FK billiga sportluftfilter

volvo142i
28 april 2006 · 7 Inlägg

Någon annan som provat på fk:s billiga sportfilter. Ja undrar om det är på grund av det som hela bilen börja hoppa närman trycker gasen i botten. börjar vid 2500-3000 varv och blir bara värre ju högre varv man kommer upp i.

Saabnorden lastbils chaffis......
28 april 2006 · 299 Inlägg

ta bort och prova utan.... wink eller skaffa en längre rör så det blir "rent" flöde efter filtret..

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
volvo142i
28 april 2006 · 7 Inlägg

har provat utan till först märkte jag inget men nog började den hoppa igen. det med röret kan nog hända att stämmer för filtret är monterat rakt på luftmängdsmätaren.

VW_Jens
28 april 2006 · 608 Inlägg

jo ja har ett sånt där likadant filter! har inte haft igång bilen någo mycke efter att ja satt dit de, har hållt på och fixa mycke andra saker på samma gång så.men jag har ingen luftmängdmätare på min så de e kanske inte riktigt lika men får se sen hur den beter sig när jag tar igång den!inge roligt om det börjar jävlas hmm men hur har din hållt på då?hur har den gått och så?verkar den få för mycke luft?    verkar ju konstigt de där!

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
volvo142i
28 april 2006 · 7 Inlägg

När jag just fått bilen på vägen så gick den bra några dagar sen sen började den hoppa när man gasar på den hoppar inte när den är kall så ja kan tänka mig att den börjar gå dåligt när bilen blir varm på grund av den får mindre bränsle då.

VW_Jens
28 april 2006 · 608 Inlägg

jaha! du fär endera ställa så att den får mera bränsle eller så täpper du igen filtret t.ex genom att dra tejp irunt de  och lämna de öppet i ändan så får den mindre luft! testa på någo av de och se ifall de ändrar någo! borde få den att få mer bränsle för den får ganska mycke mer luft med de filtret äm me orginal!

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
volvo142i
28 april 2006 · 7 Inlägg

Ja har nog provat men fast man ställer bränsle till fullt blir det inte bättre. borde man kanske smörja in filtret me luftfilterolja så e de åtminstone på dom dyrare ex k&n men något sånt fanns ju inte därifrån jag köpte fitret.

VW_Jens
28 april 2006 · 608 Inlägg

volvo142i skrev:
Ja har nog provat men fast man ställer bränsle till fullt blir det inte bättre. borde man kanske smörja in filtret me luftfilterolja så e de åtminstone på dom dyrare ex k&n men något sånt fanns ju inte därifrån jag köpte fitret.

vete fan om man borde smörja de kan nog vara att man borde gör de nog! int va de någo me när jag köpte mitt heller.men tror inte att det är det som är felet iallafall! tror att det är något annat! men vad kan de månne vara?måste fundera lite.  kan de kanske vara någo problem med insprutnigssystemet? jag borde testa och sätta filtret på 245an som jag har för den har b200f motor så sku man se hur den beter sig!  men de kan ja inte göra just nu för 245an e här hemma och andra bilen har jag i skolan där jag håller på och fixar på den! men som sagt tror jag inte att det har någo med filtret att göra! har du testa att sätta dit orginal luftfiltre med låda och allt (kanske lite trångt att få dit för de e väl inte orginal motorn i den där biln)ifall de beter sig lika då.

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
stromqvist
28 april 2006 · 88 Inlägg

ja tror luftmassemätaren sagt upp sig, billiga filter släpper oftast igenom så pass stora partiklar att de förstör luftmassemätaren.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang