Inför: KATRINEHOLMSTRÄFFEN hos TM Racing 19e sept. TillbehörsMarknad med specialpriser! NYHET GOKARTKÖRNING kl 11-16.30!

Najs
18 september 2009 ·

j

AnderL skrev:

Laserblue skrev:

AnderL skrev:

Ok,kanske fråga lite otydligt.vad jag undra är om man får reda på Hk på driven eller motorn?

Jag vet inte, jag trodde att man var tvungen att lyfta ur motorn för att kunna mäta effekten på motorn.

Tydligen inte,när jag bromsaden den i vingåker.Så fick jag Hk i motorn.

jag bänkade min 200.a på vingåkra o ja hoppas de inte e dom som hadde den bänken kommer te k-holm träffen ivf..
det går att räkna ut på någe sätt hk i motorn me programmet. men de blir ju inte exakta.

AnderL
18 september 2009 · 219 Inlägg

Najs skrev:
j

AnderL skrev:

Laserblue skrev:

Jag vet inte, jag trodde att man var tvungen att lyfta ur motorn för att kunna mäta effekten på motorn.

Tydligen inte,när jag bromsaden den i vingåker.Så fick jag Hk i motorn.

jag bänkade min 200.a på vingåkra o ja hoppas de inte e dom som hadde den bänken kommer te k-holm träffen ivf..
det går att räkna ut på någe sätt hk i motorn me programmet. men de blir ju inte exakta.

Var det din bil som dom inte spännde fast ordentligt?

Kostar att ligga på topp
Laserblue
18 september 2009 · 239 Inlägg

Najs skrev:
j

AnderL skrev:

Laserblue skrev:

Jag vet inte, jag trodde att man var tvungen att lyfta ur motorn för att kunna mäta effekten på motorn.

Tydligen inte,när jag bromsaden den i vingåker.Så fick jag Hk i motorn.

jag bänkade min 200.a på vingåkra o ja hoppas de inte e dom som hadde den bänken kommer te k-holm träffen ivf..
det går att räkna ut på någe sätt hk i motorn me programmet. men de blir ju inte exakta.

Nej nej MAXE Bil & Marin från Trosa var inte på Vingåkraträffen i maj.

Vi sss Hasse

AnderL
18 september 2009 · 219 Inlägg

Ser verkligen fram emot att få bänka bilen.Ska försöka hinna med att göra lite justeringar idag.

Kostar att ligga på topp
Tokken Team dBakuten
18 september 2009 · 3 453 Inlägg

När är en lämplig tid att dyka upp på lördag?

Eller rättare sagt, hur tidigt kan man komma? smile

Ström.. ja tack. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Najs
18 september 2009 ·

AnderL skrev:

Najs skrev:
j

AnderL skrev:

Tydligen inte,när jag bromsaden den i vingåker.Så fick jag Hk i motorn.

jag bänkade min 200.a på vingåkra o ja hoppas de inte e dom som hadde den bänken kommer te k-holm träffen ivf..
det går att räkna ut på någe sätt hk i motorn me programmet. men de blir ju inte exakta.

Var det din bil som dom inte spännde fast ordentligt?

ja de va min bil som höll på å flyga av bänken.. finns film på gorg.

Najs
18 september 2009 ·

Laserblue skrev:

Najs skrev:
j

AnderL skrev:

Tydligen inte,när jag bromsaden den i vingåker.Så fick jag Hk i motorn.

jag bänkade min 200.a på vingåkra o ja hoppas de inte e dom som hadde den bänken kommer te k-holm träffen ivf..
det går att räkna ut på någe sätt hk i motorn me programmet. men de blir ju inte exakta.

Nej nej MAXE Bil & Marin från Trosa var inte på Vingåkraträffen i maj.

Vi sss Hasse

nej för min bil höllt ju på o flygga av bänken.. sen va de inte många som fick rätt hk antal tongue

men men va ju bra att ni inte tog dom ifrån vingåkra ivf big_smile kommer tidigt imorrn runt halv7 kvart i 7 me 200.an så ja får en bra platts sen funderar ja på om ja ska ta me daffen oxå får se om ja orkar åka o hämta den på kärra..

supraz
18 september 2009 · 95 Inlägg

supra-power skrev:

Honkens skrev:
Vi är ett gäng från Nordic R + lazerblue hasse som ska bo där + många andra som kommer med utstälningbilar osv,

de är sagt att vi ska grilla på fredags kvällen sen ryktas de om att nån öl ska knäppas med, så varför inte komma förbi? smile vi delar ju alla samma inträsse! bara skoj om man e fler. är ni osäkra på vägen så kan ni ju alltid fråga er fram big_smile

vart ska ni vara i så fall, så kan man ju titta förbi, så knäcka några öl med er smile

blir det någon grillfest ikväll, så jag vet om man ska åka förbi ica och handla lite att grilla till kvällen..
mvh

varför bromsa när man kan gasa
Honkens
18 september 2009 · 11 Inlägg

ja har faktist inte hört nått mer om de sad men ja antar att vi kommer sitta å surra skit iaf även om de inte grillas, kolla förbi kan folk ju göra endå smile kommer stå mycke fina bilar vid vandrar hemmer:)

Honkens
18 september 2009 · 11 Inlägg

ni som diskuterar bänkning, även om ni får "endast motor hk's" kan man ju räkna bort drivlineförlusten
vissa räknar på 20% andra på 10%.. 11% är uppmätt att det är på beemers i regel.

DVS din pappas 9-5 aero som har 250hk har egentligen bara 222hk efter att man drar av drivlineförlusten.

har ja fel, rätta mig gärna smile

Laserblue
18 september 2009 · 239 Inlägg

Tokken skrev:
När är en lämplig tid att dyka upp på lördag?

Eller rättare sagt, hur tidigt kan man komma? smile

Ström.. ja tack. smile

Vi är där från kl 07, så säg att ni kommer kl 07.30!

Ström finns hur mycket som helst

Katrineholms Hyrmaskiner, TM Racing och Scania levererar elskåp och power!

Vi ses Hasse

supraz
18 september 2009 · 95 Inlägg

Honkens skrev:
ja har faktist inte hört nått mer om de sad men ja antar att vi kommer sitta å surra skit iaf även om de inte grillas, kolla förbi kan folk ju göra endå smile kommer stå mycke fina bilar vid vandrar hemmer:)

kommer ner ikväll i såfall, bara jag får dricka mina kalla så blir jag glad big_smile

varför bromsa när man kan gasa
Honkens
18 september 2009 · 11 Inlägg

ser fram emot de smile ses ikväll då. smile

ThereseH
18 september 2009 · 25 Inlägg

Jag ser fram emot morgondagen!!  big_smile  Jag och pojkvännen kommer med varsin 200;a.
Synd bara att bilen min inte är i utställningskick ännu..  hmm

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
18 september 2009 · 311 Inlägg

Packar ner kidsen, picnickkorgen och den sista av vovvarna i den nya racern med muller-V8 och infinner mig på förmiddagen (om allt går väl vill säga).
Hoppas även sunkiga projektbilar är välkomna...

snap-it Fotograf
18 september 2009 · 121 Inlägg

Infinner mig med Kamerautrustning och laddad för bilar.

http://www.snap-it.se Hojta till om fotosession.
Chevrolet S10 P/U "2.2 2WD" (1996)
Honkens
18 september 2009 · 11 Inlägg

ja hoppar in i bilen nu om 10 min ska bara dricka klart kaffen sen börjar min resa ner till katrineholm smile ses där allesammans ! smile

Najs
18 september 2009 ·

ni som inte är från k-holm kan ju ta o sladda förbi Mc-donalds parkeringen där brukar vi k-holmare samlas på kvällarna. kan va kul me lite utomsokens folk så de inte bara e inavel hela tiden wink

Tokken Team dBakuten
18 september 2009 · 3 453 Inlägg

Fick höra av en polare att det är 80 kronor som gäller på träffen i morgon men det gäller ENDAST
för dom som vill få sina bilar bedömda.. För ALLA andra kostar det inget och är bara å åka in..

Så har jag fattat det i alla fall.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang