Klubb för japanska Retrobilar (minst 25 år gamla), något intressant?

Hillbill Redneck life
20 december 2009 · 357 Inlägg

Låter som en bra ide du har (har inte läst riktigt alla sidor ännu för är lite trötter, ska upp tidigt med och hämta en Toyota Corolla KE70-82;) gamla kantiga japanare är ju bara så underbara:)

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?
Chevrolet K1500 "Vinterbilen" (1990)
Kasi
20 december 2009 · 140 Inlägg

reaser skrev:
Låter som en bra ide du har (har inte läst riktigt alla sidor ännu för är lite trötter, ska upp tidigt med och hämta en Toyota Corolla KE70-82;) gamla kantiga japanare är ju bara så underbara:)

Härligt smile Välkommen när sidan är uppe!

Brandis Diktator
20 december 2009 · 968 Inlägg

jag önskar lycka till i klubb startandet från mk1 club schweden där vi hänger med våra tyska volkwagns mark 1 golfar, caddys och jettor, och allt annat som tillhör den vågen big_smile

eftersom kasi har tagit initiativ och så många är så intresserad av en japansk retro klubb så varför bidrar inte några med lite pengar? dom som har stort hjärta nog kan ju få första posterna i styrelsen?

Sandvik
20 december 2009 · 547 Inlägg

Ifall folk från Finland är välkomna i klubben hade jag gärna vart med. Har en Honda Civic 2D 1300 från 1980 som ska pysslas om i vinter. Kan även hjälpa till med pengar till webhotellet.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
Kasi
23 december 2009 · 140 Inlägg

Det skulle kännas väldigt bra med någon form av sponsring! Men det är inga stora summor vi snackar om. Domänavgiften på www.nrcc.se skulle bli 195kr/år, och webbhotell ligger på 50-100 kr/månaden. Hittar jag bara något jobb så kan jag starta upp hemsidan (med hjälp av min kompis) och sedan kanske komma på något säkert sätt att donera pengar eller möjligtvis generera pengar genom reklam på hemsidan, men är det så att det finns ett stort behov av att få upp hemsidan väldigt snart så är ju donation är bra alternativ.

Finns det någon som vet hur vi skulle lösa transaktionen i så fall? Vissa tycker väl att det känns konstigt att bara föra över pengar på mitt konto, även om det är små summor, eller vad tycker ni?

Ifall folk från Finland är välkomna i klubben hade jag gärna vart med. Har en Honda Civic 2D 1300 från 1980 som ska pysslas om i vinter. Kan även hjälpa till med pengar till webhotellet.

Folk från Finland är varmt välkomna smile

Låter bra! Bidrag uppskattas, men vi får se hur vi ska ordna det i praktiken.

HGW_RACING
26 december 2009 · 22 Inlägg

AAAAASssss Cooolt!! är lätt på, men skulle gärna se att det finns en liten klubb bara för gammla japanska reto bilar.. åker en 1979års celica ST2000 cupe till och fån jobbet. Sänkt och med breddade 15" plåtisar. Det är grymmt skoj med retro jappsare, och dom väcker mycke glädje vart man än åker..

Sandvik
26 december 2009 · 547 Inlägg

Kasi skrev:
Det skulle kännas väldigt bra med någon form av sponsring! Men det är inga stora summor vi snackar om. Domänavgiften på www.nrcc.se skulle bli 195kr/år, och webbhotell ligger på 50-100 kr/månaden. Hittar jag bara något jobb så kan jag starta upp hemsidan (med hjälp av min kompis) och sedan kanske komma på något säkert sätt att donera pengar eller möjligtvis generera pengar genom reklam på hemsidan, men är det så att det finns ett stort behov av att få upp hemsidan väldigt snart så är ju donation är bra alternativ.

Finns det någon som vet hur vi skulle lösa transaktionen i så fall? Vissa tycker väl att det känns konstigt att bara föra över pengar på mitt konto, även om det är små summor, eller vad tycker ni?

Ifall folk från Finland är välkomna i klubben hade jag gärna vart med. Har en Honda Civic 2D 1300 från 1980 som ska pysslas om i vinter. Kan även hjälpa till med pengar till webhotellet.

Folk från Finland är varmt välkomna smile

Låter bra! Bidrag uppskattas, men vi får se hur vi ska ordna det i praktiken.

Jag har inte problem med att skicka över pengar till ditt konto för att kunna starta upp sidan. Kan även hjälpa till med grafisk design ifall det behövs.

Är forumet inräknat i det priset? Är ju den viktigaste delen på en sån sida.

Mvh Sandvik

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
Kasi
26 december 2009 · 140 Inlägg

HGW_RACING skrev:
AAAAASssss Cooolt!! är lätt på, men skulle gärna se att det finns en liten klubb bara för gammla japanska reto bilar.. åker en 1979års celica ST2000 cupe till och fån jobbet. Sänkt och med breddade 15" plåtisar. Det är grymmt skoj med retro jappsare, och dom väcker mycke glädje vart man än åker..

Jo, man blir glad när man ser gamla japsare som fortfarande rullar! smile

Jag har inte problem med att skicka över pengar till ditt konto för att kunna starta upp sidan. Kan även hjälpa till med grafisk design ifall det behövs.

Är forumet inräknat i det priset? Är ju den viktigaste delen på en sån sida.

Mvh Sandvik

Okej, jättebra! Det är ju inga stora summor det handlar om, men beroende så klart på hur många som donerar. I det program som vi tänkte använda som grund till hemsidan finns en forumsmall inkluderad som jag tyckte verkade väldigt lättanvänd och snygg, kommer bara inte ihåg vad det hette... Har för mig att själva hemsideprogrammet var gratis i alla fall.

Skulle vara väldigt bra med lite hjälp med det grafiska. La upp en alternativ "bakgrundsbild" till hemsidan här innan, men det är svårt att få det se proffsigt ut. Är du duktig på photoshop eller liknande så får du mer än gärna greja med lite bilder till hemsidan.

Mecha666
7 februari 2010 · 74 Inlägg

Annars finns Oldskool delen på ClubJDM.se smile

Acura NSX "VIOLENTEMPEROR" (1991)
Stellan_Clausen
8 februari 2010 · 635 Inlägg

Detta låter intressant, det finns många läckra japanska bilar, synd bara att många alldrig såldes i sverige när dom var nya... min morbror ska sälja en ovanlig Mazda Coupe, hjälpe han med en annons på blocket idag !!

http://www.blocket.se/orebro/OVANLIG_MA … =8&w=1

Dale Sir
9 februari 2010 · 291 Inlägg

Tycker det låter intressant det här. Mycke snack men händer det nått? Att skaffa en schysst domän och dra upp ett forum gör man ju på en kafferast för en spottstyver idag. Har själv gjort det för flera föreningar med allt från ett par hundra användare till flera tusen. Nått jag kan bidra med?

Senast redigerat av Dale (9 februari 2010)

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com
Toyota Avensis "D4D 180 Executive Plus" (2008)
Umpan
17 februari 2010 · 3 Inlägg

Blir det någon klubb? Jag vill gärna vara med, med min Mazda 929 Coupé, även om hon bara är 23 år än så länge...

LivinLoud84
19 februari 2010 · 3 Inlägg

jag har en 929 v6 3liters MANUAL!! mycket ovanlig här i mina trakter iaf.. nått som är intressant?

Kasi
24 februari 2010 · 140 Inlägg

Jag får ursäkta att jag inte varit så aktiv här det senaste, men nu skall jag försöka ta tag i det igen.

Om någon känner sig manad att börja fixa med webbdesign till hemsidan så skulle det uppskattas väldigt mycket! Jag själv har ingen erfarenhet av webbdesign, så jag är nog inte den rätte att ta tag i det, även om det tydligen skall vara ganska lätt. Om någon med erfarenhet inom området kan börja så kommer det nog både gå snabbare och bli snyggare.

Någon betalning för arbetet kan nog inte ordnas, så det skulle vara mer en ideell god gärning.

Är du intresserad så skriv gärna ett inlägg, så kan vi diskutera lite mer detaljerat om upplägg och färgteman osv. Alla är givetvis välkomna att komma med idéer om hur hemsidan skall se ut!

Skulle vara skönt att komma igång snart smile

Kasi
4 mars 2010 · 140 Inlägg

Inget behov av webbdesigners längre! Har snackat med min kompis nu, och det är på gång. Ska bygga en hemsida från scratch, så den blir helt unik (förutom forumet).

Jag fick som uppgift att göra bilder till hemsidan, alltså bakgrundsbild, logga osv. Eftersom det är ganska riskabelt och lite tråkigt att ta bilder från google till hemsidan, så efterlyser jag nu bilder på era egna vrålåk som kan passa till detta ändamål! Det behöver inte vara bilder på hela bilen, utan kanske en karaktäristisk detalj eller en bild på dina feta retro-fälgar(?) Allt är välkommet!

Bilder skickas till mig på isak_ernholm@hotmail.com

Mecha666
6 mars 2010 · 74 Inlägg

Ni har fortfarnade inte funderat på att glida in hos Clubjdm's oldskool avdeling då tongue?

Acura NSX "VIOLENTEMPEROR" (1991)
sqeeze
7 mars 2010 · 3 Inlägg

vart finns den då? länk tack.. lite sugen på att kolla va d finns för bilar där big_smile

Mecha666
10 mars 2010 · 74 Inlägg

Min bl.a! ;D www.clubjdm.se

Acura NSX "VIOLENTEMPEROR" (1991)
Kasi
16 mars 2010 · 140 Inlägg

Jag har fått in en del bidrag till hemsidan, och det uppskattas! Men vi behöver få upp hemsidan snart, och det hade varit kul med bilder på lite fler bilar. Det behöver inte vara den bästa kvalitén eller bästa vinkeln, då vi ändå kommer redigera de flesta bilder ganska ordentligt.

Tveka inte att skicka bilder/någon bild! Allt uppskattas!

Deadline för bildbidrag: 1:a April (dagens innebörd har inget med saken att göra)

Stellan_Clausen
27 mars 2010 · 635 Inlägg

Hur går det med hemsidan ? det finns en hel del snygga japanska bilar, bilar som ej såldes i sverige, nu har jag startat upp en bildtråd med "Google bildsök" på det japanska språket på mitt forum, bildsök börjar på sidan 7, se länk, fler märken kommer.. även kina har några snygga bilar från 50 och 60-talet som ser ut som amerikanare, doch bara tillverkade i ett litet antal !

http://veteranohobbyfordon.egensajt.se/ … t1835.html

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang