Volvo Duett P210 -66

Volvo P210 -66 Tanken är att det ska bli orginal så långt det går förutom färgen
  • 303 Följare
  • 779 458 Visningar
  • Uppdaterades senast 26 juli 2019
L-W-L
8 december 2009 · 505 Inlägg

farbrorbozze skrev:
Lika snyggt som alltid smile

Försöker ju göra det så bra som möjligt för att slippa spackla hela bilen men det blir ju att tenna nästan hela bilen istället tongue har ju svetsat överallt hehe

dadde skrev:
fan va duktig du är! big_smile avundsjuk som satan! tongue

Du kan ju med smile
Om du nu tar paus från Pvn så kommer jag ikapp dig med bilen hehe ^^


Plockade av panel och handtag på ena dörren idag. Hade först sett ut den som såg bäst utav dem också roll

https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/815741_n7io4b.jpg

Blir till att byta hela botten på dörren. Satt i en halvtimme å glodde på den satans rosten för att lista ut hur jag skall göra på bäst sätt. Tror jag kom på ett bra sätt tillslut smile

Volvo p210 "Duett" (1966)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
9 december 2009 · 6 479 Inlägg

Dörrarna tjänar du nog på att köpa åtminstone bottendelen till, sen finns listskenorna att köpa löst med, och häng dit dörren på bilen & kolla passform innan du svetsar den,

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
L-W-L
9 december 2009 · 505 Inlägg

farbrorbozze skrev:
Dörrarna tjänar du nog på att köpa åtminstone bottendelen till, sen finns listskenorna att köpa löst med, och häng dit dörren på bilen & kolla passform innan du svetsar den,

vet du vart botten finns att köpa? VP har det inte vad jag såg

http://www.cvi-automotive.se/webshop/ hittar man botten till pv men klickar man in på duetter finns inte det roll

Senast redigerat av L-W-L (9 december 2009)

Volvo p210 "Duett" (1966)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
10 december 2009 · 6 479 Inlägg

L-W-L skrev:

farbrorbozze skrev:
Dörrarna tjänar du nog på att köpa åtminstone bottendelen till, sen finns listskenorna att köpa löst med, och häng dit dörren på bilen & kolla passform innan du svetsar den,

vet du vart botten finns att köpa? VP har det inte vad jag såg

http://www.cvi-automotive.se/webshop/ hittar man botten till pv men klickar man in på duetter finns inte det roll

ajfan det var nog till PV jag hade sett men men... finns väl fler firmor som säljer pv/duettdelar. kanske fråga på PV-klubben?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
L-W-L
10 december 2009 · 505 Inlägg

farbrorbozze skrev:
ajfan det var nog till PV jag hade sett men men... finns väl fler firmor som säljer pv/duettdelar. kanske fråga på PV-klubben?

Japp får höra där med. Är nog dags att uppdatera där också nu endå smile

Volvo p210 "Duett" (1966)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
10 december 2009 · 6 479 Inlägg

L-W-L skrev:

farbrorbozze skrev:
ajfan det var nog till PV jag hade sett men men... finns väl fler firmor som säljer pv/duettdelar. kanske fråga på PV-klubben?

Japp får höra där med. Är nog dags att uppdatera där också nu endå smile

ja jag tänkte även på själva klubben då.. om du kollar på http://www.pv-klubben.org/ & klickar på "frågor" i menyn till vänster (under länken till forumet)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Nisse_R Maskinförare
10 december 2009 · 287 Inlägg

Nu har man läst hela tråden.. Säger som alla andra.. Jäkligt snyggt byggt.. stort beröm skulle vilja se personalen på bilprovningen när du rullar in med bilen..smile

Brago
10 december 2009 · 1 574 Inlägg

Du kan ju fixa mina dörrar också när du ändå är i farten wink
Ser bra ut, lycka till! big_smile
//Robin

Volvo 242 Turbo "Pansarvagnen" (1975)
Volvo 242 Dl "Slayer" (1975)
BMW 530D (2006)
L-W-L
10 december 2009 · 505 Inlägg

farbrorbozze skrev:

L-W-L skrev:

farbrorbozze skrev:
ajfan det var nog till PV jag hade sett men men... finns väl fler firmor som säljer pv/duettdelar. kanske fråga på PV-klubben?

Japp får höra där med. Är nog dags att uppdatera där också nu endå smile

ja jag tänkte även på själva klubben då.. om du kollar på http://www.pv-klubben.org/ & klickar på "frågor" i menyn till vänster (under länken till forumet)

Ja det kan jag ju göra. Annars finns det ju endel pv rävar på deras forum också ^^

Pilsnernisse skrev:
Nu har man läst hela tråden.. Säger som alla andra.. Jäkligt snyggt byggt.. stort beröm skulle vilja se personalen på bilprovningen när du rullar in med bilen..smile

Får ta å filma när jag åker in med den tongue

VovlokaXxen skrev:
Du kan ju fixa mina dörrar också när du ändå är i farten wink
Ser bra ut, lycka till! big_smile
//Robin

Hehe skicka hit dem då wink ne jag har tillräckligt att svetsa just nu endå. Har precis beställt en rulle med svetstråd så jag kan hålla på ett tag till tongue

Volvo p210 "Duett" (1966)
Tias88 OEM Rox
12 december 2009 · 245 Inlägg

Mer.. Ge mig mer.. MEEER!!!!!! Sätt igång!!!

Bästa projektet jag sett på lääääänge!!!

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
L-W-L
12 december 2009 · 505 Inlägg

Tias88 skrev:
Mer.. Ge mig mer.. MEEER!!!!!! Sätt igång!!!

Bästa projektet jag sett på lääääänge!!!

hehe det går lite på halvfart nu för jag måste klura ut hur jag skall laga dörrarna hmm
Men när det arbetas kommer det också bilder smile

Volvo p210 "Duett" (1966)
L-W-L
14 december 2009 · 505 Inlägg

Har nu börjat svetsa på ena dörren. Fick ju testa dörren igen så man inte gör för mycket i onödan. Blir att kapa lite på gångjärns sidan då det inte är ngn glipa alls där å till vänster nere är det 5 mm
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/819273_w352iu.jpg

Volvo p210 "Duett" (1966)
dadde
14 december 2009 · 2 164 Inlägg

man blir ju helt till sig av att se alla nya plåt delar på denna helt underbara bil! big_smile jag vill göra iordning min pv oxå....... hmm

"Life´s too short to drive a boring car"
L-W-L
14 december 2009 · 505 Inlägg

dadde skrev:
man blir ju helt till sig av att se alla nya plåt delar på denna helt underbara bil! big_smile jag vill göra iordning min pv oxå....... hmm

Blir jag klar men min duett före din pv skall jag fasen åka ner å sätta eld i baken på dig wink

Volvo p210 "Duett" (1966)
dadde
14 december 2009 · 2 164 Inlägg

L-W-L skrev:

dadde skrev:
man blir ju helt till sig av att se alla nya plåt delar på denna helt underbara bil! big_smile jag vill göra iordning min pv oxå....... hmm

Blir jag klar men min duett före din pv skall jag fasen åka ner å sätta eld i baken på dig wink

det lär du bli! tongue jag har inte ens en nyckel till mitt garage längre.. hmm

"Life´s too short to drive a boring car"
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
14 december 2009 · 6 479 Inlägg

ser skitafint ut smile hur löste du botten i dörrarna?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
L-W-L
15 december 2009 · 505 Inlägg

farbrorbozze skrev:
ser skitafint ut smile hur löste du botten i dörrarna?

har inte löst det änn hmm men just nu känner jag mig väldigt nere å har ingen lust att gå ut i verkstaden då jag vid möte i en kurva fick hålla åt mig å skar ner i diket rakt in i en bropost å stanna tillslut på andra sidan broposten sad
E SÅ JÄVLA FÖRBANNAD! får se va de säger på verkstaden. om de e ngt jobb att lägga ner

Volvo p210 "Duett" (1966)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
15 december 2009 · 6 479 Inlägg

L-W-L skrev:

farbrorbozze skrev:
ser skitafint ut smile hur löste du botten i dörrarna?

har inte löst det änn hmm men just nu känner jag mig väldigt nere å har ingen lust att gå ut i verkstaden då jag vid möte i en kurva fick hålla åt mig å skar ner i diket rakt in i en bropost å stanna tillslut på andra sidan broposten sad
E SÅ JÄVLA FÖRBANNAD! får se va de säger på verkstaden. om de e ngt jobb att lägga ner

jobbigt sad du får väl ta fram kameran & lägga ut ett foto på den stackars bilen då... vilken bil handlar det om?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
L-W-L
15 december 2009 · 505 Inlägg

farbrorbozze skrev:

L-W-L skrev:

farbrorbozze skrev:
ser skitafint ut smile hur löste du botten i dörrarna?

har inte löst det änn hmm men just nu känner jag mig väldigt nere å har ingen lust att gå ut i verkstaden då jag vid möte i en kurva fick hålla åt mig å skar ner i diket rakt in i en bropost å stanna tillslut på andra sidan broposten sad
E SÅ JÄVLA FÖRBANNAD! får se va de säger på verkstaden. om de e ngt jobb att lägga ner

jobbigt sad du får väl ta fram kameran & lägga ut ett foto på den stackars bilen då... vilken bil handlar det om?

Det är octavian och har ingen bild just nu. vi har ju några traktorer men den ligger för djupt för att kunna dra upp den själv utan att förstöra mer. Så bärgaren kommer å kör den direkt till skoda verkstad.
Får se imorrn, kanske åker ut å hör vad de säger

Volvo p210 "Duett" (1966)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
15 december 2009 · 6 479 Inlägg

L-W-L skrev:

farbrorbozze skrev:

L-W-L skrev:

har inte löst det änn hmm men just nu känner jag mig väldigt nere å har ingen lust att gå ut i verkstaden då jag vid möte i en kurva fick hålla åt mig å skar ner i diket rakt in i en bropost å stanna tillslut på andra sidan broposten sad
E SÅ JÄVLA FÖRBANNAD! får se va de säger på verkstaden. om de e ngt jobb att lägga ner

jobbigt sad du får väl ta fram kameran & lägga ut ett foto på den stackars bilen då... vilken bil handlar det om?

Det är octavian och har ingen bild just nu. vi har ju några traktorer men den ligger för djupt för att kunna dra upp den själv utan att förstöra mer. Så bärgaren kommer å kör den direkt till skoda verkstad.
Får se imorrn, kanske åker ut å hör vad de säger

lika så bäst & göra det & rensa ur allt av värde utifall den blir kvar länge på verkstan.
tråkigt är det förstår jag.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang