Monoblock eller brygga två kanals-steg?

lmoberg
27 april 2006 · 542 Inlägg

Vad är bäst att använda ett monoblock eller brygga ett två-kanals-steg till en baslåda?

Lupocrille
27 april 2006 · 51 Inlägg

vad har du för baslåda typ antal basar o så vidare

lmoberg
27 april 2006 · 542 Inlägg

En 12" från JBL 1000w max, som sitter i en portad låda

Lupocrille
27 april 2006 · 51 Inlägg

De e ju ganska så tufft med ett monoblock = ) men du kommer ju inte ner något i ohm med bara en bas men jag skulle nog köra ett monoblock dom e ju gjorda för att mata bas toner.. jag skulle ha haft ett monoblock men min bas har dubbla talspolar på 2ohm styck så hade de troligen blivit lite mycke för ett monoblock så jag tog både livrem o hängslen o köppte ett tvåkanaligt steg och kör en talspole per kanal...

Vad för steg är de du väljer mellan

lmoberg
27 april 2006 · 542 Inlägg

Ett Rockford Fosgate P2002 Punch eller Lightning Audio B2.350.1, båda begagnade!

Lupocrille
27 april 2006 · 51 Inlägg

Då e de ju Rockfordet de bästa valet utan att blinka.. De e ju mer påkostat o tål ju mer stryk..
Nu e ju jag kanske lite partisk då jag kör Rockford rakt igenom men faktum e ju att Rockford alltid tar i i underkant när dom uppger effekt så kör Rockford du kommer inte bli besviken....

lmoberg
27 april 2006 · 542 Inlägg

Tackar för hjälpen!!!

Lupocrille
27 april 2006 · 51 Inlägg

varså goda = )

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
27 april 2006 · 2 353 Inlägg

Jag anser att monoblock alltid är att föredra, klass D. Anledningen är enkel: det drar bara 60% av strömmen mot ett 2kanals klass AB steg för samma uteffekt. De flesta har ändå för klen strmförsörjning, och ett stort klass AB steg kommer sänka det ännu mer.

mvh Jonas

lmoberg skrev:
Vad är bäst att använda ett monoblock eller brygga ett två-kanals-steg till en baslåda?

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang