Turbokonvertera Volvo 940 gl 91:a

Mattiassss
27 augusti 2009 · 1 Inlägg

turbokonvertera? är det någon som har bra tips på hur jag ska göra och använda för saker så det håller?

Rensvinf
27 augusti 2009 · 528 Inlägg

Såvida du inte gör det för äventyrets sak självt, så köp dig en turbo-bil istället. Stående tipset är ju att byta bil. Det är rakt upp och ner billigare. Man luras oftast att känna och tro att ens egna rishög är så bra och fin att det vore värt att behålla den - men det är allt som oftast inte sant. Vill du ha en Volvo-turbo köp en sådan. En 940 turbo är inte så fasligt dyr.

Om du nu gör det inte för att du vill ha en turbo-bil enbart, utan för att du vill ha något ändlöst projekt att pilla med, så sök efter information kring vad som gäller.  Frågan dyker upp rätt ofta här på garaget och det finns ju de som turbokonventerar alla möjliga märken av motorer - så informationen finns via sökfunktioner på olika forum samt google.  Ingen kommer väl ge dig en 10-punkts lista över saker du gör på en eftermiddag.

Bmwjonte
4 september 2009 · 114 Inlägg

håller med rensvinf !!!! eller köp en turbo motor istället.....

///BMW 325 Turbo///
När Holset talar ,lyssnar man!
opela VD Hammar
5 september 2009 · 613 Inlägg

Mattiassss skrev:
turbokonvertera? är det någon som har bra tips på hur jag ska göra och använda för saker så det håller?

så det håller? hm
vad ska det hålla för 800hk eller kanske 200hk
om du ska ladda lite så håller säkert orginal sakerna.
men ska du börja ladda sådär 2bar så får du byta allt näst intill förutom blocket kanske

din fråga är ungefär hur långt är ett snöre

MVH Johan
Opel Omega B "What Productions" (1997)
torpis Forummoderator
5 september 2009 · 10 576 Inlägg

Vänligen gör en sökning det finns extremt mycket info om detta redan. Mvh

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang