Är ni märkesberoende eller duger det med t.ex Jul, Clasohlsson undersökning

T-RÖD Hifi Freak
13 augusti 2009 · 462 Inlägg

Dls är grymt fina högtalare. Och du behöver inte bry dig om Watt. DLS har alltid varit lågt specade. Så bara o köpa.

opeldrifter skrev:

dbjanoz skrev:

opeldrifter skrev:
Jo då man sitter o läser tråd efter tråd där folk frågar om t.ex Boschman högtalarna är bra så får man alltid svar att nä det är skit köp riktiga prylar fö x antal tusen. Jag tycker det är synd att de billigare högtalarna får så mycket skit. Jag har nog alltid haft billiga högtalare både baslåda o vanliga o de har aldrig gjort mig besviken o polare med dyrare anläggningar har inte direkt blivit besvikna. Tror inte MDS,Gas,Hertz, DLS osv är så jävla mycket bättre om man ser på enorma prisskillnaden, är väl mer så att man betalar för märket men så är det ju med allt. Visst du får väl lite renare ljud men om man inte tävlar med ljud eller har 10 högtalare i varje dörr så skulle då inte jag höra skillnad, ja jag har lyssnat på de flesta dyrmärkes högtalare o kan inte säga att man blir imponerad då man kollar på prislappen.

Vill bara säga till alla ni som inte har så mycket pengar att det låter faktiskt riktigt bra om billiga högtalare med om man monterar de ordentligt. Ska själv åka ner till classe sen o kolla på deras utförsäljning på deras Boschman högtalare. Ska köpa 2 st 6,5" o ha i dörrarna på volvon för reapriset 99: - o ska ev koppla de till ett steg jag har liggandes. Har haft dessa högtalare i en annan bil för några år sen o jag blev riktigt nöjd med det ljudet man fick o då hade jag ändå bara monterat de med 2 skruvar o de gav ändå så pass bra bas.

Hoppas de kommer lite kommentarer nu o motivera gärna varför ni inte vill/vågar köra med billigare högtalare.

Det jag kommer köra med i våran kombi blir 6,5" i dörrarna på 300w max o ca 135w rms, ev koppla dessa på ett BM slutsteg på 2x65w rms ca. Får se om det blir några i bakdörrarna men tror att ljudet framifrån räcker till de där bak med smile

Om du blir nöjd med de grejerna är det bra för dig. Men de flesta andra skulle ändå välja lite dyrare högtalare när de hör vilken enorm skillnad det är mellan koaxialer för 100-200kr och 500-900Kr. Det är stor skillnad det kommer man aldrig ifrån såvida man inte bryr sig om ljudet. Man skulle lika gärna kunna säga att de som köper bilstereoprodukter från de ställena du nämner antingen inte har en aning om vad de gör eller blundar för att det är i det närmaste skrot de köper.

Har du ens testat Boschmans 6,5"? Jämför man dessa med t.ex mds så är det inte mycket som skiljer, har testat o insåg då att nja mds kommer jag då inte köpa. Men undrar lite har kollat på ett dls K6 kitt system tror jag de hette. Men de är ju så lågt satta i Watt hmm jag menar max 80 watt ger det nåt bra resultat?

opeldrifter
14 augusti 2009 · 1 253 Inlägg

Tack då kanske man ska kika närmare på dom smile

Lev livet nu innan det är för sent
ChriZtoffer GAS democar 2018!
14 augusti 2009 · 8 744 Inlägg

Vad har du att driva med då, kommer du ens upp i den effekt som dom tål (eller mer)? Annars så spelar det ju ingen roll. För den effekt som står på en högtalare är vad den tål, inte vad en ger, för en högtalare kan inte ge effekt. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
twin_cam Smålänning
14 augusti 2009 · 7 877 Inlägg

Jag personligen har bättre erfarenheter av Boschmann än av GAS iaf... Boschmann har iaf en hemsida...

Men jag har slutat med sånna billiga saker. Dom håller helt enkelt inte vad dem lovar... För när 50 DLS-watt låter bättre, renare, detaljrikare och högre än 100 GAS-watt så vet jag vad jag väljer...
(DLS C4 vs. GAS ALPHA 425)

Fasrsan bytte nylingen i sin bil, Från Boschmann 260W till DLS 80W... Och det låter mer än dubbelt så bra och dubbelt så högt nu.
(DLS 425 Reference vs. Boshmann G-5532S)

Och så dyrt är det itne med riktiga grejer... Ska du ha 4-tummare så kostar GAS billigaste 398 kr. DLS billigaste går på 545, inte ens 200 kr mer, och man lär bli betydligt nöjdare...

Men visst, det vore roligt att få spons av typ Boshmann, biltema eller Tanlon och se vad det går att göra med den billiga skiten smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang