Är märket Hillman nåt att ha?

evilaudio
13 juli 2010 · 16 195 Inlägg

Barcelona skrev:
Ne allså jag ska inte byta, har inga där fram alls nu i sidodörrarna. Om jag vill ha 2st i framdörrarna är det då allså 2" + 5,25 om jag förstått det rätt ?

på brädan sitter de 4"  å i dörren sitter de 5,25"

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
ChriZtoffer GAS democar 2018!
13 juli 2010 · 8 744 Inlägg

I framdörrarna passar 5,25", dock så måste du troligtvis ha adapter om det inte sitter några där nu. Uppe på instrumentbrädan är det 4", baka nånstans är det 5,25". Om du ska montera nåt i framdörrarna så bör det vara nåt som spelar enbart midbas, alltså upp till ca 200Hz. Satsa istället då hellre på nåt vetigt uppe på brädan (4" alltså) som kan spela bra nedåt 120Hz eller så.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Barcelona
13 juli 2010 · 68 Inlägg

Som sagt är nollad gällande ljud osv.
Men kan man inte då köra 2st 5,25" i framdörrarna och sedan 2st 6" bak i bilen ?
På hyllan därbak tex om man sätter fast dom där i ?

Vad hade ni gjort om ni bara kunnat välja på det som finns i det paketet ? Hur hade ni placerat ut det ?

BudgetDunkaren Osponsrad
13 juli 2010 · 1 631 Inlägg

Jag har haft en hillman.. jag va supernöjd.. inget bra kräm i högtalarna men det löstas med slutsteg istället smile Så jag tycker att en hillman e rekomenderbart smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
max_k
13 juli 2010 · 194 Inlägg

Tänkte köpa en Hillman först, men så kom jag på tänka. Kusinen hade nån liknande med inbyggd skärm och dvd, var riktigt usel ljudkvalitet i den stereon. Så ville inte chansa, köpe en Pioneer 2200 istället för 1200, då vet man att det inte låter dåligt.

Men vill man bara ha en stereo och inte sätter ljudkvaliten på högsta prio så funkar de säkert skitbra!

BMW 330xia (2006)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
13 juli 2010 · 8 744 Inlägg

Barcelona skrev:
Som sagt är nollad gällande ljud osv.
Men kan man inte då köra 2st 5,25" i framdörrarna och sedan 2st 6" bak i bilen ?
På hyllan därbak tex om man sätter fast dom där i ?

Vad hade ni gjort om ni bara kunnat välja på det som finns i det paketet ? Hur hade ni placerat ut det ?

Allt är ju möjligt, frågan är bara hur mycket jobb du vill lägga ner? 5,25" ska ju passa och du kan ju få 2 par 5,25" i paketet. Men jag hade inte köpt det, gör som föregående sa istället och köp en vettig huvudenhet till att börja med, sen så börjar du med att byta ut 4"arna uppe på brädan istället och om det finns behov så stoppar du i ett par 5,25" midbasar i dörrarna som du driver med slutsteg. Kostar mera ja men kommer garanterat låta betydligt bättre än ett par 5,25or långt ner i en dörr som spelar fullregister!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Barcelona
13 juli 2010 · 68 Inlägg

Självklart hade det varit det bästa, nu är det tyvärr så att budgeten e ganska stram och har inte mkt mer än 1000 att lägga i dagsläget. Framöver blir det större bygge men just nu vill jag mest bara ha ngt som spelar musik wink
Så om vi säger såhär då ist, om du var tvungen att köpa detta paket. Hur hade du placerat ut det för att optimera ?


Förlåt om jag e krånglig smile

ChriZtoffer GAS democar 2018!
13 juli 2010 · 8 744 Inlägg

Kör på paketet med två par 5,25or! Då är det ju "bara" att montera dit dom, är ju anpassat både fram och bak för 5,25", dock så kan du som sagt få lov att köpa adaptrar för att få dit dom om det inte sitter högtalare där nu.

Senast redigerat av ChriZtoffer (13 juli 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
D4AWD
7 juni 2011 · 177 Inlägg

Bumpar lite här istället för att starta en ny tråd. Hur f*n aktiverar man sub-out på en Hillman HDC-1640? Har satt den i Mazdan nu och vill ha igång baslådan. Det är alltså en äldre modell och har inte dom snygga menyerna som dom nya har. Klickar på setup på fjärren men den bara hoppar över den kategorin som har en högtalare som bild hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang