Gjuta baslåda i betong...Blir det bra?

jewe
15 augusti 2009 · 498 Inlägg

realwatt skrev:
Betong blir väldigt stumt men om jag inte mins helt fel så kan det också uppstå en del egenresonanser som du får dämpa med t.ex. asfaltsmatta eller bitumen.

funderar på att lägga ett lager med glasfiber på insidan....

jewe
15 augusti 2009 · 498 Inlägg

Lowenhart skrev:
visst det är säkert så beta men tycker bara det låter väldigt dumt att ha det i en bil , kommer inte bilen luta bak ?

Så tungt blir det inte, lådan med en 10" kommer att sitta mellan framstolarna och den med dubbla 10" kommer att sitta mellan bakstolarna på andra raden och på sista raden med säten kommer det att vara 2st banner batterier samt ett x-box och slutstegen samt lufttanken till luftfjädringen så hela bilen blir jämnt ned tyngd (det är en Astro).

Mvh Jonny

dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
15 augusti 2009 · 718 Inlägg

jewe skrev:

BMTech skrev:
Ett förslag är ju att avvända färdiga 300mm avloppsrör i betong och sen gjuta en plugg i ena änden.

kostar 2100kr plus moms för 6meter och gick ej att köpa kortare, lite för dyrt tycker jag. Jag kanske måste göra egna i glasfiber?!

Ventilationsrör i plåt då??

jewe
15 augusti 2009 · 498 Inlägg

dieselknackare skrev:

jewe skrev:

BMTech skrev:
Ett förslag är ju att avvända färdiga 300mm avloppsrör i betong och sen gjuta en plugg i ena änden.

kostar 2100kr plus moms för 6meter och gick ej att köpa kortare, lite för dyrt tycker jag. Jag kanske måste göra egna i glasfiber?!

Ventilationsrör i plåt då??

Dom finns i rätt storlek (330mm tror jag det var) men då är dom formade på insidan och jag vill ha dom helt släta.

mrblommen
15 augusti 2009 · 3 Inlägg

Hallå försök att ta kontakt med en firma som gjuter sånna rör det brukar alltid bli nått rör som det blir ett litet gjutfel på

du kan prova med hammerdals betonggjuteri dom har garanterat ett rör har för mig dom tar ca 1kr kilo för skrotade betong element.

tele nummer 0644-10470

Mvh Thomas

jewe
15 augusti 2009 · 498 Inlägg

mrblommen skrev:
Hallå försök att ta kontakt med en firma som gjuter sånna rör det brukar alltid bli nått rör som det blir ett litet gjutfel på

du kan prova med hammerdals betonggjuteri dom har garanterat ett rör har för mig dom tar ca 1kr kilo för skrotade betong element.

tele nummer 0644-10470

Mvh Thomas

ska kolla det, tackar....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang