HockeyCarlssons Mercedes 190 E

HockeyCarlsson
4 augusti 2009 · 23 Inlägg

MBmannen skrev:
haha fan vad nice grymt med projekt tråd! Hoppas jag får i hopp toppen tills du får körkort så blir allting toppen wink!! så kan du fortsätta äga mig med din fina luftrenarburkssvartlackadekåpa.,.,.,.!

Aa det får vi verkligen hoppas! Ska hjälpa dig så mkt jag kan smile
Hahaha det kommer jag alltid att göra big_smile big_smile big_smile

Kolla in mitt Mercedes 190 E Projekt :)
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard!
Audi S3 (2003)
HockeyCarlsson
8 augusti 2009 · 23 Inlägg

I förrgår, alltså i torsdags, så var jag hos Max (MBmannen) och hjälpte honom att ta av hans topplock. Det tog ett tag innan vi fick loss den, men tillslut så löste Robban (Robban08) problemet vilket gjorde att vi kunde lyfta loss den.

Samtidigt som vi var hos max så fick jag köpa en antenn från hans reservdelsbil big_smile
Den satt jag på idag, tyvärr hade jag så bråttom när jag satt på den att jag inte hann med någon förebild hmm

http://i31.tinypic.com/2edbkwm.jpg
Hade som sagt rätt bråttom när ja tog bilderna, därav den dåliga kvalitén och precisionen i bilderna tongue

http://i25.tinypic.com/2mpy2bm.jpg
Fästet, som man ser så är det rost runt fästet som ja målat över med förbättringslack smile
Det är ju trots allt ingen ny bil tongue

Senast redigerat av HockeyCarlsson (8 augusti 2009)

Kolla in mitt Mercedes 190 E Projekt :)
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard!
Audi S3 (2003)
-Mackan- Fire And Silk
24 augusti 2009 · 2 254 Inlägg

Mercedes 190E är grejjer de! Forsätt kämpa, jag ska snart fixa en tråd om mitt nyförvärv. En 2.6'a big_smile


/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
HockeyCarlsson
28 augusti 2009 · 23 Inlägg

-Mackan- skrev:
Mercedes 190E är grejjer de! Forsätt kämpa, jag ska snart fixa en tråd om mitt nyförvärv. En 2.6'a big_smile


/Markus

Tackar tackar!! Den ser ja fram emot att läsa smile

Kolla in mitt Mercedes 190 E Projekt :)
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard!
Audi S3 (2003)
HockeyCarlsson
30 augusti 2009 · 23 Inlägg

Nu har det hänt rätt mycket sen senast! Har fixat grönt LED-neon som kan lysa i fem olika intervaller som ska sitta vid fotstöden på alla fyra platser smile
Var ute på Jula idag också och köpte ny stereo, JVC med AuX in och USB ingång, kommer länkar senare och bilder, köpte slutsteg, 2 stycken färdiga 300 w baslådor, och nya högtalare fram och bak.. högtalarna bak ligger på 200 w styck och fram är det 100 w styck, så nu kommer det bli ljud i källan big_smile big_smile
kommer upp bilder etc när ja har börjat sätta i grejerna smile

Senast redigerat av HockeyCarlsson (30 augusti 2009)

Kolla in mitt Mercedes 190 E Projekt :)
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard!
Audi S3 (2003)
HockeyCarlsson
15 december 2009 · 23 Inlägg

Har inte uppdaterat på hundra år, sorry för det!
Skaffade körkort för drygt 3 veckor sedan och har kört dagligen sen dess, mercan går skit bra och jag är hur nöjd som helst med den smile
För att fortsätta därifrån jag senaste uppdaterade;
Just nu sitter en ny stereo i.. en JvC med AuX, USB och CD-ingång, funkar grymt bra!
Ett slutsteg på 1600 w och 2 baslådor á 8" styck smile
Nya högtalare runt om, 100 w vardera fram och 200 w vardera bak! big_smile

Har dock problem med att det börjar spraka ur främre högtalarna när man vrider upp ljudet, antagligen är det så för att alla högtalarna är kopplade till stereon för tillfället, och den orkar inte leverera tillräckligt med ström för att det ska låta bra.. problemet löser sig när jag fixat så att bakhögtalarna går på slutsteget, just nu sitter bara baslådorna på slutsteget smile

Kolla in mitt Mercedes 190 E Projekt :)
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard!
Audi S3 (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang