Köpråd: BMW m3 e46 vs Mitsubishi lancer EVO vs Porsche 911 c2

Zeen_
17 augusti 2009 · 50 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

MrErlandsson skrev:
Men bara en fråga om nu SMG lådan verkligen är så kass, hur kan den hålla i Loaded som har 500+ häst? Den bilen går ju mer lr mindre bara på bana vad jag vet...

*För det första så är det ett par miljoner som den bilen är påkostad.
*Lådan är med största säkerhet nedplockad ett antal ggr för service och genom gång.
*Som jag skrivit tidigare så är det väldigt viktigt att man varmkör, det tror jag Anders gör smile

Sen är inte loaded direkt långmilad.. Bana sliter inte lika mkt på lådan som tex strippen gör, och har du någonsin sett loaded på strippen?

LOADED har 3000 MIL PÅ BANAN, HELT original låda, förutom koppling som är bytt! Att du kör din rosa bil (manligt) rakt fram är det ingen som bryr sig om, för det finns ett liv även när det svänger. Det finns MASSOR med M3 E46 som har kompressorer och spottar ur sig 500-600 hk med inga bekymmer alls. Att en koppling slits är ganska så normalt, precis som hos alla prestandabilar som körs hårt. Det är tragiskt att du låser en bra bil som C6 till rattlåsrace...

Du klagar på att SMG:n inte ville vara med efter några rejs, nej just kanske för att hos BMW så satt man och tänkte: "folk kommer säkert tro att detta kommer bli rena RACEmaskiner och kommer nöta LC start efter LC start....men guess what? Även en racebil behöver att servas, t.o.m efter varje race!! Klagar du så förbannat så hade du kunnat köpa en manuell och kört precis hur du hade velat utan att det hade varit en dator som hade skyddat kopplingen åt dig...

Oj, du hade en måndagsex, buuhuuu, BMW kanske skulle ge dig en ny bil som plåster på köpet?

Att man byter olja eller servar en låda om man nöter 3000 MIL på bana tycker du är dumt eller? Vem är den idiot som nöter som fan med sin bil som inte servar sin bil efter hur den kräver det? Bra att veta om någon ser dig skriva som en idiot, för skriver du som en...så får du då se till att ta att man ser dig som en!

Är det viktigt att varmköra en prestandabil? No shit Einstein...det trodde jag gällde bara en Fiat punto? Du är så äckligt pinsam att jag vill spy...

Till trådskaparen: Köp en Evo 9:a om du ska ha en Evo, du får dessutom en 6 växlad låda, något som andra Evos inte har, inte ens Evo 10.

Ska du ha en M3 så kolla efter en M3 CS, den har några delar ifrån CSL som styrningen t,ex.

För Porschen så finns det inte så mycket att välja på, finns några ställen som säljer kompressorer men det är inte ofta man ser en Porsche med kompressor.

Det hela handlar egentligen om smaksak, alla 3 bilarna gör sitt jobb perfekt, men mest bananpassad är M3:an.

Senast redigerat av Zeen_ (17 augusti 2009)

R1kard V-Power
18 augusti 2009 · 1 186 Inlägg

Zeen_ skrev:

HereComesTrouble skrev:

MrErlandsson skrev:
Men bara en fråga om nu SMG lådan verkligen är så kass, hur kan den hålla i Loaded som har 500+ häst? Den bilen går ju mer lr mindre bara på bana vad jag vet...

*För det första så är det ett par miljoner som den bilen är påkostad.
*Lådan är med största säkerhet nedplockad ett antal ggr för service och genom gång.
*Som jag skrivit tidigare så är det väldigt viktigt att man varmkör, det tror jag Anders gör smile

Sen är inte loaded direkt långmilad.. Bana sliter inte lika mkt på lådan som tex strippen gör, och har du någonsin sett loaded på strippen?

Sluta prata skit din jävla fjant!! Hur är det, man vänder kappan efter vinden?! Som du gör?

LOADED har 3000 MIL PÅ BANAN, HELT original låda, förutom koppling som är bytt! Att du kör din rosa bil (manligt) rakt fram är det ingen som bryr sig om, för det finns ett liv även när det svänger. Det finns MASSOR med M3 E46 som har kompressorer och spottar ur sig 500-600 hk med inga bekymmer alls. Att en koppling slits är ganska så normalt, precis som hos alla prestandabilar som körs hårt. Det är tragiskt att du låser en bra bil som C6 till rattlåsrace...

Du klagar på att SMG:n inte ville vara med efter några rejs, nej just kanske för att hos BMW så satt man och tänkte: "folk kommer säkert tro att detta kommer bli rena RACEmaskiner och kommer nöta LC start efter LC start....men guess what? Även en racebil behöver att servas, t.o.m efter varje race!! Klagar du så förbannat så hade du kunnat köpa en manuell och kört precis hur du hade velat utan att det hade varit en dator som hade skyddat kopplingen åt dig...

Oj, du hade en måndagsex, buuhuuu, BMW kanske skulle ge dig en ny bil som plåster på köpet?

Att man byter olja eller servar en låda om man nöter 3000 MIL på bana tycker du är dumt eller? Vem är den idiot som nöter som fan med sin bil som inte servar sin bil efter hur den kräver det? Bra att veta om någon ser dig skriva som en idiot, för skriver du som en...så får du då se till att ta att man ser dig som en!

Är det viktigt att varmköra en prestandabil? No shit Einstein...det trodde jag gällde bara en Fiat punto? Du är så äckligt pinsam att jag vill spy...

Till trådskaparen: Köp en Evo 9:a om du ska ha en Evo, du får dessutom en 6 växlad låda, något som andra Evos inte har, inte ens Evo 10.

Ska du ha en M3 så kolla efter en M3 CS, den har några delar ifrån CSL som styrningen t,ex.

För Porschen så finns det inte så mycket att välja på, finns några ställen som säljer kompressorer men det är inte ofta man ser en Porsche med kompressor.

Det hela handlar egentligen om smaksak, alla 3 bilarna gör sitt jobb perfekt, men mest bananpassad är M3:an.

Äntligen någon som har öppnat ögonen ordentligt. Bra skrivit!

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Rquired Allmänt envis
18 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

R1kard skrev:

Zeen_ skrev:

HereComesTrouble skrev:

*För det första så är det ett par miljoner som den bilen är påkostad.
*Lådan är med största säkerhet nedplockad ett antal ggr för service och genom gång.
*Som jag skrivit tidigare så är det väldigt viktigt att man varmkör, det tror jag Anders gör smile

Sen är inte loaded direkt långmilad.. Bana sliter inte lika mkt på lådan som tex strippen gör, och har du någonsin sett loaded på strippen?

Sluta prata skit din jävla fjant!! Hur är det, man vänder kappan efter vinden?! Som du gör?

LOADED har 3000 MIL PÅ BANAN, HELT original låda, förutom koppling som är bytt! Att du kör din rosa bil (manligt) rakt fram är det ingen som bryr sig om, för det finns ett liv även när det svänger. Det finns MASSOR med M3 E46 som har kompressorer och spottar ur sig 500-600 hk med inga bekymmer alls. Att en koppling slits är ganska så normalt, precis som hos alla prestandabilar som körs hårt. Det är tragiskt att du låser en bra bil som C6 till rattlåsrace...

Du klagar på att SMG:n inte ville vara med efter några rejs, nej just kanske för att hos BMW så satt man och tänkte: "folk kommer säkert tro att detta kommer bli rena RACEmaskiner och kommer nöta LC start efter LC start....men guess what? Även en racebil behöver att servas, t.o.m efter varje race!! Klagar du så förbannat så hade du kunnat köpa en manuell och kört precis hur du hade velat utan att det hade varit en dator som hade skyddat kopplingen åt dig...

Oj, du hade en måndagsex, buuhuuu, BMW kanske skulle ge dig en ny bil som plåster på köpet?

Att man byter olja eller servar en låda om man nöter 3000 MIL på bana tycker du är dumt eller? Vem är den idiot som nöter som fan med sin bil som inte servar sin bil efter hur den kräver det? Bra att veta om någon ser dig skriva som en idiot, för skriver du som en...så får du då se till att ta att man ser dig som en!

Är det viktigt att varmköra en prestandabil? No shit Einstein...det trodde jag gällde bara en Fiat punto? Du är så äckligt pinsam att jag vill spy...

Till trådskaparen: Köp en Evo 9:a om du ska ha en Evo, du får dessutom en 6 växlad låda, något som andra Evos inte har, inte ens Evo 10.

Ska du ha en M3 så kolla efter en M3 CS, den har några delar ifrån CSL som styrningen t,ex.

För Porschen så finns det inte så mycket att välja på, finns några ställen som säljer kompressorer men det är inte ofta man ser en Porsche med kompressor.

Det hela handlar egentligen om smaksak, alla 3 bilarna gör sitt jobb perfekt, men mest bananpassad är M3:an.

Äntligen någon som har öppnat ögonen ordentligt. Bra skrivit!

Instämmer!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
HereComesTrouble Livsnjutare
18 augusti 2009 · 1 707 Inlägg

Ännu fler forum tomtar, att ni orkar.

Tror inte zeen ägt någon M3:a, ännu mindre någon bil som går överhuvudtaget.

Det är alltid lätt att ha åsikter när det inte handlar om ens egna pengar, men den dagen ni själva köper en bil för runt 300 000 och det mesta bara strular så är ni nog inte lika stöddiga!

Måndags ex eller inte, Både M3 E46 och M5 E39 har haft många problem!

Senast redigerat av HereComesTrouble (18 augusti 2009)

Zeen_
18 augusti 2009 · 50 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
Ännu fler forum tomtar, att ni orkar.

Tror inte zeen ägt någon M3:a, ännu mindre någon bil som går överhuvudtaget.

Det är alltid lätt att ha åsikter när det inte handlar om ens egna pengar, men den dagen ni själva köper en bil för runt 300 000 och det mesta bara strular så är ni nog inte lika studdiga!

Måndags ex eller inte, Både M3 E46 och M5 E39 har haft många problem!

Jag är ingen jävla forum tomte, jag är trött på ditt skitsnack, för du pratar skit om saker du haft helt i onödan. Du behöver inte prata skit, du kan säga som det är istället.

M3: orna hade problem pga en miss som en DATOR i fabriken gjorde, inget annat. Tidiga M5 E39 hade vanosproblem samt att dom drog mycket olja, också en fabrikationsfel som BMW tog på sig då det begav sig.

Är Evo en skitbil för att AYC pumpen kan ge sig? NEJ, det är ingen skitbil, det är bara en punkt på bilen som kanske inte håller i evigheter, för det är vissa delar i en bil som KAN ge sig.

Är Corvette C6 Z06 en skitbil som inte tål så värst bra med turbotryck då MÅNGA i USA blåst sina motorer? NEJ, det är ingen skitbil, bara de att fabriken kanske inte tänkte: "jaha, här står vi, ska vi bygga en bil som nissar i sina garage ska trycka 1984913091834 hästar ur"...jag tror inte det!

Nästa gång kan du tipsa om vad som kan strula, inte prata massa skit som inte hör till, för du pratar som om du hade ägt ALLA världens bilar av samma märke, det har du inte!

Din jävla attityd där du sågar människor här inne med dina så eviga TRÖTTSAMMA kommentarer så som: "du har inte ägt en sån här bil så du ska inte säga nåt"

"har du ens ägt en sån här bil? nej det har du inte så håll tyst"

"förlåt men jag har taskigt självförtroende och en riktigt risig attityd så jag spyr galla över alla som jag i själva verket inte har en jävla aning om vilka dom är"

Sluta såga folk, för du är ingen jävla guru!!

Enligt många så avgudade du M3:an när du ägde den, jag bara VÄNTAR på vad för skit du har att säga om Corvetten när du väl byter bort den.

Tack för mig!

Senast redigerat av Zeen_ (18 augusti 2009)

HereComesTrouble Livsnjutare
18 augusti 2009 · 1 707 Inlägg

Som jag sa, det är lätt att ha åsikter när det inte är ens egna pengar det handlar om.
Han ville ha åsikter, och han fick dom.

Om du visste nånting så skulle du veta att jag verkligen inte var nöjd med M3:an så mkt som det strullade.
Den var dessutom orginal. Hade man stoppat i en kompressor och sen ras, det är en helt annan sak.
Men man borde kunna förvänta sig att en orginal bil ska hålla mer än 5000 mil.

Bara för att du inte har råd med en egen bil och mår dåligt så behöver du inte låta det gå ut över mig.

MiWi
18 augusti 2009 · 442 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
Som jag sa, det är lätt att ha åsikter när det inte är ens egna pengar det handlar om.
Han ville ha åsikter, och han fick dom.

Om du visste nånting så skulle du veta att jag verkligen inte var nöjd med M3:an så mkt som det strullade.
Den var dessutom orginal. Hade man stoppat i en kompressor och sen ras, det är en helt annan sak.
Men man borde kunna förvänta sig att en orginal bil ska hålla mer än 5000 mil.

Bara för att du inte har råd med en egen bil och mår dåligt så behöver du inte låta det gå ut över mig.

Värt att notera är att SMG I var en låda som hade en hel del barnsjukdomar. Följde ju även med E46 med "snälla" sexorna ett tag.

SMG II är en riktigt bra låda,ingenting om man kör på strippen eller sladdar runt korvkiosken men för bana och kurvig landsväg passar den utmärkt.

HereComesTrouble Livsnjutare
18 augusti 2009 · 1 707 Inlägg

Fast SMG 1 satt aldrig i M3 E46.

Håller med i övrigt om lådan.

MiWi
18 augusti 2009 · 442 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
Fast SMG 1 satt aldrig i M3 E46.

Håller med i övrigt om lådan.

Nej,det vet jag. Formulerade mig lite dumt bara. smile

Men i E36 M3 vållade version 1 en hel del problem men som jag ändå tycker verkar ha åtgärdats till E46 M3 och version 2.

Sedan finns det alltid fall där en produkts kvalitet inte motsvarar förväntningarna (det oavsett vilken tillverkare som står bakom det hela), det man får göra är att undersöka varför felet har uppstått för att sedan kunna komma på en lösning.

Som allroundbil är en E46 M3 rätt så svårslagen då Evon mer känns som en ren leksak men ingenting man gärna åker långt med (var lite träsmak i stolarna i den Evo8 jag testade).

Porsche 996 är mer snabb glidare i sina standardversioner, hoppar vi upp till exempelvis en GT3 så har man en banpiskare utav rang (GT2 är lite väl aggresiv i karaktären för min smak).

Har testat tre olika E46 M3 varav en med SMG II och vad som känns bäst... Helt klart en smaksak. Den manuella lådan känns stabilare just för att det är ren mekanik och inte en databox i vägen,samtidigt som SMG var sjukt roligt på väldigt kurviga partier.

Vad som håller längst är nog en smakfråga om vad man själv trivs med, för oavsett låda är E46 M3 en trevlig allroundbil.

p12
18 augusti 2009 · 551 Inlägg

prova alla bilarna och känn efter vilken du vill ha.

angående trimningen borde det inte vara några problem. det finns ju masor med m3:or och evo:s som är trimmade här på garaget. skicka ett PM till någon med en skruvad m3:a och fråga. men håll inte på o förstör porschar med kompressor, köp en dyrare 911 i stället (GT3).

men köp inte en rosa daewoo/corvette vad du än gör smile för då blir man lite snobbig.

HereComesTrouble skrev:
Bara för att du inte har råd med en egen bil och mår dåligt så behöver du inte låta det gå ut över mig.

Haters gonna hate.
MiWi
18 augusti 2009 · 442 Inlägg

Varför fortsätta en totalt onödig diskussion?

Det är inte i bilägandet kunskapen sitter utan i personen ifråga. Lägg ner en onödig hetsjakt.

Rquired Allmänt envis
18 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
Ännu fler forum tomtar, att ni orkar.

Tror inte zeen ägt någon M3:a, ännu mindre någon bil som går överhuvudtaget.

Det är alltid lätt att ha åsikter när det inte handlar om ens egna pengar, men den dagen ni själva köper en bil för runt 300 000 och det mesta bara strular så är ni nog inte lika studdiga!

Måndags ex eller inte, Både M3 E46 och M5 E39 har haft många problem!

Vem är det som är tomte egentligen? roll

Håller med MiWi, det spelar ingen roll om "Zeen" kör runt i pappas Volvo 240, hans kunskaper är lika mycket värda ändå. Personer som anser att man behöver ha en dyr fin bil för att ens åsikter skall räknas, de är tomtar i mina ögon...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
HereComesTrouble Livsnjutare
18 augusti 2009 · 1 707 Inlägg

Problemet är bara att många som utalar sig inte har någon kunskap, förutom det man sökt fram på google. Hur många är ärliga med problemen dom har med sina bilar? Det är väl ingen som direkt skryter om det eftersom dom troligen ska försöka sälja bilen så småningom.

Man måste inte ha en dyr fin bil för att kunna utala sig, men det är väl en fördel om man åtminstonde suttit i den bilen man diskuterar. Tro det eller ej, men efter att ha ägt en bil i två år och åkt över 5000 mil med den så märker man dom svaga sidorna med den.

Försök att inte missförstå allt man skriver.

baen
18 augusti 2009 · 220 Inlägg

Rquired skrev:

HereComesTrouble skrev:
Ännu fler forum tomtar, att ni orkar.

Tror inte zeen ägt någon M3:a, ännu mindre någon bil som går överhuvudtaget.

Det är alltid lätt att ha åsikter när det inte handlar om ens egna pengar, men den dagen ni själva köper en bil för runt 300 000 och det mesta bara strular så är ni nog inte lika studdiga!

Måndags ex eller inte, Både M3 E46 och M5 E39 har haft många problem!

Vem är det som är tomte egentligen? roll

Håller med MiWi, det spelar ingen roll om "Zeen" kör runt i pappas Volvo 240, hans kunskaper är lika mycket värda ändå. Personer som anser att man behöver ha en dyr fin bil för att ens åsikter skall räknas, de är tomtar i mina ögon...

Vem som är tomte tänker jag inte svara på men hur en tråd gällande åsikter kring 3 olika bilar slutar med penismätartävling är en annan femma..

HereComesTrouble Livsnjutare
18 augusti 2009 · 1 707 Inlägg

Det blir det alltid när det handlar om Saab vs Volvo eller BMW i allmänhet. Tyvärr tongue

baen
18 augusti 2009 · 220 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
Det blir det alltid när det handlar om Saab vs Volvo eller BMW i allmänhet. Tyvärr tongue

Jo jag vet hehe. Egentligen struntar jag fullständigt i eran diskussion men jag tycker trådämnet var intressant så det vore kul om den kunde fortsätta på en vuxen nivå roll

Rquired Allmänt envis
18 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

baen skrev:

Rquired skrev:

HereComesTrouble skrev:
Ännu fler forum tomtar, att ni orkar.

Tror inte zeen ägt någon M3:a, ännu mindre någon bil som går överhuvudtaget.

Det är alltid lätt att ha åsikter när det inte handlar om ens egna pengar, men den dagen ni själva köper en bil för runt 300 000 och det mesta bara strular så är ni nog inte lika studdiga!

Måndags ex eller inte, Både M3 E46 och M5 E39 har haft många problem!

Vem är det som är tomte egentligen? roll

Håller med MiWi, det spelar ingen roll om "Zeen" kör runt i pappas Volvo 240, hans kunskaper är lika mycket värda ändå. Personer som anser att man behöver ha en dyr fin bil för att ens åsikter skall räknas, de är tomtar i mina ögon...

Vem som är tomte tänker jag inte svara på men hur en tråd gällande åsikter kring 3 olika bilar slutar med penismätartävling är en annan femma..

Slutar oftast så här, varför kan man undra. Men jag kan verkligen tänka mig att fortsätta på en mer vuxen nivå smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Evolution_6SiC6 MitsuNörd
18 augusti 2009 · 880 Inlägg

Zeen_ skrev:
Till trådskaparen: Köp en Evo 9:a om du ska ha en Evo, du får dessutom en 6 växlad låda, något som andra Evos inte har, inte ens Evo 10.

Är du helt säker på att bara 9:an har 6växlat?



brandt_:
I övrigt så bli inte förvånad om våxelådan säger upp sig efter att ha gjort för många "launch" starter med en AWD bil...

Och är du bara ute efter en en sportigare bil att köra på bana och skiter i komforten?

Men ska det köpas Evo så köp Evo9 som har bättre motor, sök gärna runt på: http://www.wroom.org/evoclub/ där kan du säkert hitta mycket läsvärt smile

Senast redigerat av Evolution_6SiC6 (18 augusti 2009)

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida
Lexus GS 430 "Dailyfresh - VIP" (2002)
Mitsubishi Colt GLX "Carosund.se" (2000)
Mitsubishi Eclipse GSX "Total Eclipse" (1998)
Zeen_
19 augusti 2009 · 50 Inlägg

Evolution_6SiC6 skrev:

Zeen_ skrev:
Till trådskaparen: Köp en Evo 9:a om du ska ha en Evo, du får dessutom en 6 växlad låda, något som andra Evos inte har, inte ens Evo 10.

Är du helt säker på att bara 9:an har 6växlat?



brandt_:
I övrigt så bli inte förvånad om våxelådan säger upp sig efter att ha gjort för många "launch" starter med en AWD bil...

Och är du bara ute efter en en sportigare bil att köra på bana och skiter i komforten?

Men ska det köpas Evo så köp Evo9 som har bättre motor, sök gärna runt på: http://www.wroom.org/evoclub/ där kan du säkert hitta mycket läsvärt smile

Det finns en Evo 8 med 6-växlad låda som heter Evo 8 MR men den finns inte att köpa i Europa, så inget intressant för oss som bor här. Om jag inte minns helt fel så finns den i Japan.

Evo 10 finns i 6-växlad låda men bara med den enormt dåliga dubbelkopplingslådan, varför Mitsubishi inte fick till den lika bra som BMW eller VW vet jag inte men synd är det. Annars har den 5-växlad manuell låda.

Evo 9:ans största fördel är just motorn och den 6-växlade lådan. Motorn har Mivec som jobbar precis som BMW´s Vanos samt Hondas Vtec. Åter igen, varför Mitsubishi valde bort den 6-växlade manuella lådan för Evo 10 har jag inte en aning om, väldigt tråkigt tycker jag.

Kan tilläga att M3 E46 i både manuell samt SMG har EXAKT samma låda, det som skiljer är som sagt en hydralisk koppling, annars exakt samma låda.

Senast redigerat av Zeen_ (19 augusti 2009)

MiWi
19 augusti 2009 · 442 Inlägg

Zeen_ skrev:
Evo 9:ans största fördel är just motorn och den 6-växlade lådan. Motorn har Mivec som jobbar precis som BMW´s Vanos samt Hondas Vtec. Åter igen, varför Mitsubishi valde bort den 6-växlade manuella lådan för Evo 10 har jag inte en aning om, väldigt tråkigt tycker jag.

Det måste ju ha med hållbarheten att göra att de återgick till 5-växlat igen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang