Se upp för detta Stylingföretag!

Slutlekt
3 maj 2006 · 114 Inlägg

Tänkte bara varna andra från att handla av www.ridetech.se
Köpte en slutdämpare där för ett tag sedan med uttagbar ljudinsats.
När jag fick hem ljuddämparen var det helt omöjligt att få ut ljudinsatsen samt att det var en ganska rejäl buckla på.

Jag ringde givetvis upp firman och berättade vad som hade hänt.
Svaret jag fick var, "försök lite till annars kan du få skicka tillbaka den."

Skickade tillbaka den "fick stå för frakten själv vilket man ej ska behöva göra vid reklamation, Enl. konsumentköpslagen".
Dämparen har nu legat på posten i motala där företaget ligger i över en vecka utan att dom har hämtat ut det och kollat vad som är fel.

Har inte heller fått något svar på alla mina mail till företaget.

Vill bara varna andra köpare så dom vet att det inte blir enkelt att reklamera en vara där.

Senast redigerat av Slutlekt (4 maj 2006)

Volvo S40 (1996)
Kelan Kelan.pixbox.se
3 maj 2006 · 239 Inlägg

fan,jag som hade hittat grejer att beställa till min bil där :S kanske ska leta upp något annat företag då *hmm*

//Silverpilen\\
PeppeVectra Peppe Vectra
3 maj 2006 · 1 076 Inlägg

brukar alltid vara köparen som står för returnerande frakt.



  >>RideTech<<

    "Återsändande av vara vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds   
     bekostnad då Distansavtalslagen ej ger kund rätt att begära återbetalning av kostnader för
     transport eller annan utförd tjänst."

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Slutlekt
3 maj 2006 · 114 Inlägg

Lucifer84 skrev:
brukar alltid vara köparen som står för returnerande frakt.



  >>RideTech<<

    "Återsändande av vara vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds   
     bekostnad då Distansavtalslagen ej ger kund rätt att begära återbetalning av kostnader för
     transport eller annan utförd tjänst."

Vid reklamation ska köparen ej betala frakten.
Jag skickade in den som reklamation.

Här kommer ett utdrag från Konsumentköpslagen.

"Om det skulle vara något fel på varan - vad kan jag göra då?
Om det är något fel på din vara kan du:
kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad.
kräva omleverans, vilket innebär att du får en ny, felfri vara.
kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.
häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.
hålla inne betalningen så mycket som krävs för att få säkerhet för ditt krav.
Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig.
"

Läs "UTAN EXTRA KOSTNAD FÖR DIG"

Volvo S40 (1996)
Lone Star
3 maj 2006 · 1 231 Inlägg

Då är det väl bara att anmäla dom?

Mitt projekt: Evo III
DayDreameR
3 maj 2006 · 91 Inlägg

Det borde väl ligga i firmans intresse att kunden är nöjd.
annars kan du ju börja med att kolla www.svartalistan.com
Sen kan du ju gå till K.O osv..

Skicka ett mail till & hänvisa till denna tråd & be dom att kommentera..

Är man någorlunda smart som firmaägare så ser man ju till att kunden blir kompenserad på något sätt, Inte kul att bli uthängd på en sån här sajt..

Slutlekt
3 maj 2006 · 114 Inlägg

DayDreameR skrev:
Det borde väl ligga i firmans intresse att kunden är nöjd.
annars kan du ju börja med att kolla www.svartalistan.com
Sen kan du ju gå till K.O osv..

Skicka ett mail till & hänvisa till denna tråd & be dom att kommentera..

Är man någorlunda smart som firmaägare så ser man ju till att kunden blir kompenserad på något sätt, Inte kul att bli uthängd på en sån här sajt..

Nej det vet jag.

Ja tycker också att de måste ligga i ett företags intresse att bemöta kunden på ett sätt som gör att kunden blir nöjd.

Smart ska skicka ett mail nu direkt

Volvo S40 (1996)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
3 maj 2006 · 1 852 Inlägg

säg att du kräver svar och kompensering annars anmäler du dom hos KO osv. skicka ett mejl! va dock inte hotfull utan resonlig, det tjänar du på!

man lever bara en gång så lev väl!
Slutlekt
3 maj 2006 · 114 Inlägg

Bullo skrev:
säg att du kräver svar och kompensering annars anmäler du dom hos KO osv. skicka ett mejl! va dock inte hotfull utan resonlig, det tjänar du på!

Har skickat massor med mail och varit trevlig. Har även ringt ett antal gånger utan svar.

Man tröttnar till slut.

Nu har det gått över 2 veckor utan svar.

Volvo S40 (1996)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
3 maj 2006 · 1 852 Inlägg

Slutlekt skrev:

Bullo skrev:
säg att du kräver svar och kompensering annars anmäler du dom hos KO osv. skicka ett mejl! va dock inte hotfull utan resonlig, det tjänar du på!

Har skickat massor med mail och varit trevlig. Har även ringt ett antal gånger utan svar.

Man tröttnar till slut.

Nu har det gått över 2 veckor utan svar.

har du sagt att du tänker anmäla dom?

man lever bara en gång så lev väl!
Slutlekt
3 maj 2006 · 114 Inlägg

Bullo skrev:

Slutlekt skrev:

Bullo skrev:
säg att du kräver svar och kompensering annars anmäler du dom hos KO osv. skicka ett mejl! va dock inte hotfull utan resonlig, det tjänar du på!

Har skickat massor med mail och varit trevlig. Har även ringt ett antal gånger utan svar.

Man tröttnar till slut.

Nu har det gått över 2 veckor utan svar.

har du sagt att du tänker anmäla dom?

Nej det har jag inte men funderar på det om dom inte kontaktar mig innan fredag.

Volvo S40 (1996)
PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
3 maj 2006 · 271 Inlägg

fy fan...hade tänkt att beställa lite grejer där ifrån men asså nu när man hör det här så blir man fundersam...likxom vist inte deras fel om en grej är skadad men asså...att dom tvingar dej betala för att skicka tillbax....dålig stil....skriv sen hure går...

Slutlekt
3 maj 2006 · 114 Inlägg

PeterNorrk skrev:
fy fan...hade tänkt att beställa lite grejer där ifrån men asså nu när man hör det här så blir man fundersam...likxom vist inte deras fel om en grej är skadad men asså...att dom tvingar dej betala för att skicka tillbax....dålig stil....skriv sen hure går...

inte bara att jag ska betala utan när jag kollar på kolli nummret på posten så har dom inte hämtat ut reklamationen än från deras utlämmningsställe på över en vecka.

och att dom inte svarar gör mig mest irriterad av allt.

Volvo S40 (1996)
Saabare Avstängd
3 maj 2006 · 1 106 Inlägg

Jävla pajasföretag. Du borde inte ta lagen i egna händer. Annars får du fängelse o blir åtalad. Polisanmäl företaget.

Livet startar vid 220 km/h
Slutlekt
4 maj 2006 · 114 Inlägg

Saabare skrev:
Jävla pajasföretag. Du borde inte ta lagen i egna händer. Annars får du fängelse o blir åtalad. Polisanmäl företaget.

Har funderat starkt på att göra detta, men dom får tills söndag på sig annars blir det anmälan.

Har en mycket god kontakt med en advokat som ville hjälpa mig som tur är.

Senast redigerat av Slutlekt (4 maj 2006)

Volvo S40 (1996)
Saabare Avstängd
4 maj 2006 · 1 106 Inlägg

Slutlekt skrev:

Saabare skrev:
Jävla pajasföretag. Du borde inte ta lagen i egna händer. Annars får du fängelse o blir åtalad. Polisanmäl företaget.

Har funderat starkt på att göra detta, men dom får tills söndag på sig annars blir det anmälan.

Har en mycket god kontakt med en advokat som ville hjälpa mig som tur är.

Där har du stor tur!

Livet startar vid 220 km/h
FugitivE BMW Power
4 maj 2006 · 2 362 Inlägg

Det kan nog vara ganska mycket pajas. Hemsidans uppbyggnad har dom även tagit ifrån Street-Performance.

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/
MeloveGolf Vw trimmare
4 maj 2006 · 2 995 Inlägg

FugitivE skrev:
Det kan nog vara ganska mycket pajas. Hemsidans uppbyggnad har dom även tagit ifrån Street-Performance.

Mvh Kevin

tagit? designen och e-commersen är köpt av både ridetech och streetperformence finns ca 100 företag till med samma design smile så tro inte att dom "snott" eller oseriösa bara för att dom kör
samma e-commerse.

edit:stavfel

Senast redigerat av MeloveGolf (4 maj 2006)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Karlzzon The One Evolution
4 maj 2006 · 1 627 Inlägg

köp från motorandning dom har samma grejer typ samma företag men jag har inte haft problem med dom

Fäll ner pungen och landa
Slutlekt
4 maj 2006 · 114 Inlägg

Karlzzon The One skrev:
köp från motorandning dom har samma grejer typ samma företag men jag har inte haft problem med dom

Bara det är det är sammanslaget med ridetech nu.
Verkar vara ridetech som tar över verksamheten där.

Volvo S40 (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang