Smakråd ang vita fälgar på s60?

dulken
12 september 2009 · 63 Inlägg

Hej! Upptäckte idag när jag tvättade bilen att jag fått klarlacksläpp på alla 4 fälgar, så nu funderar jag på att lacka om dom helt när jag ändå måste fixa dom, tankarna går runt vitt med polerad kant. Bilen är föresten svart och det brukar ju vara snyggt, men som sagt skulle det funka på s60:in, har aldrig sett nån med vita fälgar och vill ju inte lägga ner massa tid i onödan tongue

Go_sideways
12 september 2009 · 428 Inlägg

hade nog lackat om dom svarta igen:) vita fälgar är läckert. vet dock inte hur det ser ut på svart bil. men hade bilen varit vit så hade jag inte tvekat på vita fälgar wink

IMPRAZERN Intresseklubben
12 september 2009 · 673 Inlägg

jag tror det kan bli rätt snyggt.. ett tips, är väl lägga ett förslag på photoshop tråden.. om någon kan hjälpa dig och göra din idé i PS så kan du få ett hum på hur det kan bli.. Lycka till

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
Marlboroman
12 september 2009 · 8 234 Inlägg

Jag hade skippat att lacka dem vita, jag tror det blir bättre med svart igen eller antracitgrå

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
FordeveR www.klockren.nu
12 september 2009 · 476 Inlägg

hade nog lackat dom svarta igen

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
MrK
12 september 2009 · 407 Inlägg

körr på vitt,,

Saab_Diana
12 september 2009 · 401 Inlägg

svart

BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "2.0" (2000)
Saab 9-5 "AERO" (2001)
ekmaan hej vad gör du?
12 september 2009 · 416 Inlägg

dulken skrev:
Hej! Upptäckte idag när jag tvättade bilen att jag fått klarlacksläpp på alla 4 fälgar, så nu funderar jag på att lacka om dom helt när jag ändå måste fixa dom, tankarna går runt vitt med polerad kant. Bilen är föresten svart och det brukar ju vara snyggt, men som sagt skulle det funka på s60:in, har aldrig sett nån med vita fälgar och vill ju inte lägga ner massa tid i onödan tongue

Inte svarta fälgar på en svart bil, dom som smälter in så man ser ju inte dom då. & de är fälgarna till 90% som gör att bilens utseende blir snyggare. Så lacka dom nån färg man ser direkt, vit etc..

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"
Mercedes w126 300sel "Pamela" (1987)
Jungmar
12 september 2009 · 847 Inlägg

Galic_Andro hade vita fälgar med borstad kant innan han bytte:
https://www1.garaget.org/archive/54/53259/47526/47526-1488596.jpg
Skitsnyggt i mina ögon

dulken
13 september 2009 · 63 Inlägg

väldigt delade meningar iaf, har lekt lite i photoshop men är inte så duktig på det så, men man fick ju ett ungefär på hur det ser ut och jag tror det blir snyggt. Kanske någon annan färg som skulle bli snyggt?

eddiboy
13 september 2009 · 204 Inlägg

Svart e kung. Sen så maskeras väl de rostiga skivorna lite bättre med svarta fälgar eller?
Med vitt kommer de att synas ännu mera.

240boy
13 september 2009 · 471 Inlägg

svart med vita kanter finns inget snyggare big_smile

Skiiit du nedde ! ;)
dulken
14 september 2009 · 63 Inlägg

eddiboy skrev:
Svart e kung. Sen så maskeras väl de rostiga skivorna lite bättre med svarta fälgar eller?
Med vitt kommer de att synas ännu mera.

På bilderna så är bilen nytvättad så skivorna är ju inte så rostiga i vanliga fall, sen kan man ju lacka upp bromsok å sånt också smile men det är faktiskt väldigt svårt att bestämma sig

VWGOLFR32 Avstängd
14 september 2009 · 73 Inlägg

dulken skrev:
Hej! Upptäckte idag när jag tvättade bilen att jag fått klarlacksläpp på alla 4 fälgar, så nu funderar jag på att lacka om dom helt när jag ändå måste fixa dom, tankarna går runt vitt med polerad kant. Bilen är föresten svart och det brukar ju vara snyggt, men som sagt skulle det funka på s60:in, har aldrig sett nån med vita fälgar och vill ju inte lägga ner massa tid i onödan tongue

Lacka varannar eker, (eller va de nu heter) orange och svart smile eller helt oranga e snyggt med smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang