar, rallybilar eller GP-bilar.

Själv vet jag nog inte riktigt, men om bilen är i grunden byggd enkom för att ha kul i genom körningen så är det nog en sportbil. Bilar som är roliga men även byggda för att kunna åka snabbt och bekvämt på motorväg eller skjutsa barn i är inga sportbilar enligt mig.

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
9 oktober 2006 · 1 123 Inlägg

Humlan skrev:
Det måste väl vara utrymmet i baksätet isf. Baksäte som inte är avpassat för vuxna människor (eller väldigt korta och smala)och högst två kan sitta i bredd så är det väl en sportbil. Finns det plats för fler eller att man sitter bekvämt med ben och/eller huvud, en familjeräser.

sportbil för mig och jag har drömt om är:
en eagle talon tsi

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang