lava huvudenhets fråga.

Urbansläke
24 april 2006 · 17 Inlägg

Jag har en lava cd som det finns två lågnivå på, OCH EN utgång som det står sub på. I manualen står det att sub är för baslåda och det förstår jag. Men varför spelar basen mkt högre när man kopplar till sub än om man kopplar till lågnivån? Det här är väl egentligen inte ett problem men det skulle vara kul att veta om någon sitter på svaret. big_smile

Evil_Genius_Garage *Gysot*
25 april 2006 · 472 Inlägg

Gå in i menyn så ska du kunna sänka ner den så det låter lika mkt som på dom andra utgångarna.

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
Kojloj
25 april 2006 · 458 Inlägg

Som knasig_racer säger här så har du förmodligen en EQ eller liknande på din stereo som kan
ändra detta. Du kan ju också skruva ner basen på själva steget som du har till basen.

Lycka till!

bumpe Lastbilsmekaniker
25 april 2006 · 3 878 Inlägg

Kojloj skrev:
Som knasig_racer säger här så har du förmodligen en EQ eller liknande på din stereo som kan
ändra detta. Du kan ju också skruva ner basen på själva steget som du har till basen.

Lycka till!

Jag tror du blandat ihop EQ och gain men skit samma... Kan vara för att basen ofta är tyngre att driva och för att du får en signal som är anpassad till steget, (basfrekvenser) steget be höver då inte ta bort de övriga (som försvinner i delningsfiltret) och därför spelar den högre då...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang