Vad är m-paket på bmw

kimbo
1 augusti 2009 · 30 Inlägg

om shadowline är svartalister. vad är det då för extra med m-paketet då???

ROSK
1 augusti 2009 · 1 Inlägg

Menar du från fabrik eller endast enstaka detaljer som byts ut?
En del säger att det är M-paket så fort dem bytt tex kjol paketet. Men från fabrik så vitt jag vet är det allt från speglar till lister osv. Vet ej exaxt men rätta mig om jag har fel någon.

hest
2 augusti 2009 · 181 Inlägg

ROSK skrev:
Menar du från fabrik eller endast enstaka detaljer som byts ut?
En del säger att det är M-paket så fort dem bytt tex kjol paketet. Men från fabrik så vitt jag vet är det allt från speglar till lister osv. Vet ej exaxt men rätta mig om jag har fel någon.

M-paket från fabrik är på vissa modeller allt som är på en m, förutom just speglar, utseende mässigt alltså, sen finns det ju de som har m-chassi och dyl,

BMW 330 Ci "Cabbe" (2001)
NiKeMaN Entreprenör
2 augusti 2009 · 1 286 Inlägg

M-Sport paket är normalt sett:
Sport-kofångare fram och bak
Andra kjolar "bredare modell"
M sport ratt
M instegslister
M växelspaksknopp

Och på nyare BMW (e92 iaf) även svart innertak, speciella interiörlister (silver-aktiga), och shadowline-lister.

Kan även vara fler saker........ Men detta är vad jag kommer på just nu.

// Niklas Johansson
Rquired Allmänt envis
2 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

NiKeMaN skrev:
M-Sport paket är normalt sett:
Sport-kofångare fram och bak
Andra kjolar "bredare modell"
M sport ratt
M instegslister
M växelspaksknopp

Och på nyare BMW (e92 iaf) även svart innertak, speciella interiörlister (silver-aktiga), och shadowline-lister.

Kan även vara fler saker........ Men detta är vad jag kommer på just nu.

Även på äldre Bmws smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
kimbo
2 augusti 2009 · 30 Inlägg

motormässigt då är de någon skillnad där?

200-sxish
2 augusti 2009 · 106 Inlägg

i m-paketet till bmw 5 serie e39 så innebär det sport stolar med en speciell alcantra/tyg klädsel, interiör paneler i aluminium, m-multifunktionsratt samt m-knopp invändigt,

utvändigt är det shadowline lister orginal samt m5ans kofångare fram och bak, skillnaden är att det sitter en ribba i luftintaget fram samt "diffusorn" i bakkjolen är olackerad för att det skall skilja sig från den exklusivare M5an bortset från att m5an har 4 pipor bak, m-sportutrustade bilar har en slutljuddämpare med ett 3" kromat utblås!

i m-sportpaketet ingår oxå m-chassi där stötdämparna samt fjädrarna är styvare samt 30mm lägre fram å 20mm lägre bak än standard modellens chassi, samt att m-chassit innefattar även grövre kränghämmare fram å bak med!

Senast redigerat av 200-sxish (2 augusti 2009)

Ja e som Alfons Åberg: SKA BARA!
Volvo 945 Turbo "Chevy 350 vs. holset Hx60" (1995)
NiKeMaN Entreprenör
2 augusti 2009 · 1 286 Inlägg

kimbo skrev:
motormässigt då är de någon skillnad där?

Nope absolut ingen skillnad motormässigt.

// Niklas Johansson
kimbo
4 augusti 2009 · 30 Inlägg

m paketet på en e30 är lika med då? varför har jag större insug på min gamla motor än en nyare då därför undrar jag om de är någon skillnad på spridarna också?

_Nas_
4 augusti 2009 · 309 Inlägg

på m paket har väl en liten "vinge" på bakluckan också eller?

Att köra turbo är beroendeframkallande...
kimbo
4 augusti 2009 · 30 Inlägg

jag har en e30 kombi tongue som jag kanske ska pula ner en 535 i kanske de beror på vad man få tag på för motor

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang