Vilken stereo ska jag välja (Max 4500:-)

kalle_kalle
2 september 2009 · 2 914 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

kalle_kalle skrev:

Volvo_Mannen skrev:
Haha, köp inte en Pioneer iaf, sämsta random funktionen någonsin! lol

haha jag som är pioneerfrälst lol
kanske blivit semre med åren (har en 2 år gammal maskin osm jag diggar skarpt wink)

Vet faktiskt inte. Men är inne på min andra Pioneer, de är lika dåliga på radom funktionen båda två tongue

min DEH 4000ub är då bra, tryck in en knapp (vet vars den är, vet inte vad den heter) rotera på multikontroll och sen "bryter" man joystiken mot passagerarsätet så väljer man antingen mappen eller filen man vill spela upp tongue

märks att jag ska bli instruktör va? big_smile big_smile hahaha skoja bara tongue

BJonsson
2 september 2009 · 4 074 Inlägg

Synd att Eclipse värre modeller är så knöliga att få tag på i Sverige,det är riktigt bra spelare!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
kalle_kalle
3 september 2009 · 2 914 Inlägg

BJonsson skrev:
Synd att Eclipse värre modeller är så knöliga att få tag på i Sverige,det är riktigt bra spelare!

vilka tänkte du på då? smile

Sandvik
3 september 2009 · 547 Inlägg

kalle_kalle skrev:
lira den bra upp till db modell jättehögt??
(menar med inbyggda förstärkaren?)

Du skämtar va? Har ju sett att du läser billjudsforumet varje dag och ändå kommer du med en sådan fråga?

4x13-17wrms kan aldrig spela "db modell jättehögt"

Visst du kan få väldigt höga rasslande oljud ur dina högtalare men ändå..

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
attityds_problem
3 september 2009 · 199 Inlägg

kalle_kalle skrev:

Lonefox skrev:
Den enheten behöver ha en box för tidskompet osv... PXA-H100 heter den.

Kenwood KDC-BT8044 passar iaf på pappret in på dina krav.
USB på baksidan, tidskomp, filter, eq.
Hur det låter kan jag dock inte uttala mig om men den skall tydligen vara väldigt prisvärd (Erik Robsarve har antytt ngr ggr att han finner den riktigt vass... Likaså RogerT och det är två namn jag verkligen litar på)

ska fråga runt om hur den låter... är väldigt intresserad av den, ska fråga dom du nämnde tongue

attityds_problem skrev:
säger också Kenwood KDC-BT8044, har allt till ett lågt pris. runt 3000kr. finns npg ingen enhet som har allt det den har för det priset. har kenwood kdc-9537UY och det verkar som det inte är så mycket som skiljer de här enheterna förutom priset och åldern.

vad gav du för din??
låter den inbyggda förstärkaren bra?? smile

jag gav 3000 för min kdc-9537UY beg då , har inte lyssnat på den inbyggda föstärkaren då jag kör alla högtalare på slutsteg. men helt klart så är det den bästa huvudenhet jag spelat med, pioneer 9600, och panasonic värsting (kommer inte ihåg serien) var långt ifrån den här, alpine kan jag inte säga något om då jag aldrig spelat med en sån.

busfabror www.ljudbyggaren.se
3 september 2009 · 504 Inlägg

BJonsson skrev:
Synd att Eclipse värre modeller är så knöliga att få tag på i Sverige,det är riktigt bra spelare!

Njae, vet inte om jag håller med om detta, jag har haft en Eclipse 8445 och var ganska missnöjd, ingen paus funktion, aningen rörig i menyerna, 8 volt på lågnivå (lite mycket)....men men, smaken e ju som baken...big_smile

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
Miramithe
3 september 2009 · 573 Inlägg

säger oxå kenwooden, har en sådan i min bil riktigt bra och vass maskin, har det du behöver + lite mer. kvalitén då? tja det är en kenwood.

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!
kalle_kalle
3 september 2009 · 2 914 Inlägg

Sandvik skrev:

kalle_kalle skrev:
lira den bra upp till db modell jättehögt??
(menar med inbyggda förstärkaren?)

Du skämtar va? Har ju sett att du läser billjudsforumet varje dag och ändå kommer du med en sådan fråga?

4x13-17wrms kan aldrig spela "db modell jättehögt"

Visst du kan få väldigt höga rasslande oljud ur dina högtalare men ändå..

självklart menar jag gämtemot andra i samma prisklass,

kalle_kalle
3 september 2009 · 2 914 Inlägg

Miramithe skrev:
säger oxå kenwooden, har en sådan i min bil riktigt bra och vass maskin, har det du behöver + lite mer. kvalitén då? tja det är en kenwood.

med andra ord god?? smile
ja men det låter perfekt smile

JaggaChafen Tesla Senior Technician
3 september 2009 · 2 307 Inlägg

Jag gillar Alpine skarpt men hade absolut statsta på ett steg till framsystemet med så jag hade inte brytt mig det minsta om den innbyggda effekten mkt viktigaree med bra lågnivå

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
kalle_kalle
3 september 2009 · 2 914 Inlägg

JaggaChafen skrev:
Jag gillar Alpine skarpt men hade absolut statsta på ett steg till framsystemet med så jag hade inte brytt mig det minsta om den innbyggda effekten mkt viktigaree med bra lågnivå

jo det har jag förstått åxå tongue jag kommer använda den inbyggda förstärkaren först då jag inte har råd att köpa ett steg åxå.

ChriZtoffer GAS democar 2018!
3 september 2009 · 8 744 Inlägg

Hur den inbyggda förstärkaren låter kan du nog strunta i för det lär nog inte skilja så mycket mellan olika maskiner, kolla istället på funktionerna och hur dom låter överlag. Effekten är ju inte särskilt hög ut ur nån HUs inbyggda förstärkare ändå så.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Sandvik
3 september 2009 · 547 Inlägg

En sak jag inte förstår är varför maskiner med tidskomp osv ens har inbyggda slutsteg...
För köper man en maskin med tidskomp så använder man ju steg till alla högtalare, annars har man ju inte någon nytta av tidskompet.
Skulle ju spara endel pengar i tillverkningen och dom kunde sälja spelarna en aning billigare/sätta mer pengar på de viktigare komponenterna.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
kalle_kalle
3 september 2009 · 2 914 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Hur den inbyggda förstärkaren låter kan du nog strunta i för det lär nog inte skilja så mycket mellan olika maskiner, kolla istället på funktionerna och hur dom låter överlag. Effekten är ju inte särskilt hög ut ur nån HUs inbyggda förstärkare ändå så.

okej, men jag tänkte att jag kommer köra på den inbyggda ett tag tills jag får pengar att köpa ett ordentligt steg till basarna alt. framsystemet.
men nog skiljer det mer på inbyggda förstärkaren än på hur lågnivån låter??

Lonefox Bad music kills good sound
3 september 2009 · 7 241 Inlägg

Sandvik skrev:
En sak jag inte förstår är varför maskiner med tidskomp osv ens har inbyggda slutsteg...
För köper man en maskin med tidskomp så använder man ju steg till alla högtalare, annars har man ju inte någon nytta av tidskompet.
Skulle ju spara endel pengar i tillverkningen och dom kunde sälja spelarna en aning billigare/sätta mer pengar på de viktigare komponenterna.

Kompet jobbar på det inbyggda steget med och kan piffa till ljudbilden även i en enkel anläggning.
Och enheter som saknar steg brukar vara betydligt dyrare.....den ekvationen går inte ihop va? wink
Faktiskt så gör den det för dessa maskiner brukar ha väldigt påkostade komponenter i sig som inte ryms i en budget som de billigare har. De har helt enkelt skippat det onödiga steget med en förstärkare i enheten och satsat krutet där det behövs. D/A-omvandlare, förförstärkare osv...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Sandvik
3 september 2009 · 547 Inlägg

Aha, jag satt och bläddrade i menyerna på en Blaupunkt Bremen MP74 som återförsäljaren har i sin bil (han har hittat en likadan beggad som jag ska köpa, därför jag kollade in den.) Och där var tidskompet inställbart på line out (front LR/rear LR/sub/center)

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"
Lonefox Bad music kills good sound
3 september 2009 · 7 241 Inlägg

Sandvik skrev:
Aha, jag satt och bläddrade i menyerna på en Blaupunkt Bremen MP74 som återförsäljaren har i sin bil (han har hittat en likadan beggad som jag ska köpa, därför jag kollade in den.) Och där var tidskompet inställbart på line out (front LR/rear LR/sub/center)

Har dock inte testat alla men de jag fipplat med på senare tid (Pioneer, Eclipse o Sony) så har det intigrerade steget påverkats med...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Miramithe
3 september 2009 · 573 Inlägg

kalle_kalle skrev:

Miramithe skrev:
säger oxå kenwooden, har en sådan i min bil riktigt bra och vass maskin, har det du behöver + lite mer. kvalitén då? tja det är en kenwood.

med andra ord god?? smile
ja men det låter perfekt smile

ja jo, ljudkvalitén är suverän. riktigt bra maskin för dom pengarna, den låter till och med bättre än 9544 eller vad den heter den dyrare varianten. lätt att ha att göra med och så...
har kollat runt lite på olika maskiner och än så länge för det priset har jag inte hittat något som är lika lättanvänt och låter så bra med de funktionerna. 
rekommenderas starkt.

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!
Hoonas Dieselpower!
3 september 2009 · 534 Inlägg

Kan också rekommendera Kenwood spelare!
Har 2st Kenwood och en herrans massa andra märken, men är frälst i kenwood.
Lätta och smidiga menyer och väldigt cleant ljud wink

ChriZtoffer GAS democar 2018!
4 september 2009 · 8 744 Inlägg

kalle_kalle skrev:

ChriZtoffer skrev:
Hur den inbyggda förstärkaren låter kan du nog strunta i för det lär nog inte skilja så mycket mellan olika maskiner, kolla istället på funktionerna och hur dom låter överlag. Effekten är ju inte särskilt hög ut ur nån HUs inbyggda förstärkare ändå så.

okej, men jag tänkte att jag kommer köra på den inbyggda ett tag tills jag får pengar att köpa ett ordentligt steg till basarna alt. framsystemet.
men nog skiljer det mer på inbyggda förstärkaren än på hur lågnivån låter??

Nja, effektmässigt så är det nog ingen större skillnad på olika huvudenheter, om man nu inte kollar på billiga saker från Jula och liknande då.... För mellan dom stora tillverkarna (Pioneer, Kenwood, Alpine, Eclipse osv) i samma prisklass så är nog uteffekten liknande. Så stirra dig inte blind på det utan köp ett huvudenhet som har dom funktioner du vill ha istället! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang