Volvo 855.a 96.a motor fel

bengan87
14 september 2009 · 583 Inlägg

Tja.

fått motor problem med Volvon
Bilen börja helt plötsligt tappa kraft efter 2 km så får jag köra in och kolla vad det kan vara va inga konstiga ljud i motor rummet men när jag sen kör ut på motorvägen så orkar inte bilen mer och börja gå som en traktor 1 km till och bilen orkar inte mer. går att starta den och den lägger sig under 1000 varm i sek men ger men den lite gas så händer det inte mycket mer utan att bilen börjar låta som en traktor.

Folk tror att det är kolvarna som har dragit i vägen men folk på Volvo tror det kan vara något annat som bilen går att starta. oljetrycket i bilen ligger normalt på 5 när man startar den första gången på dagen men igår låg den på 0 vid start efter alla ljud och problem. finns bra med olja i bilen vatten och bensin.

någon som har varit med om samma skit?
en lampa i bilen börja lysa igår kommer inte ihåg vad den heter den har ett (!) ser ut lika som Parkerings broms lampan men med ett (!) 

tacksam för alla snabba svar. har bilen står hos Falck och de kostar:s

turboforssen Telge Drifting Team
14 september 2009 · 5 398 Inlägg

dax att kolla felkoder:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
bengan87
14 september 2009 · 583 Inlägg

går inte att kolla på min är något el fel i kontakten svara Volvo tidigare.

Peran Bilmekaniker
14 september 2009 · 235 Inlägg

Då får dom ju fixa de! smile Gjort servicarna? Bytt olja när du skulle?

bengan87
16 september 2009 · 583 Inlägg

oljan är inte många mån men oljefiltre är något år.

kan de vara kolvarna som har dragit tro?

fogfighters
6 november 2009 · 10 Inlägg

vilken motor är det du har? Jag har en helt ny aldrig startad från fabrik komplett med kablage och grenrör o insug som jag tänkt byta för jag hade exakt samma fel som du beskriver, men tröttna och sålde bilen

Om det nu inte är meningen att vi ska äta djuren... varför är dom då gjorda av kött? /Homer Simpson
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang