Volvo Duett P210 -66

Volvo P210 -66 Tanken är att det ska bli orginal så långt det går förutom färgen
  • 303 Följare
  • 777 682 Visningar
  • Uppdaterades senast 26 juli 2019
L-W-L
14 november 2009 · 505 Inlägg

Du gjorde mig lite osäker där fabrorbozze så jag kolla på lite gamla bilder från insidan. Finns en stående balk och en liggande trä regel. Trä regeln är nog mitt i den blivande skarven men ser inget problem i att fläcka bort den

Volvo p210 "Duett" (1966)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
14 november 2009 · 6 475 Inlägg

L-W-L skrev:
Du gjorde mig lite osäker där fabrorbozze så jag kolla på lite gamla bilder från insidan. Finns en stående balk och en liggande trä regel. Trä regeln är nog mitt i den blivande skarven men ser inget problem i att fläcka bort den

tänkte om det var fina droplister på nya taket kanske du skulle skarva på vindrutestolparna & byta balken ovanför dörren men sen bakåt på bilen byta som du ritat?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
L-W-L
15 november 2009 · 505 Inlägg

farbrorbozze skrev:

L-W-L skrev:
Du gjorde mig lite osäker där fabrorbozze så jag kolla på lite gamla bilder från insidan. Finns en stående balk och en liggande trä regel. Trä regeln är nog mitt i den blivande skarven men ser inget problem i att fläcka bort den

tänkte om det var fina droplister på nya taket kanske du skulle skarva på vindrutestolparna & byta balken ovanför dörren men sen bakåt på bilen byta som du ritat?

listen är lite bättre men ändå inte bra. jag har endå tänkt att kapa på stolparna fram. mycket mindre att svetsa då smile

Volvo p210 "Duett" (1966)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
15 november 2009 · 6 475 Inlägg

L-W-L skrev:

farbrorbozze skrev:

L-W-L skrev:
Du gjorde mig lite osäker där fabrorbozze så jag kolla på lite gamla bilder från insidan. Finns en stående balk och en liggande trä regel. Trä regeln är nog mitt i den blivande skarven men ser inget problem i att fläcka bort den

tänkte om det var fina droplister på nya taket kanske du skulle skarva på vindrutestolparna & byta balken ovanför dörren men sen bakåt på bilen byta som du ritat?

listen är lite bättre men ändå inte bra. jag har endå tänkt att kapa på stolparna fram. mycket mindre att svetsa då smile

Du verkar ju vara kung på plåt så du löser säkert det där smile

L-W-L skrev:
Du gjorde mig lite osäker där fabrorbozze så jag kolla på lite gamla bilder från insidan. Finns en stående balk och en liggande trä regel. Trä regeln är nog mitt i den blivande skarven men ser inget problem i att fläcka bort den

träregel ? menar du den som man spikar den invändiga dörrlisten & klädseln (masonitremsor) runt dörren?

Senast redigerat av farbrorbozze (15 november 2009)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
L-W-L
15 november 2009 · 505 Inlägg

farbrorbozze skrev:
träregel ? menar du den som man spikar den invändiga dörrlisten & klädseln (masonitremsor) runt dörren?

Ne det sitter en regel som börjar bakom dörren och går ända bak. Tygtaket va fast spikat i den och gissar att plywood skivor också har suttit fast där. Den regeln finns inte i duetter med fönster.

Volvo p210 "Duett" (1966)
JonR
15 november 2009 · 3 259 Inlägg

Kul att du räddar en duett! Den kommer vara värd en slant när du är klar!smile Ser riktigt seriöst ut!

MVH//Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
L-W-L
15 november 2009 · 505 Inlägg

JonR skrev:
Kul att du räddar en duett! Den kommer vara värd en slant när du är klar!smile Ser riktigt seriöst ut!

MVH//Jon

Ja den blir nog värd endel ^^ men jag kommer inte gå + i pengar om man skall räkna med alla timmar som kommer läggas ner på den tongue
Man får ju heller inte bli för seriös om man ska bli klar ngn gång wink

Senast redigerat av L-W-L (15 november 2009)

Volvo p210 "Duett" (1966)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
15 november 2009 · 6 475 Inlägg

L-W-L skrev:

farbrorbozze skrev:
träregel ? menar du den som man spikar den invändiga dörrlisten & klädseln (masonitremsor) runt dörren?

Ne det sitter en regel som börjar bakom dörren och går ända bak. Tygtaket va fast spikat i den och gissar att plywood skivor också har suttit fast där. Den regeln finns inte i duetter med fönster.

Jaha smile då förstår jag. har aldrig sett en skåpbil invändigt så därför jag inte förstod vad du menade.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
L-W-L
15 november 2009 · 505 Inlägg

farbrorbozze skrev:
Jaha smile då förstår jag. har aldrig sett en skåpbil invändigt så därför jag inte förstod vad du menade.

Jag kan slänga upp bild från insidan om du vill se tongue

Volvo p210 "Duett" (1966)
dadde
15 november 2009 · 2 164 Inlägg

vi vill se bilder från alla vinklar och vrår! wink

"Life´s too short to drive a boring car"
240boy
15 november 2009 · 471 Inlägg

taksänk den när du ändå håller på ! big_smile och sen sänkning av hela bilen inte sådär fult mkt utan litegrann och sen ny lack big_smile haha ;D BRA JOBBAT! big_smile

Skiiit du nedde ! ;)
L-W-L
16 november 2009 · 505 Inlägg

240boy skrev:
taksänk den när du ändå håller på ! big_smile och sen sänkning av hela bilen inte sådär fult mkt utan litegrann och sen ny lack big_smile haha ;D BRA JOBBAT! big_smile

ne denna duett ska inte vara ngt custom bygge tongue


Ok dadde det kommer bilder ikväll då smile

Volvo p210 "Duett" (1966)
kalle_kalle
16 november 2009 · 2 914 Inlägg

L-W-L skrev:
Ok dadde det kommer bilder ikväll då smile

ser jävligt bra ut och håll den så den ser ut som en överlevare och inte nå jävla sönderstylat vrålåk wink 
om det blir uppdate ikv vet jag en som ska hålla ögonen öppna wink

L-W-L
16 november 2009 · 505 Inlägg

Usch va trött man va efter jobbet idag!!... hade lika gärna kunnat gå å lägga mig direkt när jag kom hem, men jag har ju massor att göra så det går ju inte!!

Jag har inte börjat kapa bort ngt tak änn för jag går igenom det nya lite granna. Är väldigt behagligt att jobba med det nu när taket ligger på ett par bockar.

Lite små lagningar. Ni ser också till vänster att jag svetsat igen hålen där takräcket igentligen sitter. Som alltid glömmer jag ta kort hur det såg ut innan jag börjar kapa men lite rost har vi alla sätt wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/802649_ogitqt.jpg

Bara att börja punkta upp plåt bitarna smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/802653_1c3adt.jpg

Den sista biten kvar men den han jag inte idag.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/802654_hv6qtj.jpg

Här va lite mer rost som jag fixade till
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/802641_63sqta.jpg

Ser väldigt ojämnt ut när man vart på med vinkelslipen tongue men spacklet ska väll göra ngn nytta haha
Detta va väldigt pilligt med rundningar och trams! så det tar lite tid
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/802642_hgghhp.jpg

Senast redigerat av L-W-L (16 november 2009)

Volvo p210 "Duett" (1966)
L-W-L
17 november 2009 · 505 Inlägg

idag kommer jag nog hinna fixa allt på det nya taket och sedan stadga upp televerkaren inifrån. Det närmar sig att börja kapa bort tak ><

Blir nog att kapa till det nya taket först å sedan det på bilen.

Senast redigerat av L-W-L (17 november 2009)

Volvo p210 "Duett" (1966)
M_Back
17 november 2009 · 535 Inlägg

Lycka till!

Motorer utan turbo.....suger!
Volvo Amazon 131 "Vaftrudner" (1968)
BMW 323 CI "Hvergelmer" (2000)
L-W-L
17 november 2009 · 505 Inlägg

Sådär, jag han det jag hade tänkt idag. fixade den sista rosten på det nya taket och televerkaren ser ut som en rally bil inuti hehe tongue tror dock att min stört båge inte är godkänd wink

Volvo p210 "Duett" (1966)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
17 november 2009 · 6 475 Inlägg

tänkte du lägga igen hålen för takräcket helt? annars vore det väl smart & skaffa det finare takräcket & svetsa i riktiga fästen nu direkt?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
L-W-L
18 november 2009 · 505 Inlägg

farbrorbozze skrev:
tänkte du lägga igen hålen för takräcket helt? annars vore det väl smart & skaffa det finare takräcket & svetsa i riktiga fästen nu direkt?

Jag tänkte köra utan takräcket helt å hållet.

Volvo p210 "Duett" (1966)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang