Pocketbike trim?

VWolkswagen
24 april 2006 · 67 Inlägg

Ingen som vet vart jag kan få tag på trim till min Pocketbike R1 49cc?
smile

Tyron
24 april 2006 · 79 Inlägg

gör som jag, köp en 110 cc tongue

Press any key... were is the "any key"???
VWolkswagen
25 april 2006 · 67 Inlägg

Jag har kommit över min begagnad för 400:- så därför det fick bli en 49cc=)
+ att din 110cc är större=)

laynus
25 april 2006 · 256 Inlägg

ww.swebike.se
ww.tornadoscoter.se?
www.blocket.se?
du kan ju ochså googla

FreddeLi Studerande maskiningenjör
25 april 2006 · 1 903 Inlägg

MDS har trim till minimoto och pocketbike. smile

t.ex:
Trimavgassystem
Trimcylinder
Trimförgasare
Trimkolv
Hel trimsats


MVH Fredrik

Senast redigerat av _Fredde_volvo_ (25 april 2006)

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Lusen
25 april 2006 · 229 Inlägg
~ Lusen, the one and only ~
Medlem i Ösets MK http://www.osetsmk.tk/
Volvo Custom Club http://volvocustomclub.forum24.se/
VWolkswagen
25 april 2006 · 67 Inlägg

jag vill ha trim till en POCKETBIKE=)
Inte minimotos=)
Inga som har trimmat sina pocketbikar?

Tyron
13 maj 2006 · 79 Inlägg

pröva ta bort slutröret... låt "katten" sitta kvar men restan tar du bort tongue den går lite bättre då (men låter lite mer)

Press any key... were is the "any key"???
Pavatura
26 maj 2006 · 43 Inlägg

Du kan ta och slipa upp utblåset, jag tog upp det ca: 1 mm uppåt och 1,1/2 mm åt sidorna, alltså ca: 3 mm bredare, då blir den lite starkare på det högre registret serru, detta är dock inte att rekomendera på moppar som behöver bottendrag men det behöver inte R1 kåååpian eftersom den i princip bara går på högre varvtal å är automat. Sen skulle jag rekomendera att du köper en hårdare kopplingsfjäder så att kopplingen börjar arbeta vid högre varvtal, det finns såna att köpa på såna där pocket/minimotosidor. vet dock ingen svensk sådan, Sportluftfilter tycker jag INTE du ska köpa om du är ute efter effekt, för det ger ingen effekt, det är la mer för att det är snyggt.
Ja sen finns det ju massa cylindrar å förgasare å sånt men det kostar lite också, jag vet inget mer hemmamek som du kan göra men jag kan rekomendera dig att låta kolven vara som den e för jag provade att slipa upp insugssidan litegann men det blev inge bra, endast högre bensinkostnader å ingen effekt serru, å då tog jag endast två mm. Nä fan ta å fixa utblåset så kommer den gå lite bättre iaf, se bara till att ta bort graderna inne i cyllen så inte kolvringarna får tag på dom.

Släng kappan efter vinden och halka på en hundskit.
Tyron
27 maj 2006 · 79 Inlägg

Hur mycke bättre går den om man slipar utblåset... blir den starkare eller snabbare??? kanske både och tongue

Press any key... were is the "any key"???
Pavatura
27 maj 2006 · 43 Inlägg

På låga varv blir det ingen skillnad, men den kommer att varva lite mer när du maxar den, hastighetsskillnaden blir inte direkt enorm, ett par kilometer fortare kanske, men den blir starkare på höga varv, hade det varit växlar på den så hade jag inte rekommenderat detta, eftersom man behöver lite bottendrag där så den inte varvar ner efter växling, men R1:an går ju ändå inte framåt vid låga varv så där behöver man inte direkt bry sig om det, kanske du redan vet iofs.
Om jag inte minns helt fel så sitter där också en tjock distansgrej mellan cylindern och avgassystemet, den ska du inte glömma att slipa upp, och utblåspackningen med.
Min gjorde ca:55 innan jag portade utblåset sen gjorde den ca:60

Släng kappan efter vinden och halka på en hundskit.
Pavatura
14 juni 2006 · 43 Inlägg

Måste bara berätta om min nya ide, jag funderar på att sätta ihop två stycken kopplingar te min R1 49 och svarva till en ny kopplingstrumma, på så vis tror jag att kopplingen kommer att bli mycket effektivare och hålla mer än dubbelt så länge som orginalkopplingen, sen får jag flytta motorn en bit åt höger oxå och sätta en fet distansgrej mellan motorn och den där utväxlingslådan.
Ja vet det har inte riktigt med den här tråden att göra men shit samma.

Släng kappan efter vinden och halka på en hundskit.
Pavatura
15 juni 2006 · 43 Inlägg

Tyron skrev:
pröva ta bort slutröret... låt "katten" sitta kvar men restan tar du bort tongue den går lite bättre då (men låter lite mer)

Hmmmm, ja nog lät den mer men lite var det inte, HELVETE vad den låter nu, du är skyldig mig ett nytt avgassystem nu, skoja bara men den varva lite mer.

Släng kappan efter vinden och halka på en hundskit.
Tyron
1 juli 2006 · 79 Inlägg

Pavatura skrev:

Tyron skrev:
pröva ta bort slutröret... låt "katten" sitta kvar men restan tar du bort tongue den går lite bättre då (men låter lite mer)

Hmmmm, ja nog lät den mer men lite var det inte, HELVETE vad den låter nu, du är skyldig mig ett nytt avgassystem nu, skoja bara men den varva lite mer.

hahaha tongue jajodu, de kommer på posten wink de e konstigt att de inte finns mer trimm till dessa asså

Press any key... were is the "any key"???
casto
13 juli 2009 · 192 Inlägg

Tjena smile   Jag lyckades att rycka av gasvajen på min pocketbike 49cc -2t r1   och vet inte hur man sätter tillbaks den i förgasarn.   Om nån vet så snälla ge mig en liten beskrivning smile    Tack smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang