Växel problem 855 96:a

850_GLT
7 augusti 2009 · 947 Inlägg

Tja jag har bytt motor och låda i min 855:a som är från 96. lådan och motorn kommer från 94 och båda är en SE motor. Men växellådan driver inte fast den gjorde det i bilen jag tog motor o låda ifrån. Det är en manuell och jag har kollat så vajrarna går rätt. Man hör att växlarna går i men låter inget om lådan då man ska köra. Inte ens backen går. Öppnade aldrig kopplings systemet så den ska inte behöva luftas och den känns som den ska. på 94:ans låda sitter den en kontakt bak på lådan under motorfästet men en sån fanns ej på 96:ans låda. Vore skönt att få rull på bilen då jag bytt motorn å lådan.

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Volvo_GL
13 augusti 2009 · 223 Inlägg

drivaxlarna har hoppat isär! eller lagrena är delade ! lyft på ytre eller inre damask å kolla, eller läg i växel å kör å kolla om drivaxlarna driver eller står still!

summitracing.com
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
13 augusti 2009 · 2 252 Inlägg

Volvo_GL skrev:
drivaxlarna har hoppat isär! eller lagrena är delade ! lyft på ytre eller inre damask å kolla, eller läg i växel å kör å kolla om drivaxlarna driver eller står still!

hade drivaxlarna snurrat hade förmodligen bilen rört på sig, yttre drivknut kan inte hoppa ur läge av sig själv om den inte är jäääävligt sliten..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Tab Rycketofta Racing
13 augusti 2009 · 292 Inlägg

drivaxlen är inte i splinsen i lådan. troligtvis vänster sida. hade samma problem efter jag byttat motor.

//Rycketofta Racing
Volvo_GL
15 augusti 2009 · 223 Inlägg

de är bare å kolla

summitracing.com
volvo244-83
16 augusti 2009 · 135 Inlägg

hej hade samma problem i min bil när jag böt.
bilen gick fram men knappt hur mycket man än gasa så hände typ inget.
då var det fel koppling och sväng hjul på min motor och ur trampnings arm och det mullra om bilen och motorn lät att gå tungt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang