Smitningsolycka!

MrK
15 oktober 2009 · 407 Inlägg

med tanke på att hade jag varit med om en sån olycka så hade jag stannat...och det hade du säkert också gjort...så det är ju inget att oroa sig för..

Frostfjord Ljudbyggare
15 oktober 2009 · 170 Inlägg

Aslan skrev:

MrK skrev:
sorry grabbar..blev fel när jag skulle skriva...jag menade ASLAN som lipar för att han blev "uthängd" han har sin bil på garaget så alla kan se den och kan ju lova att när denna tråden kom upp så var det många som sökte på silvriga celicor och var inne och kollade hans...

Lipar?.. Nej det gör jag inte. Uppenbart att du inte tagit reda på fakta innan du yttrat dig. Jag behöver inte förklara mig mer, läs igenom hela tråden så förstår du vad jag menar..

Men annars kan du ju själv tänka dig in i en sådan situation där en smitningsolycka är i fokus och en länk till din bil finns i tråden. Hur hade du reagerat?.. Visst hade du sagt ifrån?

Nu Måste jag säga att jag till en VISS DEL håller med aslan. Finns ju mindre begåvade skapelser som kan begå skadegörelse. De som inte läser utan bara tittar på bilder och tänker "Jävla aset, han ska få". Men sen i övrigt, jag skulle inte ta illa upp om någon av mina bilar användes som referens i fall som detta. Visst skulle vara bra om man blev tillfrågad först. Men för att få fast en smitare, kan jag helt klart ställa upp.

Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
b0nd3n
15 oktober 2009 · 1 944 Inlägg

Hur går det !!? fått tag på gärningsmannen ännu ?

det här är ju som värsta tv-serien i flera delar, väntar med spänning på nästa del !!

Lycka till i letandet och hoppas det löser sig med allt !

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
andreaseinarsson
17 oktober 2009 · 73 Inlägg

inte fått tag i gärningsmannen men äntligen dunkade det in ett brev på TFF igår och de kommer att betala mina skador, underbart:Dbig_smile men visst, jag kommer få betala en självrisk på 2140kr men det är ju lätt värt det.:tongue men självklart kommr letandet efter gärningsmannen att fortsätta. Förstör man någon annans saker så ska man stå för det man har gjort enligt min mening..

JimBo__
17 oktober 2009 · 1 804 Inlägg

andreaseinarsson skrev:
inte fått tag i gärningsmannen men äntligen dunkade det in ett brev på TFF igår och de kommer att betala mina skador, underbart:Dbig_smile men visst, jag kommer få betala en självrisk på 2140kr men det är ju lätt värt det.:tongue men självklart kommr letandet efter gärningsmannen att fortsätta. Förstör man någon annans saker så ska man stå för det man har gjort enligt min mening..

Vad skönt att det har löst sig på det sättet då! smile
Lycka till med sökandet!

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Tubbex
17 oktober 2009 · 1 517 Inlägg

Vad bra. smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
andreaseinarsson
17 oktober 2009 · 73 Inlägg

tackar;)

danne460 Das vas das das
17 oktober 2009 · 179 Inlägg

andreaseinarsson skrev:
inte fått tag i gärningsmannen men äntligen dunkade det in ett brev på TFF igår och de kommer att betala mina skador, underbart:Dbig_smile men visst, jag kommer få betala en självrisk på 2140kr men det är ju lätt värt det.:tongue men självklart kommr letandet efter gärningsmannen att fortsätta. Förstör man någon annans saker så ska man stå för det man har gjort enligt min mening..

f n vad glad man blir smile
grattis
hoppas du få tag på gärningsmannen

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]
Volvo 240 glt "svarte" (1988)
CarpeDiem German Engineering
18 oktober 2009 · 9 083 Inlägg

Härligt att höra big_smile Hoppas du får tag på gärningsmannen, man ska inte komma undan.

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Rock-Star
18 oktober 2009 · 2 982 Inlägg

hade du inte reg nr på den misstänkta bilen?

alterswede
18 oktober 2009 · 33 Inlägg

bara att spara fakturan då på självrisken och förvara i bilen...ser du snubben så kör efter, när han stannar, ge honom fakturan wink

Tyvärr inte bara du som drabbas, läs om denna stackars taxichauffören i artikeln nedan.
http://hd.se/helsingborg/2009/10/17/tra … lmoeleden/

andreaseinarsson
20 oktober 2009 · 73 Inlägg

jag tacakr så hemskt mkt alla som följgt och varit vid hjälp i denna tråd, ska in på en skadebesiktning på måndag och så, någon som vet något skadecenter i göteborgsområdet som är bra osv;) så vore jag hemskt tacksamn

328cabbish
22 oktober 2009 · 827 Inlägg

ta med en snut o plinga på hos den som står som ägaren så får dom hänvisa dig dit celican står!? förstår inte varför du ska vänta tills du ser bilen?

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Faniskogen Skogsfan
22 oktober 2009 · 649 Inlägg

MrK skrev:
med tanke på att hade jag varit med om en sån olycka så hade jag stannat...och det hade du säkert också gjort...så det är ju inget att oroa sig för..

ja det är bra det, det hade de säkerligen de flesta i denna tråden förhoppningsvis gjort.

Men, nu är det så att ni inte alls diskuterar om samma sak. Du får nog ta och läsa på lite i tråden innan du fortsätter att argumentera med aslan så att ni iaf pratar om samma sak smile


För övrigt, skitbra att du får en ordentlig ersättning för vad som har hänt!

Nu vore det ju bara ändå bättre ifall gärningsmannen också fick stå till svars.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Audi A3 (1997)
andreaseinarsson
24 oktober 2009 · 73 Inlägg

självklart hade jag åkt till ägaren och pratat med polisen om jag var hundra på att det var den bilen jag fått tips om men vill inte klanka in hos någon annan människa och anklaga den personen för något när inget är hundra säkert att det just är denna bil.

328cabbish
26 oktober 2009 · 827 Inlägg

men i mina ögon så räcker det me att dom är misstänkta och hellre ta den chansen eller vänta på att dom lagar bilen och tar bort tribals´en

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Underdog
26 oktober 2009 · 170 Inlägg

Jag hade nog gått fram och knackat på dörren, i värsta fall slagit in den. Bett honom visa sin bil, gör han inte det, så knackar jag på med polisen nästa gång för då döljer han något garanterat...

Öppnar han inte då, så ,kan man ringa bostads-förreníngen och få fram vilket garage som den lägenheten har, och bryta upp den. Du har inte bevis på honom, han kommer inte ha några på dig :p Om de e så att du väntat på att bilen ska komma så kanske du väntat för länge nu, den kanske står på verkstad inför lagning. Inte genom försäkring, utan lagar den privat för att inte bli tagen.

Gör något, gör de imorgon! Ju mer du väntar desto mindre bevis får du fram...

Senast redigerat av Underdog (26 oktober 2009)

ante850r
26 oktober 2009 · 285 Inlägg

håller med underdog du är förjävla feg de är ju bara å åka dit å slita upp dörren eller garage platsen omd e är fel så är de ju bara be om ursäkt..ja fattar inte varfrö du va så dum å inte åkte jagade ifatt han i första tagen när de hände å dunkat skiten hur han..gör nått istälelt för att sitta framför datorn å lipa herregud

einherjer
26 oktober 2009 · 587 Inlägg

våld löser ju många problem eller hur.

Knappast men den som tar till våld har lyckats skapa ett tiotal nya problem istället.

Senast redigerat av einherjer (26 oktober 2009)

danne1988
26 oktober 2009 · 121 Inlägg

ante850r skrev:
håller med underdog du är förjävla feg de är ju bara å åka dit å slita upp dörren eller garage platsen omd e är fel så är de ju bara be om ursäkt..ja fattar inte varfrö du va så dum å inte åkte jagade ifatt han i första tagen när de hände å dunkat skiten hur han..gör nått istälelt för att sitta framför datorn å lipa herregud

gött å slira iväg med en smällt bil genom stan och skapa 30 trafikbrott!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang