Köpråd peugeot

EmlanGbg
3 augusti 2009 · 168 Inlägg

vad tror ni om denna bilen? http://www.blocket.se/vi/22691645.htm


Har blivit varnad för växel lådorna på dessa bilar. Hade en mazda 323 innan och som jag var grymmt nöjd med. Vill inte köpa mig en bil som pajjar det första den gör....

MVH

Porsche Boxster / 987 "Boxie" (2008)
BMW 118D (2016)
Rquired Allmänt envis
3 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Undvik franskt, om Japan ligger i topp när det gäller driftsäkerhet ligger Frankrike i andra ändan av listan. Jag hade inte köpt en sådan om jag varit du, vad ger den utöver vad en japansk bil ger? Samma smidiga bil och väldigt "lagom" för de flesta, men håller mycket sämre än japsen.

Satsa på en 323, Almera, Corolla eller liknande hellre smile

Edit: Men snygg var den!

Senast redigerat av Rquired (3 augusti 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
EmlanGbg
3 augusti 2009 · 168 Inlägg

Rquired skrev:
Undvik franskt, om Japan ligger i topp när det gäller driftsäkerhet ligger Frankrike i andra ändan av listan. Jag hade inte köpt en sådan om jag varit du, vad ger den utöver vad en japansk bil ger? Samma smidiga bil och väldigt "lagom" för de flesta, men håller mycket sämre än japsen.

Satsa på en 323, Almera, Corolla eller liknande hellre smile

Edit: Men snygg var den!

Fan skulle inte sålt av min bil:(sadsad

BMW 118D (2016)
Porsche Boxster / 987 "Boxie" (2008)
Johnson
3 augusti 2009 · 613 Inlägg

Vet inte säkert hur de e me kvaliten på just den modellen, men tycker allmänt att peugeot har fått dåligt rykte, själv har ja haft 2 st nu och är bland de bästa bilar ja haft tongue

Austin Mini 1000 "Fars bil" (1972)
Rover Mini (1991)
Ford Mondeo (2010)
lodiseN
3 augusti 2009 · 806 Inlägg

Inte Peugeot morsan har en 206a som har rullat 8k mil motorn ger missljud urtrampningslagret kasst kopplingen slirar och har varit inne för elfel mer än vad hon har kunnat köra den. Riktig jävla skit bil

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Burnout89 Överladdad!
3 augusti 2009 · 530 Inlägg

lodiseN skrev:
Inte Peugeot morsan har en 206a som har rullat 8k mil motorn ger missljud urtrampningslagret kasst kopplingen slirar och har varit inne för elfel mer än vad hon har kunnat köra den. Riktig jävla skit bil

Att kopplingen är slut är ju pga att den är just tjej körd cool

Senast redigerat av Burnout89 (3 augusti 2009)

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
lodiseN
3 augusti 2009 · 806 Inlägg

Burnout89 skrev:

lodiseN skrev:
Inte Peugeot morsan har en 206a som har rullat 8k mil motorn ger missljud urtrampningslagret kasst kopplingen slirar och har varit inne för elfel mer än vad hon har kunnat köra den. Riktig jävla skit bil

Att kopplingen är slut är ju pga att den är just tjej körd cool

haha sant så sant men hon växlar faktiskt ganska snällt och slirar inte onödigt på växlarna;)

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Wanegardh Asgammal medlem.
4 augusti 2009 · 2 246 Inlägg

Inget franskt..behåll japanskt.

DirektorIsaksson
4 augusti 2009 · 191 Inlägg

Jag säger som dom flesta andra utav min erfarenhet av franskt,jävla mög att mecka och äga enligt mej! Kör hellre tyskt eller japanskt.En honda civic kanske om du vill ha japanskt:)

Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Puppee
4 augusti 2009 · 158 Inlägg

Jo, Mazda eller Honda hade jag valt förre Peugeot. du skulle nog behållt din Mazda sad

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.
Torlejf Bilvårdstönt.
4 augusti 2009 · 1 109 Inlägg

Trots att jag äger två stycken 206:or så kan jag inte säga att dom är superbra gällande kvalite och komfort, men ärligt talat struntar jag i det.

Jag har haft löjligt roligt med mina 206:or, och det kommer du få i 106:an också.
En Peugeot 106 är en gocart med kaross på, så enkelt är det.

Slår vilken Mazda som helst i samma prisklass.

Visst, det skramlar ibland och är lite krångliga att meka med ibland. Men, ska du ha roligt eller ska du söndagsköra och klaga på komfort? wink

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Wanegardh Asgammal medlem.
4 augusti 2009 · 2 246 Inlägg

Torlejf skrev:
Slår vilken Mazda som helst i samma prisklass.

Hoppas du skojar.
En 323 eller 323F med Doch-motorn är jävligt rolig.(131hk) och 626 Coupe 88-91.(140hk)
Nä just det,det är inte samma prisklass.
Men dom är fan så mycket billigare och bättre.

Senast redigerat av Wanegardh (4 augusti 2009)

Torlejf Bilvårdstönt.
4 augusti 2009 · 1 109 Inlägg

Wanegardh skrev:

Torlejf skrev:
Slår vilken Mazda som helst i samma prisklass.

Hoppas du skojar.
En 323 eller 323F med Doch-motorn är jävligt rolig.(131hk) och 626 Coupe 88-91.(140hk)
Nä just det,det är inte samma prisklass.
Men dom är fan så mycket billigare och bättre.

Om du seriöst jämför väghållning mellan en 106 Rallye och en Mazda 626 så har du aldrig nånsin kört en 106:a.

Jag pratar inte effekt, jag snackar inte om att köra rakt fram heller, jag pratar om att köra där det svänger.

Lägg därtill att 106:an vi pratar om här dessutom har förbättrat väghållningen ännu mer så är det inget snack om saken.

Men alla har vi delade meningar.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Rquired Allmänt envis
4 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Torlejf skrev:

Wanegardh skrev:

Torlejf skrev:
Slår vilken Mazda som helst i samma prisklass.

Hoppas du skojar.
En 323 eller 323F med Doch-motorn är jävligt rolig.(131hk) och 626 Coupe 88-91.(140hk)
Nä just det,det är inte samma prisklass.
Men dom är fan så mycket billigare och bättre.

Om du seriöst jämför väghållning mellan en 106 Rallye och en Mazda 626 så har du aldrig nånsin kört en 106:a.

Jag pratar inte effekt, jag snackar inte om att köra rakt fram heller, jag pratar om att köra där det svänger.

Lägg därtill att 106:an vi pratar om här dessutom har förbättrat väghållningen ännu mer så är det inget snack om saken.

Men alla har vi delade meningar.

Mvh. David.

Att Peugeoten är roligare att köra håller jag med om, däremot vet jag inte om den är så mycket roligare att det är värt det kontra den sämre driftsäkerheten smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
SNE
30 december 2009 · 12 Inlägg

Det är mycket snack om att franskt inte håller. Men har inte tiderna förändrats? Är inte dagens bilar ganska lika i sitt bygge och dylikt?

Rquired Allmänt envis
30 december 2009 · 12 512 Inlägg

SNE skrev:
Det är mycket snack om att franskt inte håller. Men har inte tiderna förändrats? Är inte dagens bilar ganska lika i sitt bygge och dylikt?

Både 307 och 206 är kända för sina småfel, så i det här fallet har inte tiden haft någon inverkan smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang