solarplexius

shelby
28 april 2006 · 25 Inlägg

hur pass bra är solarplexuis egentligen? pris?

Dirk Diggler
28 april 2006 · 375 Inlägg

Var det inte nån här på forumet eller på Nordicaudi som hade sånt till en Audi Avant vill jag minnas. Han var då inte nöjd med dom. Taskig passform och ramlade bort titt som tätt.

Goffen Administratör
28 april 2006 · 2 976 Inlägg

Jag har i min bil och är helnöjd både med passformen och utseende.......

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Ena Colaberoende
28 april 2006 · 1 219 Inlägg

Du kan ju inte veva ner rutorna men på polarens bil är det helt perfekt. Sitter kanonbra.
Tror dom är 2-3mm tjocka.. En bra säkerhet att inte få glas över sig om man skulle krocka.

http://www.solarplexius.se

/Ena

shelby
28 april 2006 · 25 Inlägg

de verkar ju bara finnas en färg att välja på iaf bäck svart. lite trisst.

STriiiker
1 maj 2006 · 609 Inlägg

Ska svänga förbi Linköping nåndag o kolla hur bra det är. En kompis har sådana i sin passat och verkar trivas.

shelby
2 maj 2006 · 25 Inlägg

är de han som har skrivit här redan? de ser ju bra ut på bild iaf. funderar oxå på att åka förbi där nån dag och kolla smile

Malmoe SSS -12
2 maj 2006 · 3 217 Inlägg

Någon skåning som har dessa, gärna någon i närheten av Malmö så att man kan pela läget lite! Har blivit sugen själv...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
2 maj 2006 · 1 852 Inlägg

jag har sån toning. tycker att passformen sög, då ringde jag killen och han skickade nya rutor. rutorna har kommit och jag ska montera denna veckan. kan höra av mig när jag moterat. första försöket blev jag mycket missnöjd med iaf får se nu..

man lever bara en gång så lev väl!
shelby
2 maj 2006 · 25 Inlägg

bra jag villveta mkt innan jag beställer dom är ju rätt dyra smile

Saab_Magnus
2 maj 2006 · 12 Inlägg

Jag har sådana solarplexiusskivor i min 9-5, dock inte i rutorna man kör upp och ner. tycker det passade bra, och det blir fint. rutorna är inte bäcksvarta tycker inte jag iaf, de är som det står på deras sida, rökfärgade. och det tycker jag stämmer rätt bra, är inte bäcksvart smile

Mvh Magnus

Sofie84
2 maj 2006 · 12 Inlägg

Har solarplexius på min bil och är helt nöjd med det. Det enda negativa är att jag tycker att det ibland blir nästan FÖR mörkt i bakrutan så man ser lite dåligt i backspegeln....men inte värre än man kan leva med smile

D2-Jonsson
3 maj 2006 · 93 Inlägg

hade själv solarplexius i min gamla 855 tyckte de skallrade o förde oväsen, kanske kan de ha varit bilen, vem vet, tyckte dock inte att de blev för mörk, helt lagom... lite irriterand dock att de kunde falla av när man stängde bakluckan, plus att de va ruskigt svårt att se bak om solen låg på... annars va jag helnöjd med dem

TURBO -forever!
shelby
3 maj 2006 · 25 Inlägg

hm ja åsikterna är ju väldigt olika men de lutar nog emot ett inköp ;D

__hogberg__
3 maj 2006 · 1 161 Inlägg

ja tycker inte om de ja vet inte varför men de ä väl nått ja har fått för mej bara sådärsmile

skitunge ...
3 maj 2006 · 82 Inlägg

vi hade dem på en VW buss i lumpen.. kommer i fåg att det blev kondens mellan rutan och solarplexen på nån ruta.. annars var passformen och färgen bra tycker jag.. (kondensen gick att fixa)...  funderar oxå på att skaffa till min kärra

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
3 maj 2006 · 1 852 Inlägg

det negativa är: dålig passform, ser brunt ut, bildats kondens innanför, skramlar..
inte det minsta nöjd, vill ha pengarna tebax! men det är trots allt ett budgetalternativ.

man lever bara en gång så lev väl!
shelby
3 maj 2006 · 25 Inlägg

oj de lät inget bra. sad nån som vet vad proffstoning går på? de lär ju vara svin dyrt..

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
3 maj 2006 · 1 852 Inlägg

några tusen. vad har du för bil?

man lever bara en gång så lev väl!
Redbull Moderator+
3 maj 2006 · 1 081 Inlägg

Har även jag sådana i min 9-5a.

Funkar och är billigt.

Nackdelar
- Halvtaskig passform.
- Mörka som f-n (ingen valmöjlighet på den biten heller)
- Går ej hissa ner rutor.
- På min sedan där den skivan måste "hänga" ifrån rutan är det omöjligt att få den helt emot. Ligger ett gäng millimeter ifrån vilket ger fula spegelbilder från värmeslinga i bakruta.

Fördelar är väl ganska självklara dock, men jag skulle inte prova igen. Ska riva ur mina och i med vanlig asap. Har haft dessa i drygt ett år.

mvh

Vem jag?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang