Peugeot 405 mi16 centrallåsfel

Melander
25 juli 2009 · 59 Inlägg

Har ett ganska stort problem, jag kan inte låsa upp bilen med min knapp på nyckeln och kan inte heller låsa upp genom att använda nyckeln i dörren heller.... Vad ska jag göra? Vad är felet?
Batteriet är nästan nytt.

baloo83
25 juli 2009 · 211 Inlägg

Händer det inget när du vrider nyckeln i låset?

Fiat 500 (2010)
Melander
25 juli 2009 · 59 Inlägg

baloo83 skrev:
Händer det inget när du vrider nyckeln i låset?

Det går inte....

baloo83
25 juli 2009 · 211 Inlägg

låter det nått när du trycker på knappen. Typ att motorn snurrar i centrallåset men den öppnar inte dörren. Finns ju massa stänger i dörren som drar i varann när man låser upp med centrallås, nån av dom kanske lossat. Kan ju vara säkring till centrallåset som gått, kan vara nästan vad som helst. Men konstigt att du inte kan låsa upp med nyckel, kan du komma in genom andra dörren eller bagageluckan. hade liknande problem på sambons peugeot 306 men då kunde jag komma in genom passagerar dörren och fick pilla loss insidan av förardörren och då var det nått stag som fastnat så låset kunde inte öppna. Pilligt att få loss dörrklädseln när dörren är stängd men det går.

Fiat 500 (2010)
Melander
25 juli 2009 · 59 Inlägg

baloo83 skrev:
låter det nått när du trycker på knappen. Typ att motorn snurrar i centrallåset men den öppnar inte dörren. Finns ju massa stänger i dörren som drar i varann när man låser upp med centrallås, nån av dom kanske lossat. Kan ju vara säkring till centrallåset som gått, kan vara nästan vad som helst. Men konstigt att du inte kan låsa upp med nyckel, kan du komma in genom andra dörren eller bagageluckan. hade liknande problem på sambons peugeot 306 men då kunde jag komma in genom passagerar dörren och fick pilla loss insidan av förardörren och då var det nått stag som fastnat så låset kunde inte öppna. Pilligt att få loss dörrklädseln när dörren är stängd men det går.

Ne man hör ingenting sånt... Har varit så här en gång förut men då gick det en stund senare men nu har jag väntat i 6 timmar...
Jag har provat öppna med nyckeln på passagerarsidan och bakluckan men det går verkligen inte.
Vet inte vad jag ska ta mig till hmm

baloo83
25 juli 2009 · 211 Inlägg

jo det kan ju vara lite svårt. Kan det vara så att man måste ställa in dosan till bilen. Typ på min förra bil skulle man hålla knappen intryckt och rikta den mot bilen och trycka visst antal gånger osv för att bilen inte kände igen dosan. Är ju jätte svårt eftersom du inte kommer in i bilen. Har du chip i nyckeln eller nått eftersom du inte kan öppna med nyckel. Typ audi har chip i sina nycklar för att man inte ska kunna starta med kopia. Men kan inte minnas att det gäller dörrarna. I värsta fall får du väll hämta ett plattjärn och låsa upp genom rutan. Lite svårt första gången men det går.

Fiat 500 (2010)
Melander
25 juli 2009 · 59 Inlägg

baloo83 skrev:
jo det kan ju vara lite svårt. Kan det vara så att man måste ställa in dosan till bilen. Typ på min förra bil skulle man hålla knappen intryckt och rikta den mot bilen och trycka visst antal gånger osv för att bilen inte kände igen dosan. Är ju jätte svårt eftersom du inte kommer in i bilen. Har du chip i nyckeln eller nått eftersom du inte kan öppna med nyckel. Typ audi har chip i sina nycklar för att man inte ska kunna starta med kopia. Men kan inte minnas att det gäller dörrarna. I värsta fall får du väll hämta ett plattjärn och låsa upp genom rutan. Lite svårt första gången men det går.

Jag får väl åka till Peugeot på måndag eller något och se om dom vet hur man ska göra annars får jag väl slå sönder ena rutan men det jag ju saken nästan bara värre... hmm

baloo83
25 juli 2009 · 211 Inlägg

slå sönder rutar låter lite extremt. annars kan du ju stoppa nån snut som åker förbi. dom har platta stål att låsa upp med så man kommer in i bilen. hör med peugeot verkstan så fixar dom det

Fiat 500 (2010)
Melander
26 juli 2009 · 59 Inlägg

baloo83 skrev:
slå sönder rutar låter lite extremt. annars kan du ju stoppa nån snut som åker förbi. dom har platta stål att låsa upp med så man kommer in i bilen. hör med peugeot verkstan så fixar dom det

Drar till Peugeot imorn o kollar om dom vet tongue

Melander
27 juli 2009 · 59 Inlägg

Peugoet tyckte jag skulle bärga bilen till dom men känns lite dyrt... Provade med olika låsaffärer och vissa kan men vet inte om det går o köra med bilen när dom väl har öppnat en dörr eftersom jag har larm...

Någon som har någon annan bra ide?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang