Vill bara påminna om att gå ur kyrkan i tid

Mogel KUNG
27 juni 2010 · 441 Inlägg

Fan va bra att man hittade denna tråden... smile Ska genast gå ur så fort jag hittar en skrivare.. big_smile

Nitrometanskada Gött mos
27 juni 2010 · 1 096 Inlägg

Jag stannar kvar. Mina skattepengar går till mycket trams, men pengar till kyrkan ger jag gärna.
Jag tror inte ni känner till att Svenska kyrkan bedriver mycket välgörenhetsarbete, bl.a soppkök m.m
Sen så har jag en känsla för min identitet och mitt ursprung.

Det är däremot synd att man inte kan välja bort andra saker som ens skattepengar går till.. det hade varit mycket, mycket roligt tycker jag.

Jag har god kontakt med en skarp revisor, så jag ser till att få skatteåterbäring på andra sätt.. fick 11400 tillbaks iår.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Muttley
27 juni 2010 ·

Nitrometanskada skrev:
Jag stannar kvar. Mina skattepengar går till mycket trams, men pengar till kyrkan ger jag gärna.
Jag tror inte ni känner till att Svenska kyrkan bedriver mycket välgörenhetsarbete, bl.a soppkök m.m
Sen så har jag en känsla för min identitet och mitt ursprung.

Det är däremot synd att man inte kan välja bort andra saker som ens skattepengar går till.. det hade varit mycket, mycket roligt tycker jag.

Jag har god kontakt med en skarp revisor, så jag ser till att få skatteåterbäring på andra sätt.. fick 11400 tillbaks iår.

och svenska kyrkan lurar så många äldre människor också. De får väga upp sitt negativa med att göra lite välgörenhet.

Nitrometanskada Gött mos
27 juni 2010 · 1 096 Inlägg

tkd_rille skrev:

Nitrometanskada skrev:
Jag stannar kvar. Mina skattepengar går till mycket trams, men pengar till kyrkan ger jag gärna.
Jag tror inte ni känner till att Svenska kyrkan bedriver mycket välgörenhetsarbete, bl.a soppkök m.m
Sen så har jag en känsla för min identitet och mitt ursprung.

Det är däremot synd att man inte kan välja bort andra saker som ens skattepengar går till.. det hade varit mycket, mycket roligt tycker jag.

Jag har god kontakt med en skarp revisor, så jag ser till att få skatteåterbäring på andra sätt.. fick 11400 tillbaks iår.

och svenska kyrkan lurar så många äldre människor också. De får väga upp sitt negativa med att göra lite välgörenhet.

Vill du utveckla det där med att lura äldre människor?

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Muttley
27 juni 2010 ·

Nitrometanskada skrev:

tkd_rille skrev:

Nitrometanskada skrev:
Jag stannar kvar. Mina skattepengar går till mycket trams, men pengar till kyrkan ger jag gärna.
Jag tror inte ni känner till att Svenska kyrkan bedriver mycket välgörenhetsarbete, bl.a soppkök m.m
Sen så har jag en känsla för min identitet och mitt ursprung.

Det är däremot synd att man inte kan välja bort andra saker som ens skattepengar går till.. det hade varit mycket, mycket roligt tycker jag.

Jag har god kontakt med en skarp revisor, så jag ser till att få skatteåterbäring på andra sätt.. fick 11400 tillbaks iår.

och svenska kyrkan lurar så många äldre människor också. De får väga upp sitt negativa med att göra lite välgörenhet.

Vill du utveckla det där med att lura äldre människor?

flesta ungdomar går ur kyrkan då du inte har någon direkt nytta av just kyrkan. Äldre verkar icke förstå.
När vi dör blir vi begravda vare sig vi är med eller inte. Gifta sig kan man göra utan kyrkan.

Ja 4 tusen om året är på tok för mycket pengar. Ser hur kyrkan har lurat sjuka människor att tro att de ska bli friska, att de ens har hjärta nog för det.

mulleina
27 juni 2010 · 715 Inlägg

Bara pengar får inte mig att ändra sig om att gå ur kyrkan men när de tillät homosexuell vigsel i kyrkan så fundera man nästan på det men nä jag är en av dem som inte går ur vilket det är ont om i denna tråd.

OBS jag har ju inget emot homesexuella bara i kyrkan

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
27 juni 2010 · 3 929 Inlägg

mulleina skrev:
Bara pengar får inte mig att ändra sig om att gå ur kyrkan men när de tillät homosexuell vigsel i kyrkan så fundera man nästan på det men nä jag är en av dem som inte går ur vilket det är ont om i denna tråd.

OBS jag har ju inget emot homesexuella bara i kyrkan

Håller faktiskt med!
Jag är själv ateist så det skriker om det och jag hatar verkligen religion.
Ogillar homosexualitet också!
Men att gå till kyrkan och KRÄVA att dom ska få gifta sig där, då har man gått lite väl långt vah?
Jag menar, de kristna har alltid hatat och kommer hata homosexuella och varför ska då homosexuella kräva att dom ska få gifta sig där när dom kristna inte vill det?
Göra det endast för att få det jämnställt är ju fan bara löjligt!
Detta är ENDA punkten i alla diskussioner jag står på de kristnas sida då jag tycker det är helt åt helvete.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Nitrometanskada Gött mos
27 juni 2010 · 1 096 Inlägg

tkd_rille skrev:

Nitrometanskada skrev:

tkd_rille skrev:

och svenska kyrkan lurar så många äldre människor också. De får väga upp sitt negativa med att göra lite välgörenhet.

Vill du utveckla det där med att lura äldre människor?

flesta ungdomar går ur kyrkan då du inte har någon direkt nytta av just kyrkan. Äldre verkar icke förstå.
När vi dör blir vi begravda vare sig vi är med eller inte. Gifta sig kan man göra utan kyrkan.

Ja 4 tusen om året är på tok för mycket pengar. Ser hur kyrkan har lurat sjuka människor att tro att de ska bli friska, att de ens har hjärta nog för det.

Om man har nytta av kyrkan eller ej är upp till en själv. Så kyrkan lurar äldre för att dem inte självmant väljer att lämna kyrkan? Mycket dåligt svar får jag säga.

Ja det verkar vara smärtsamma kronor för många här.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Nitrometanskada Gött mos
27 juni 2010 · 1 096 Inlägg

Jag är för könsneutrala äktenskap i svenska moskeér.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
27 juni 2010 · 3 929 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

tkd_rille skrev:

Nitrometanskada skrev:

Vill du utveckla det där med att lura äldre människor?

flesta ungdomar går ur kyrkan då du inte har någon direkt nytta av just kyrkan. Äldre verkar icke förstå.
När vi dör blir vi begravda vare sig vi är med eller inte. Gifta sig kan man göra utan kyrkan.

Ja 4 tusen om året är på tok för mycket pengar. Ser hur kyrkan har lurat sjuka människor att tro att de ska bli friska, att de ens har hjärta nog för det.

Om man har nytta av kyrkan eller ej är upp till en själv. Så kyrkan lurar äldre för att dem inte självmant väljer att lämna kyrkan? Mycket dåligt svar får jag säga.

Ja det verkar vara smärtsamma kronor för många här.

4000:- för något man inte har behov av är smärtsamma konstnader faktiskt.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Bjork OEM <3
27 juni 2010 · 6 957 Inlägg

Nån som gått ur å kan redovisa hur mkt plus dom gick på det? big_smile

OEM <3
M103
28 juni 2010 · 1 570 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Jag menar, de kristna har alltid hatat och kommer hata homosexuella och varför ska då homosexuella kräva att dom ska få gifta sig där när dom kristna inte vill det?

För att det finns kristna homosexuella som pröjsar 5000 om året i kyrkoskatt som alla andra. Rätt ska vara rätt. Köper man ett medlemskap i en klubb ska man väl få samma förmåner som alla andra?

Jag anser att religionerna ska skräddarsys och anpassas efter människorna och samhället och inte tvärtom. Om kyrkan gör skillnad på folk och folk kommer det ha inflytande i samhället till viss del och religion bör inte ha politisk makt enligt mig.

Senast redigerat av M103 (28 juni 2010)

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
28 juni 2010 · 3 929 Inlägg

M103 skrev:

Thunderbird88 skrev:
Jag menar, de kristna har alltid hatat och kommer hata homosexuella och varför ska då homosexuella kräva att dom ska få gifta sig där när dom kristna inte vill det?

För att det finns kristna homosexuella som pröjsar 5000 om året i kyrkoskatt som alla andra. Rätt ska vara rätt. Köper man ett medlemskap i en klubb ska man väl få samma förmåner som alla andra?

Jag anser att religionerna ska skräddarsys och anpassas efter människorna och samhället och inte tvärtom. Om kyrkan gör skillnad på folk och folk kommer det ha inflytande i samhället till viss del och religion bör inte ha politisk makt enligt mig.

Men om du har en klubb för japanska bilar så vill du inte bli påtvingad att amerikanska bilar ska vara med, eller?
Jag tycker faktiskt det är fel att göra på det sättet då de kristna vill ha deras klubb på ett sätt, då bör dom få ha det!
Annars får väl dom homosexuella bli vanliga som oss andra?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Skyracer Skyracer
28 juni 2010 · 917 Inlägg

Hur går man tillbaka sen då?

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
Toyota GR86 (2022)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
28 juni 2010 · 2 972 Inlägg

Nitrometanskada skrev:
Jag stannar kvar. Mina skattepengar går till mycket trams, men pengar till kyrkan ger jag gärna.
Jag tror inte ni känner till att Svenska kyrkan bedriver mycket välgörenhetsarbete, bl.a soppkök m.m
Sen så har jag en känsla för min identitet och mitt ursprung.

Det är däremot synd att man inte kan välja bort andra saker som ens skattepengar går till.. det hade varit mycket, mycket roligt tycker jag.

Jag har god kontakt med en skarp revisor, så jag ser till att få skatteåterbäring på andra sätt.. fick 11400 tillbaks iår.

"Ser till att få.."
Ingen revisor i världen kan (lagligt) trolla fram pengar du inte har rätt till, så att du får tillbaka 11400 betyder bara att du, utan nån nämnvärd ränta, lånat ut 11400 till staten. Grattis smile
Trollar revisorn fram pengar du inte har rätt till, så kan både du och h*n åka in finkan, men så hoppas jag inte är fallet.

Själv har jag gått ur kyrkan, då jag inte delar deras värderingar, tro eller på annat sätt känner någon som helst tillhörighet där. Att då sponsra dom med ett par tusenlappar känns fel.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Rattryckarn BilvårdsTekniker
28 juni 2010 · 281 Inlägg

Tråkigt för ens närastående om man skulle bli begravd sedan och dom väljer kyrkan, MYCKEt dyra pengar om ni inte är med i kyrkan då!! Jag kommer stanna kvar, vet inte om jag dör i år eller om 60 år, blir lättare för min familj.. så dom inte behöver bli ruinerade under sorgen!

Rattryckarn
Ford Mondeo Sport Edition "Snow-white" (2012)
HeroiX
28 juni 2010 · 310 Inlägg

har väldigt stor lust att gå ut, dock har jag inget jobb osv så kommer väll troligen inte behöva betala så mycket nu antar jag ? men jag tänker precis som "Rattryckarn" så jag kommer hur som helst att stanna kvar smile

BMW 523ia (1998)
Muttley
28 juni 2010 ·

Nitrometanskada skrev:

tkd_rille skrev:

Nitrometanskada skrev:

Vill du utveckla det där med att lura äldre människor?

flesta ungdomar går ur kyrkan då du inte har någon direkt nytta av just kyrkan. Äldre verkar icke förstå.
När vi dör blir vi begravda vare sig vi är med eller inte. Gifta sig kan man göra utan kyrkan.

Ja 4 tusen om året är på tok för mycket pengar. Ser hur kyrkan har lurat sjuka människor att tro att de ska bli friska, att de ens har hjärta nog för det.

Om man har nytta av kyrkan eller ej är upp till en själv. Så kyrkan lurar äldre för att dem inte självmant väljer att lämna kyrkan? Mycket dåligt svar får jag säga.

Ja det verkar vara smärtsamma kronor för många här.

Jag tycker de är en av sakerna man ej ska stödja vår svenska kyrka, de lurar faktiskt ensamma människor att tro att de har de mycket bättre med kyrkan som sin "familj" att de helar dem.

Och just homoäktenskap  via kyrkan nja, har inte varit så överhuvudtaget förr.

Muttley
28 juni 2010 ·

Rattryckarn skrev:
Tråkigt för ens närastående om man skulle bli begravd sedan och dom väljer kyrkan, MYCKEt dyra pengar om ni inte är med i kyrkan då!! Jag kommer stanna kvar, vet inte om jag dör i år eller om 60 år, blir lättare för min familj.. så dom inte behöver bli ruinerade under sorgen!

Så ska du låta dina närstående bestämma hur du ska begravas? Du måste själv ha ett tycke, du vill ha en kyrklig begravning kanske kyrkligt bröllop med, annars hade du väl ändå icke stannat kvar.

Aerodynamik ...
28 juni 2010 · 7 120 Inlägg

Begravningsavgiften kommer man aldrig ifrån och har inget med kyrkoskatten att göra.
Är inte 18 så kan inte gå ut än, men kommer göra direkt sen..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang