Kylare på Golf II (-89)

uppe
27 april 2006 · 11 Inlägg

Jag har en Golf II, 1.8 liter, Manhattanmodellen, från 1989.

Efter en liten incident måste jag byta kylaren på bilen. Har möjlighet att få tag på en kylare ifrån en 1984 Golf II (som tydligen ska ha standardmotorn på Golf CL).

Finns det någonting som skulle göra att den inte passar på min bil?

Tack i förhand för svar smile

Taarzaahn
28 april 2006 · 43 Inlägg

uppe skrev:
Jag har en Golf II, 1.8 liter, Manhattanmodellen, från 1989.

Efter en liten incident måste jag byta kylaren på bilen. Har möjlighet att få tag på en kylare ifrån en 1984 Golf II (som tydligen ska ha standardmotorn på Golf CL).

Finns det någonting som skulle göra att den inte passar på min bil?

Tack i förhand för svar smile

84.ans passar den har exp.kärl också problemet är kanske att den är för liten för en 1.8
för liten volym menar jag

uppe
28 april 2006 · 11 Inlägg

Jag får nog helt enkelt ta med mig min gamla och jämföra om de skiljer sig i utförandet. Ni ska ha tack för era råd!

MeloveGolf Vw trimmare
28 april 2006 · 2 995 Inlägg

den ska passa rakt på golf 2 cl finns både i 1.8 och 1.6 samma kylare till båda.

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
uppe
29 april 2006 · 11 Inlägg

Det var 1.6-versionens kylare. Den är ett par dimensioner mindre. Det finns nog anledning för att en större motor ska ha en större kylare, så jag tar hellre det säkra före det osäkra och skaffar mig rätt kylare istället för att chansa på något jag inte är säker på. tongue

Taarzaahn
29 april 2006 · 43 Inlägg

uppe skrev:
Det var 1.6-versionens kylare. Den är ett par dimensioner mindre. Det finns nog anledning för att en större motor ska ha en större kylare, så jag tar hellre det säkra före det osäkra och skaffar mig rätt kylare istället för att chansa på något jag inte är säker på. tongue

hej ska du skruva kofångare ocksåbig_smile

uppe
29 april 2006 · 11 Inlägg

Tänka sig, för det ska jag! Din kofångare dessutom tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang