Fy faan. allt går imot mig just nu vad gäller fordon o skit.

Fritte-vika
6 augusti 2009 · 37 Inlägg

Det hela började i fredags, bilen drev absolut inte som den skulle, började hacka och smälla, har haft bilen upphissad x antal gånger o känt o klämt på alla möjliga saker, och fick för mig till 99% att det var en drivknut som var slut, lämnade nu på förmidagen ner bilen på bilam här i viken o fick dommen att de måste vara växellådan som e rasad=( så får se vad den notan slutar på!

Som om inte det vore nog så frontade en nära vän och jobbarkompis med en timmerbil igår morse när han var på väg till jobbet. Grabben blev endast 20 år! Vila i frid min vän, hoppas du har det bra på andra sidan....

agadiffen
6 augusti 2009 · 739 Inlägg

Fritte-vika skrev:
Det hela började i fredags, bilen drev absolut inte som den skulle, började hacka och smälla, har haft bilen upphissad x antal gånger o känt o klämt på alla möjliga saker, och fick för mig till 99% att det var en drivknut som var slut, lämnade nu på förmidagen ner bilen på bilam här i viken o fick dommen att de måste vara växellådan som e rasad=( så får se vad den notan slutar på!

Som om inte det vore nog så frontade en nära vän och jobbarkompis med en timmerbil igår morse när han var på väg till jobbet. Grabben blev endast 20 år! Vila i frid min vän, hoppas du har det bra på andra sidan....

såg notisen i corren tråkigt när det händer ,men bara bita ihop å gå vidare så gott det går "rip"

Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
rawan92 Rekondare/Personbilsmekaniker
6 augusti 2009 · 198 Inlägg

Rip

NiKeMaN Entreprenör
6 augusti 2009 · 1 286 Inlägg

Jadu fler än du som har det piss med motgångar:

Blivit blåst på 35 000:- på en uppsättning fälgar jag beställt och betalat från USA.
Krockat med rådjur med taxibilen (6500:- i självrisk)
Kört sönder kolfiberfrontläpp igen på BMWn(pris ca 3500:-)
Kört sönder ett bakdäck på BMWn (2500:- fast jag byter ju båda samtidigt så de blir ju 5000:-)
Blivit av med körkortet i en laserkontroll mitt i natten på landsväg (=3 månader utan inkomst iom att jag kör taxi)

DOCK - så kan man ju råka ut för värre grejor som din vän och kollega gjorde. RIP. hmm

// Niklas Johansson
Fritte-vika
6 augusti 2009 · 37 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Jadu fler än du som har det piss med motgångar:

Blivit blåst på 35 000:- på en uppsättning fälgar jag beställt och betalat från USA.
Krockat med rådjur med taxibilen (6500:- i självrisk)
Kört sönder kolfiberfrontläpp igen på BMWn(pris ca 3500:-)
Kört sönder ett bakdäck på BMWn (2500:- fast jag byter ju båda samtidigt så de blir ju 5000:-)
Blivit av med körkortet i en laserkontroll mitt i natten på landsväg (=3 månader utan inkomst iom att jag kör taxi)

DOCK - så kan man ju råka ut för värre grejor som din vän och kollega gjorde. RIP. hmm

Oj då, ja dina saker lät inge vidare, inge kul när allt måste komma på samma gång heller=/

NiKeMaN Entreprenör
6 augusti 2009 · 1 286 Inlägg

Fritte-vika skrev:

NiKeMaN skrev:
Jadu fler än du som har det piss med motgångar:

Blivit blåst på 35 000:- på en uppsättning fälgar jag beställt och betalat från USA.
Krockat med rådjur med taxibilen (6500:- i självrisk)
Kört sönder kolfiberfrontläpp igen på BMWn(pris ca 3500:-)
Kört sönder ett bakdäck på BMWn (2500:- fast jag byter ju båda samtidigt så de blir ju 5000:-)
Blivit av med körkortet i en laserkontroll mitt i natten på landsväg (=3 månader utan inkomst iom att jag kör taxi)

DOCK - så kan man ju råka ut för värre grejor som din vän och kollega gjorde. RIP. hmm

Oj då, ja dina saker lät inge vidare, inge kul när allt måste komma på samma gång heller=/

Nä det e fan inget vidare alls. Men man får lite annat perspektiv på allt när man läser om dessa trafikolyckor hmm

// Niklas Johansson
Fritte-vika
6 augusti 2009 · 37 Inlägg

NiKeMaN skrev:

Fritte-vika skrev:

NiKeMaN skrev:
Jadu fler än du som har det piss med motgångar:

Blivit blåst på 35 000:- på en uppsättning fälgar jag beställt och betalat från USA.
Krockat med rådjur med taxibilen (6500:- i självrisk)
Kört sönder kolfiberfrontläpp igen på BMWn(pris ca 3500:-)
Kört sönder ett bakdäck på BMWn (2500:- fast jag byter ju båda samtidigt så de blir ju 5000:-)
Blivit av med körkortet i en laserkontroll mitt i natten på landsväg (=3 månader utan inkomst iom att jag kör taxi)

DOCK - så kan man ju råka ut för värre grejor som din vän och kollega gjorde. RIP. hmm

Oj då, ja dina saker lät inge vidare, inge kul när allt måste komma på samma gång heller=/

Nä det e fan inget vidare alls. Men man får lite annat perspektiv på allt när man läser om dessa trafikolyckor hmm

Joo vars, då påminns man om att man leker med livet så fort man sätter sig i en bil igentligen, så har ju vissa maximal otur också, men inte alls kul. var på väg hem från semestern igår satt på en rastplatts när en annan jobbarkompis ringde o berättade, man blir lagom shockad:/

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
6 augusti 2009 · 5 042 Inlägg

R.i.p =/

C H E V R O L E T <3
Puppee
6 augusti 2009 · 158 Inlägg

R.I.P =/ fyfan alltsåå

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.
Fritte-vika
6 augusti 2009 · 37 Inlägg

Puppee skrev:
R.I.P =/ fyfan alltsåå

Mm livet är bara för orättvist ibland=/

Puppee
6 augusti 2009 · 158 Inlägg

Fritte-vika skrev:

Puppee skrev:
R.I.P =/ fyfan alltsåå

Mm livet är bara för orättvist ibland=/

Jo.. det får en och fundera när man sätter sig bakom ratten.. även om man själv kör som en gud så kanske den andra föraren kör dåligt pga någon anledning.. sad

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.
TMW-Performance Avstängd
6 augusti 2009 · 914 Inlägg

RIP, en nära vän till mig dog i en moped/bil olycka för några veckor sedan.. Påkörd av en annan vän. Ouch.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Fritte-vika
6 augusti 2009 · 37 Inlägg

TMW-Performance skrev:
RIP, en nära vän till mig dog i en moped/bil olycka för några veckor sedan.. Påkörd av en annan vän. Ouch.

oh fy, man tänker ju oftast, äh vadå sånt händer inte mig o mina polare, men en vacker dag så händer det något tragiskt, man blir helt mållös, det är bara för hämskt=(

Fritte-vika
6 augusti 2009 · 37 Inlägg

Puppee skrev:

Fritte-vika skrev:

Puppee skrev:
R.I.P =/ fyfan alltsåå

Mm livet är bara för orättvist ibland=/

Jo.. det får en och fundera när man sätter sig bakom ratten.. även om man själv kör som en gud så kanske den andra föraren kör dåligt pga någon anledning.. sad

jaa precis, men man börjar tänka efter en extra gång nu innan man gör vissa saker. det är ett ögonblicksverk, man mår prima ena sekunden men nästa kanske man sitter där i antingen en rullstol eller i värsta fall så finns man inte kvar...sad

torpis Forummoderator
6 augusti 2009 · 10 576 Inlägg

Ta det i din blogg

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang