B20 topplock med spricka, värt att laga?

Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
11 augusti 2009 · 1 479 Inlägg

Hej!

Jag har ett löst topplock till en Volvo B20 som är planat med större ventiler. Dock är det en spricka mellan 2ans och 3ans cylinderhus, i vattenkanalen. Och jag undrar: Är det värt att laga detta innan, eller är det ett problem som inte spelar någon roll? Vet ju att vissa har haft oturen att blåsa topplockspackningen då det spruckit här.

Anledningen att jag undrar är för att det behövs mer jobb kring ventilsäten m.m, och känns dumt att lägga detta jobbet att montera toppen och det går sönder, och man får skicka iväg den på lagning, då man måste ha speciella svetssaker för att svetsa i gjutjärn, som jag inte har.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/91981/735103_721jel.jpg
En bild, dock svårt att få med sprickan på bild, men den finns där även fast den är liten, men dumt om den blir större

Tack på förhand!

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
11 augusti 2009 · 2 252 Inlägg

slipa upp och svetsa sen fräsa plant smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Volvo_GL
13 augusti 2009 · 223 Inlägg

bytt top värt i längden ! svetsning är funkar på orginal saker men när de är trimning skall en gå på kvalite inte laga upp saker får att förhpningsvis hålla . rätt eller fel så haed jag gjort sälj toppen t non epa nisse:D

summitracing.com
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
16 augusti 2009 · 1 479 Inlägg

Okej, tack för svaren smile Känns lite dumt att "kasta" den bara, då det blir en steg 3 om man lämnar in på portning smile Men skall se hur man ska göra smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang