lacken är flammig hjälp

edis_87
3 maj 2006 · 279 Inlägg

min lack på huven och på lite andra ställen blir flamig som fan och typ rosa. jag har waxat bilen masså gånger och rubbat den. men det blir ändå inte bra. blir fortfarande lika flamig. när jag har rubbat och waxat den så tar det typ 1/2 vecka sen är den rosa igen. någon som vet vad man kan göra för att få den bra vill inte slänga ut några pengar på att lacka om bilen men ska försöka få den lite bättre iaf.

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
3 maj 2006 · 1 852 Inlägg

har den blivit flammig då du vaxat eller har du inte vaxat på länge så att den blivit flammig? det du skulle kunna göra är att dra över den med maskin både med rubbing/polish och vax. gör detta flera gånger i rad för att fica till det! (polish, torka, polish, torka, polish, torka, vaxa, torka, vaxa, torka) då kanske det blir bättre. OBS kör dock inte för hårt med rubbing så att lacken blir för varm!

Givetvis ska du köra med Sonax för bästa resultat!

MVH

Senast redigerat av Bullo (3 maj 2006)

man lever bara en gång så lev väl!
edis_87
3 maj 2006 · 279 Inlägg

tack för svaren ska prova och se, nej den var så när jag köpte den sån har jag hållt på att vaxa den hela förra sommaren och några gånger i vintern så tror någon har miss skött lacken lite så ska försöka få till baka färgen igen. tack för svaren ska prova och se om det blir bra tongue hoppas på det iallafall

Senast redigerat av edis_87 (3 maj 2006)

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
Fernicus Kejsare
3 maj 2006 · 547 Inlägg

Men det är bara coolt med flames wink. (Förlåt, kunde inte låta bli)

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
Ena Colaberoende
3 maj 2006 · 1 219 Inlägg

Omlackad???
Hade en massa vita pricker på några omlackade delar på min gamla 240 (Röd). Den lacken tålde inte vatten och solljus (första miljövänliga lacken).

Sedan hoppas jag att du inte polerar med varm huv.. Det sätter sina spår också.

/Ena

edis_87
3 maj 2006 · 279 Inlägg

nej jag har inte lackat om den iaf, och jag har inte vaxat på en varm huv. men den var flammig redan när jag köpte den men tänkte att det går att fixa till, men jag har aldrig fåt det något bra, så därför jag fråga er här om det. för det är inge roligt att vaxa bilen varje vecka

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
Chrille79
4 maj 2006 · 70 Inlägg

Din flamighet beror nog på att din lack har oxiderat. När en lack väl börjat oxidera så är den i princip död. Med det menas alltså att man får underhålla den lite oftare för att den ska stanna i samma färg.

Köp en dubbel trissig polermaskin å sen mquires rubbing och wax så ska det nog hålla ett tag å bli bra.

Christian Roskjaer, Helsingborg
Honda Crx "Glassbilen" (1988)
Loffart
7 maj 2006 · 9 Inlägg

Eller så lämnar du in bilen och låter en bilvårdare ta hand om det.
Poler-roser är inte lätt att ta bort som vanlig konsument.
Så prata med nån bilvårdsfirma i närheten där du bor.
Eller så försöker du själv och låter det bli ännu värre och du ännu argare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang