Bensinlukt?

h30aad
4 augusti 2009 · 124 Inlägg

hej

På morgonen när jag startar min bil så brukar det luka lite bensin, runtomkring bilen, (dock inte inne i bilen)är det normalt?

Android
4 augusti 2009 · 892 Inlägg

Det beror på. Jag skulle rekommendera att du först, när du startat bilen, lägger dig ner och försöker se ifall det läcker någonstans. Titta även i motorrummet om det set blött ut vid bränslerören. Det är ju lätt att kolla, och är det torrt överallt så kan du ju utesluta läckage. smile

Har du lite otur så läcker det lite när du startar bilen, som sedan kanske slutar när slangar och rör blir tillräckligt fuktiga. Hade själv det problemet i början av sommaren. Till slut läckte det så mycket så det rann hela tiden. Fixade det genom att byta alla rör och slangar.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Mortalis VW-nörd?
4 augusti 2009 · 4 332 Inlägg

E väl inte helt ovanligt att det kan lukta lite, speciellt om det då är i ett varmgarage bilen står i. Kan vara lite taskig ventilation tex.
Men du ser inga fläckar när du kör iväg å de kommer ingen färgad rök från avgasröret? smile

Rock-Star
4 augusti 2009 · 2 982 Inlägg

nyare bilar har ju auto choke läge när man kall startar.. kan vara oförbränd bensin som går igenom avgasröret. kolla om det luktar starkare när du står bakom bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang