Problem 740 batteri sladd

gasgas
29 april 2006 · 258 Inlägg

Var ska denna sladden kopplas? Den går ifrån batteriet men den har lossnat.


http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/02417.jpg


Det är detn smala röda sladden med den svart saken på.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/02418.jpg

Tacksam för svar!

lmoberg
29 april 2006 · 542 Inlägg

Ser ut kunna vara till extraljus. Kolla efter märken i grill och kofångare efter det.

Drönirettab
29 april 2006 · 21 761 Inlägg

Den är ju ditsatt i efterhand så det blir en gissning. Den kan ev gå till ett relä, tex extraljus eller liknande. Det ser ut som att den slutar framme i grillen på den övre bilden. Det verkar vara en 4 eller 6mm2 kabel och dessutom med hängsäkring(den svarta saken) så att jag tycker att det låter inte helt orimligt.

Hoppsan, Imoberg hann före.

Senast redigerat av Drönirettab (29 april 2006)

gasgas
29 april 2006 · 258 Inlägg

Drönirettab skrev:
Den är ju ditsatt i efterhand så det blir en gissning. Den kan ev gå till ett relä, tex extraljus eller liknande. Det ser ut som att den slutar framme i grillen på den övre bilden. Det verkar vara en 4 eller 6mm2 kabel och dessutom med hängsäkring(den svarta saken) så att jag tycker att det låter inte helt orimligt.

Hoppsan, Imoberg hann före.

Bilen startar inte nu så jag tror det är sladden det kan bero på.

Drönirettab
29 april 2006 · 21 761 Inlägg

Har du insprut? Då kan sladden kanske gå till pumprelät. Vad händer när du försöker att starta, tänder den inte eller vad? Hör du om pumparna går när du startar?

gasgas
30 april 2006 · 258 Inlägg

Drönirettab skrev:
Har du insprut? Då kan sladden kanske gå till pumprelät. Vad händer när du försöker att starta, tänder den inte eller vad? Hör du om pumparna går när du startar?

Ja det är insprut. Var sitter pumprelät då? Isåfall hade jag kunnat kolla om det saknas någon sladd där. Den startar men dör efter ett tag. Det är nog för att batteriet (helt nytt) inte laddas upp.

Drönirettab
30 april 2006 · 21 761 Inlägg

Om motorn startar så får den ju bensin, då borde inte sladden ha något med pumpen att göra.
På övre bilden så ser det ut som att sladden slutar vid kylaren, gör den det? Om den gör det så se först till att den inte ligger mot karossen och kortsluter, det är inte bra. Om sladden skulle gå till pumprelät så borde den i så fall gå mot torpedväggen.

När slutade batteriet att få laddning, har det varit så länge?

gasgas
30 april 2006 · 258 Inlägg

Drönirettab skrev:
Om motorn startar så får den ju bensin, då borde inte sladden ha något med pumpen att göra.
På övre bilden så ser det ut som att sladden slutar vid kylaren, gör den det? Om den gör det så se först till att den inte ligger mot karossen och kortsluter, det är inte bra. Om sladden skulle gå till pumprelät så borde den i så fall gå mot torpedväggen.

När slutade batteriet att få laddning, har det varit så länge?

Nej det kom för några dagar sen. Den ska förmodligen sitta bakom grillen någonstans.

Drönirettab
30 april 2006 · 21 761 Inlägg

Då tycker jag att vi kan strunta i den kabeln för tillfället och fundera på motorproblemet, kabeln har garanterat inget med pumprelät att göra.

Varför köpte du ett nytt batteri, var det gamla dåligt?
Gick bilen som den skulle innan du bytte batteri?

Om laddningsproblemet kom samtidigt som du satte in det nya batteriet så finns möjligheten att batteriet är dåligt trots att det är nytt. Om det skulle vara kortslutning i batteriet så kan det fungera hur bra som helst ena stunden och i nästa stund så dör det tvärt.

gasgas
30 april 2006 · 258 Inlägg

Drönirettab skrev:
Då tycker jag att vi kan strunta i den kabeln för tillfället och fundera på motorproblemet, kabeln har garanterat inget med pumprelät att göra.

Varför köpte du ett nytt batteri, var det gamla dåligt?
Gick bilen som den skulle innan du bytte batteri?

Om laddningsproblemet kom samtidigt som du satte in det nya batteriet så finns möjligheten att batteriet är dåligt trots att det är nytt. Om det skulle vara kortslutning i batteriet så kan det fungera hur bra som helst ena stunden och i nästa stund så dör det tvärt.

Jag bytte batteri för att det va slut. Jag tog med det till en verkstad så dom mätte upp det. Bilen gick inte att starta innan jag bytte batteri sista tiden.

Drönirettab
30 april 2006 · 21 761 Inlägg

Ok. Ladda upp batteriet så att det blir fulladdat först. Kolla sedan jordkablarna till motor och kaross så att de sitter fast ordentligt. Kolla också kablarna som sitter på startmotorn och alla kablarna på generatorn. Om generatorn inte laddar så kan det ju bero på lösa kablar tex.
Prova att starta bilen och om den går igång så ta en multimeter och mät på batteripolerna hur många volt det är där.

Har du kollat så att den där röda kabeln från batteriet inte kan ligga och kortsluta mot karossen?

ednfhcdju
30 april 2006 · 62 Inlägg

gasgas skrev:
Var ska denna sladden kopplas? Den går ifrån batteriet men den har lossnat.


http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/02417.jpg


Det är detn smala röda sladden med den svart saken på.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/02418.jpg

Tacksam för svar!

den skall till ett extra ljus som har suttit där eller dimljus kan också varit till ett relä. kolla efter Märken och repor med mera.!

smeten
1 maj 2006 · 40 Inlägg

gasgas skrev:
Var ska denna sladden kopplas? Den går ifrån batteriet men den har lossnat.


http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/02417.jpg


Det är detn smala röda sladden med den svart saken på.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/02418.jpg

Tacksam för svar!

de är kanske en slad till neon eller extraljus

bmw följer inte utvecklingen .bmw leder den
Volkswagen corrado vr6 "the green lady" (1992)
smeten
3 november 2007 · 40 Inlägg

de är nog till extraljuse eller någotliknande de är bara att plockabort den den behövs mest troligt inte

bmw följer inte utvecklingen .bmw leder den
Volkswagen corrado vr6 "the green lady" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang