Uträkning av ohm vs rms

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
21 juli 2009 · 2 853 Inlägg

Absolutjonas skrev:

pattilatti2 skrev:

Absolutjonas skrev:
Det är ju ett dotterbolag till DD så du kan ju räkna med att siffrorna stämmer om inte mer : )

jo de stämmer nog... e ju ja som säljer steget till han.. tongue

garanterat mer än 1200wrms i 2.67ohm men knappast i hans bil om nu inte ha förbättrar  med batterier osv.

Höhö, vad är prislappen på denna best då ? Oo

softis har redan betalat grund summan.. Men ja sålde de för 2500. ny pris ligger på nästan 10.000

Lonefox Bad music kills good sound
21 juli 2009 · 7 241 Inlägg

Absolutjonas skrev:
Det är ju ett dotterbolag till DD så du kan ju räkna med att siffrorna stämmer om inte mer : )

Är Flextron verkligen ett d-bolag till DD?

http://www.flextron.fi/

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
21 juli 2009 · 2 853 Inlägg

Lonefox skrev:

Absolutjonas skrev:
Det är ju ett dotterbolag till DD så du kan ju räkna med att siffrorna stämmer om inte mer : )

Är Flextron verkligen ett d-bolag till DD?

http://www.flextron.fi/

hehe. fråga inte mig yikes jag har inte sagt nå yikes jag är oskyldig yikes

Vet dock att de steget krämar på bra.. big_smile

ja skojar lite me dig lonefoxen wink


o va jag vet så är de ja som har de steget ingen annan här så.. vem kan säga att de är bra eller inte?

haha.. kan iofs tänka mig att naghty tee lyssnat på de tongue

Senast redigerat av pattilatti2 (21 juli 2009)

Naughty Tee "There can only be one"
21 juli 2009 · 205 Inlägg

Absolutjonas skrev:
Det är ju ett dotterbolag till DD så du kan ju räkna med att siffrorna stämmer om inte mer : )

STOPP OCH BELÄGG!! SPL dynamics är INTE släktbolag med DD på nåt vis mer än att vi DD Sverige/bilstereodepån har salufört SPL dynamics i Sverige under större delen av 2000 talet, samt att SPL dynamics har köpt basar av oss till sina tävlingbilar.

Vi har även samarbetat tillsamans att ta fram vissa slutstegsmodeller som tillverkas i asien för båda varumärkena. Annars har du rätt jonas att stegen är bra smile

Frissan
21 juli 2009 · 4 693 Inlägg

pattilatti2 skrev:

Absolutjonas skrev:

pattilatti2 skrev:

jo de stämmer nog... e ju ja som säljer steget till han.. tongue

garanterat mer än 1200wrms i 2.67ohm men knappast i hans bil om nu inte ha förbättrar  med batterier osv.

Höhö, vad är prislappen på denna best då ? Oo

softis har redan betalat grund summan.. Men ja sålde de för 2500. ny pris ligger på nästan 10.000

10300 på den sidan jag kollade. tongue

Och det var kul att höra att så många verkar gilla steget smile Känns bra att inte BARA ha skit i bilen wink

Sen ska ja ha ett till batteri, ska ju ha 2 steg i bilen. Har en polare som kunde fixa ett nytt 75 AMP batteri för 300 :- big_smile Kanske lika bra att köpa 2 st då så man får ett nytt fram också smile

Booyakasha!
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
21 juli 2009 · 2 853 Inlägg

Softis skrev:

pattilatti2 skrev:

Absolutjonas skrev:
Höhö, vad är prislappen på denna best då ? Oo

softis har redan betalat grund summan.. Men ja sålde de för 2500. ny pris ligger på nästan 10.000

10300 på den sidan jag kollade. tongue

Och det var kul att höra att så många verkar gilla steget smile Känns bra att inte BARA ha skit i bilen wink

Sen ska ja ha ett till batteri, ska ju ha 2 steg i bilen. Har en polare som kunde fixa ett nytt 75 AMP batteri för 300 :- big_smile Kanske lika bra att köpa 2 st då så man får ett nytt fram också smile

sen att ja sj gav 1000kr för de spelar ju ingen roll tongue

1500 i vinst blir att köpa bärs. big_smile

sen va ja snäll mot softis.. allt handlar inte om pengar..

Senast redigerat av pattilatti2 (21 juli 2009)

Lonefox Bad music kills good sound
21 juli 2009 · 7 241 Inlägg

Naughty Tee skrev:

Absolutjonas skrev:
Det är ju ett dotterbolag till DD så du kan ju räkna med att siffrorna stämmer om inte mer : )

STOPP OCH BELÄGG!! SPL dynamics är INTE släktbolag med DD på nåt vis mer än att vi DD Sverige/bilstereodepån har salufört SPL dynamics i Sverige under större delen av 2000 talet, samt att SPL dynamics har köpt basar av oss till sina tävlingbilar.

Vi har även samarbetat tillsamans att ta fram vissa slutstegsmodeller som tillverkas i asien för båda varumärkena. Annars har du rätt jonas att stegen är bra smile

Hade väl en misstanke om det smile
Var på väg att skrika efter dig kring just detta wink


patti> Hallå? Varför tog DU åt dig när jag var på Absolutjonas om det? Hm?
Ah nu såg jag....du drev med mig.....
*blänger på...inte för att du drev*
Tycker att du får lugna ner dig en aning med dina inlägg då det av och till ser mer ut som chattande än informativa forumsinlägg. Chattandet kan du ta på en chatt eller msn/valfritt program...... wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
21 juli 2009 · 2 853 Inlägg

Lonefox skrev:

Naughty Tee skrev:

Absolutjonas skrev:
Det är ju ett dotterbolag till DD så du kan ju räkna med att siffrorna stämmer om inte mer : )

STOPP OCH BELÄGG!! SPL dynamics är INTE släktbolag med DD på nåt vis mer än att vi DD Sverige/bilstereodepån har salufört SPL dynamics i Sverige under större delen av 2000 talet, samt att SPL dynamics har köpt basar av oss till sina tävlingbilar.

Vi har även samarbetat tillsamans att ta fram vissa slutstegsmodeller som tillverkas i asien för båda varumärkena. Annars har du rätt jonas att stegen är bra smile

Hade väl en misstanke om det smile
Var på väg att skrika efter dig kring just detta wink


patti> Hallå? Varför tog DU åt dig när jag var på Absolutjonas om det? Hm?
Ah nu såg jag....du drev med mig.....
*blänger på...inte för att du drev*
Tycker att du får lugna ner dig en aning med dina inlägg då det av och till ser mer ut som chattande än informativa forumsinlägg. Chattandet kan du ta på en chatt eller msn/valfritt program...... wink

Det finns både information och sociala aspekter i de jag skriver. jag är oerhört trevlig bara. big_smile

Måste alla vara så kritiska och negativa hela tiden?

Senast redigerat av pattilatti2 (21 juli 2009)

Naughty Tee "There can only be one"
21 juli 2009 · 205 Inlägg

Lonefox skrev:
Hade väl en misstanke om det smile
Var på väg att skrika efter dig kring just detta wink

Ja viss "information" kan man inte hålla sig ifrån för att rätta till smile

Frissan
21 juli 2009 · 4 693 Inlägg

Men det är alltså ett bra steg? Naughty Tee, har du testat steget själv? Eller vet vad det går för?

Booyakasha!
Hoonas Dieselpower!
21 juli 2009 · 534 Inlägg

Naughty Tee skrev:

Absolutjonas skrev:
Det är ju ett dotterbolag till DD så du kan ju räkna med att siffrorna stämmer om inte mer : )

STOPP OCH BELÄGG!! SPL dynamics är INTE släktbolag med DD på nåt vis mer än att vi DD Sverige/bilstereodepån har salufört SPL dynamics i Sverige under större delen av 2000 talet, samt att SPL dynamics har köpt basar av oss till sina tävlingbilar.

Vi har även samarbetat tillsamans att ta fram vissa slutstegsmodeller som tillverkas i asien för båda varumärkena. Annars har du rätt jonas att stegen är bra smile

Haha, hade förmig jag sett på nån sida att SPL dynamics/DD/och AQ hör ihop.
och stegen ser ju helt klart ut som DD/AQ med tanke på anslutningar osv!
därför jag antog det!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang