Volvo 740 gl-90 startar bara på startgas! nu har jag snart bytt allt så snälla hjälp! VAD BETYDER FELKODEN?

muffl0n Bajsapa
6 augusti 2009 · 316 Inlägg

min 740 startar fan inte, eller jo endast på startgas och då går den hur fint som helst. man kan starta med gasen och sen går den på bensin.

den får bensin upp till spridarna och spridarna har ström. men stiften är torra.

bytte lmm, svänghjulsgivare, testat med en annan box. bytt tändkablar. kollat så att kamremmen inte har hoppat. bytt spridar relä  så snälla någon vänlig själ, hjälp mig!

Senast redigerat av muffl0n (8 augusti 2009)

muffl0n Bajsapa
6 augusti 2009 · 316 Inlägg

har även kollat spridarna nu kommer ingen soppa ur dom. ändå får dom ström. men hur sannolikt 'r det att alla spridare dör samtidigt?

dr-aero
6 augusti 2009 · 290 Inlägg

spridarrelät på expantionskärlet. byt det:)

muffl0n Bajsapa
6 augusti 2009 · 316 Inlägg

dr-aero skrev:
spridarrelät på expantionskärlet. byt det:)

har gjort det... ska testa med en annan box imorn igen.

MazLer
6 augusti 2009 · 169 Inlägg

min bil var precis likadan å jag bytta bränsle box lite fram o till baka å bränslepumpen stog även stilla då.. men jag hittade det... det var det att fördelaren inte snurrade å de gör de att inte boxen får signal...

Full Gas Spar Tid:P
Volvo 940 BMW M50 "M50 Turbo" (1991)
Jeep GP "hemmabyggd" (2002)
muffl0n Bajsapa
7 augusti 2009 · 316 Inlägg

MazLer skrev:
min bil var precis likadan å jag bytta bränsle box lite fram o till baka å bränslepumpen stog även stilla då.. men jag hittade det... det var det att fördelaren inte snurrade å de gör de att inte boxen får signal...

men då kanske du hade hallgivare på din? ska byta box idag igen och btr och pump o filter och se om det blir bättre. fördelarn är bytt.

muffl0n Bajsapa
7 augusti 2009 · 316 Inlägg

nu har jag bytt spridare och btr och testat en annan box med samma nr men det funkar ändå inte. finns det någon som vet kanske?

Sharky
7 augusti 2009 · 10 287 Inlägg

Förstår jaag rätt om det är så att motorn väl går om du  har startat den på startgas?

Om det är så då bör du titta på kallstartspridaren och kolla upp den.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
muffl0n Bajsapa
7 augusti 2009 · 316 Inlägg

Sharky skrev:
Förstår jaag rätt om det är så att motorn väl går om du  har startat den på startgas?

Om det är så då bör du titta på kallstartspridaren och kolla upp den.

/Göran

bytt den med från en bil som funkar och har b230f med lh2.4.

Senast redigerat av muffl0n (8 augusti 2009)

Sharky
8 augusti 2009 · 10 287 Inlägg

Men går motorn ok om du har fått igång den med hjälp av startgas?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
muffl0n Bajsapa
8 augusti 2009 · 316 Inlägg

Sharky skrev:
Men går motorn ok om du har fått igång den med hjälp av startgas?

/Göran

ja därför borde det vara kallstarten, men bytte ju den med. något annat förslag?

muffl0n Bajsapa
8 augusti 2009 · 316 Inlägg

pumpen som sitter under bilen? ska ut o byta nu så återkommer om det funkade

muffl0n Bajsapa
8 augusti 2009 · 316 Inlägg

fick fel kod 1-2-2 i uttag 1 nu med, vad betyder det?

Batta
8 augusti 2009 · 1 353 Inlägg

1-2-2 Lufttempgivarsignal

Enligt vad jag kan hitta på google iallafall, kan inte lova att det stämmer tongue

men låter ju som att det skulle kunna vara något sånt som krånglar, Sitter det nån givare på insugssnorkeln eller i filterboxen?

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
muffl0n Bajsapa
9 augusti 2009 · 316 Inlägg

har lokaliserat felet. det satt 2 st spridar relän på bilen. varav 1 hade åkt av sitt fäste och hamnat under expansionkärlet så inte konstigt att jag inte hitta det. men ska det vara 2 st relän. ?

vofloo
9 augusti 2009 · 739 Inlägg

vad jag har sätt på min har jag bara ett relä :o o jag har 740gl -90

muffl0n Bajsapa
9 augusti 2009 · 316 Inlägg

vofloo skrev:
vad jag har sätt på min har jag bara ett relä :o o jag har 740gl -90

det satt 2 där. :S och jag mätte på båda 2. och båda får ström. men inte konstigt att jag inte hittade felet direkt iaf

muffl0n Bajsapa
9 augusti 2009 · 316 Inlägg

Batta skrev:
1-2-2 Lufttempgivarsignal

Enligt vad jag kan hitta på google iallafall, kan inte lova att det stämmer tongue

men låter ju som att det skulle kunna vara något sånt som krånglar, Sitter det nån givare på insugssnorkeln eller i filterboxen?

fick fram den på google jag med och därför ville jag veta om någon visste något annat.

vofloo
10 augusti 2009 · 739 Inlägg

det är säkert ett skit lätt fel som du kmr bli förbannad på att de va de haha tongue ganska svårt o säga vad felet kan va när man inte Står vid bilen och hör om ingen kan svara på din fråga eller hjälpa dig till rätta kan du ju dra till närmsta volvo verkstad eller ringa

lycka till.

mvh

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
10 augusti 2009 · 2 252 Inlägg

pajj lufttemp givare som gör att kallstarten inte slår till så därför blir den seg startad ?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang