Civilpolisens bilar. Tips för alla län/städer

mazdalover
13 oktober 2007 · 542 Inlägg

helsingborg

sbu 306 volvo v70 2001 vit med tre antenner på taket av varierande längd

blev stopad av den, inte roligt

CharlieW
13 oktober 2007 · 227 Inlägg

har sett en Bmw 760 och en Merca s500 i uppsala men dom stog skrivna i sthlm om nån ville veta

VVS:are Våga Vägra Saab ;)
BMW-328I
13 oktober 2007 ·

AudiS2 skrev:
har sett en Bmw 760 och en Merca s500 i uppsala men dom stog skrivna i sthlm om nån ville veta

Hmm, kanske den?

UFL024 BMW 760IL , STHLMS LÄN.   cool

dusty Living in the fastlane
13 oktober 2007 · 2 616 Inlägg

jag brukar se de som såhär smile

1, Dom är alltid rena och fina
2, Dom har aldrig en reghållare med reklam på
3, I 9 av 10 fall är det tonade rutor
4, Sitter oftast en hög mast på taket
5, Dom håller ett väldigt jämnt avstånd om dom följer dig
6, Sitter nästan alltid två i bilen

Kommer inte på något mer nu men det är så jag brukar identifiera dom

nooky Tidsoptimist
13 oktober 2007 · 184 Inlägg

Vet inte om nån redan skrivit det, men skicka reg nr i ett sms till 71456 så får ni svar direkt på ägare

Jag försöker iaf...
Mankan1978 Son Of Murphy
13 oktober 2007 · 782 Inlägg

nooky skrev:
Vet inte om nån redan skrivit det, men skicka reg nr i ett sms till 71456 så får ni svar direkt på ägare

Men det kostar, och där står det inte "civil polis bil" när man får smset. Jag har provat förr, men minns inte vad det står, faktiskt.

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Eisenhut
13 oktober 2007 · 1 827 Inlägg

Det står vem som äger bilen... Står det då "Trafikpolisen Skåne Län" vilket det oftast gör så vet man ju ganska säkert.

Och nej, det kostar inte mer än ett vanligt SMS, Vägverket tar ej betalt för den tjänsten.

Senast redigerat av Eisenhut (13 oktober 2007)

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
pulk
13 oktober 2007 · 143 Inlägg

Mankan1978 skrev:

nooky skrev:
Vet inte om nån redan skrivit det, men skicka reg nr i ett sms till 71456 så får ni svar direkt på ägare

Men det kostar, och där står det inte "civil polis bil" när man får smset. Jag har provat förr, men minns inte vad det står, faktiskt.

Nja inte cilpolis men man kan räkna ut det när ägaren heter som här i malung på skb466 bilen . "Polismyndigheten Dalarnas län,Falun. bilmodell, itrafik osv" wink

BMW 323 Ci (1999)
nooky Tidsoptimist
13 oktober 2007 · 184 Inlägg

Jo det står ju inte "Leif Göransson Polis i Falun". Och sms är inte tvärdyrt

Jag försöker iaf...
Bjork OEM <3
13 oktober 2007 · 6 957 Inlägg

Runt Falköping cirkulerar:
1. TJM 711, Mörkblå V70, med megastor mast på taket, hundgaller
2. TJS 719 (osäker på siffrorna) Mörkblå Saab 9-5 kombi,
3. okänt reg.nr Saab 9-5 sedan, två fyrkantiga extraljusen ifram,

OEM <3
Jonni
13 oktober 2007 · 1 256 Inlägg

Vill bara börja med att säga att polisen har fler fordon än de flesta tror, dom åker inte bara i bilar som Polismyndigheten själva äger. Under de år jag har jobbat i bilbranschen så har vi lånat ut hur mycket bilar som helst till Polisen, till både span/narkotika och trafik.

Att hitta en civilpolisbil's kännetecken är väldigt enkelt egentligen, dock så har polisen gjort det svårare på de nya trafikcivilpolisbilarna..

Det som är nytt är att de har integrerade antenner för radioutrustningen vilket gör att de inte kan avslöjas på det viset, dock så kommer de inte undan det som jag alltid tittar på..

- Dubbla antenner, eller tjock comradioantenn (Behöver inte sitta där, finns integrerade)
- Dragkroken med den "tjocka" dragkrokshatten.
- Oftast 17" tums fälgarna från respektive tillverkare.
- Stänkskärmar.
- "Grå"-tonade rutor
- Xenon-ljus (Endast på nyare SAAB-, VOLVO-bilarna)
- Ligger alltid 5 km/h under tillåten hastighet (skumkörandes)

De flesta gånger jag blivit stoppad av civilt polisfordon så har det varit 2 man/kvinnor i, men har oxå många gånger blivit stoppad av ensam polisman/kvinna.

Skulle du få syn på ett civilt polisfordon, syna det ordentligt så förstår du vad jag menar med alla "enkla" kännetecken.. Det bästa jag vet, det är när man kommer ikapp en civilpolisbil och har kollat den, då kan man ligga bakom och fisköra och sedan köra förbi och smila ordentligt när man glider förbi, det retar dem otroligt mycket..

Mvh Jonni

STriiiker
13 oktober 2007 · 609 Inlägg

De gamla volvo modellerna i Avesta är nog tagna ur tjänst.

Onee
13 oktober 2007 · 342 Inlägg

I skövde, Tibro , Hjo , karlsborg , Tidan är det svårt att säga eftersom att dom bara har en bestämd bil som civilbil (En röd Saab kommer ej ihåg modell)

Polisen lånar elle hyr många av bilarna från toyota (Lidströms bil) , Bilia å flera bilföretag i skövde.

Senast redigerat av Lpc (13 oktober 2007)

Woogensea Volvoturbo For Life
13 oktober 2007 · 366 Inlägg

Snabbare skrev:
I Västerås finns det iaf en VIT VOLVO V70, en MÖRKBLÅ PASSAT och kanske ett tiotal bilar till. En svart saab 95 råkade jag köra om i 150 och fick sedan sällskap en bit...Gemensamt för alla är ju tonade rutor. Ser man en V70 eller 95 utan tonade rutor är det ju bara att köra på....

Å alla dessa jävla antenner dom har på också.....oftast...

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Tompa_Vax Skogs Arbetare
13 oktober 2007 · 413 Inlägg

vart stoppad av en polis i norrköping vid 08.00 hemvägen, stannar mej med sin snutbil, var dock hans privata(ville ta mej för fortkörning) men han var ju inte i tjänst. vilken blåsning han fick när jag ej skrev på och hans kollega kom så var jag ej kvar, ver en silvrig s70...kommer ej regnummret, men annars så åker man bara bakom alla bilar med blåljus, (frilejd ju...)

Go For It!!
Ricky
13 oktober 2007 · 1 062 Inlägg

nåra bilar i alingsås kan dock inte reg-nr

svart saab 9-5 sedan gammal modell
vit saab 9-5 gammal modell med svart tonade rutor bak
V70N grön/grå med svart tonade rutor

kalleankan
13 oktober 2007 · 101 Inlägg

ni skriver massa bilmodeller hit och dit men jag undrar hur man känner igen och kan se att det är en civilpolis?

har hört att dem ska ha några extra antenner på taket för all utrustning är det ett bra kännetecken?

Crazygreek Billackerare
13 oktober 2007 · 365 Inlägg

rykten har ju sagt att de rullar en cilvilbil i jkpg område som är en Honda S2000 nån som vet om de stämmer ??

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se
Sjodin_ Good Girl Gone Bad
13 oktober 2007 · 607 Inlägg

Har iaf rullat en laserblå v70R i moraområdet, vet ej om den är kvar..

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad
Antonnn
15 oktober 2007 · 65 Inlägg

Tussie skrev:
en fundering, har nån nångongång haft använding av den här listan???
och hur i så fall?

Man kan skriva ut den?!,lägga alla bilar på minnet i sitt län!! om du kör om en civil så kanske du känner igen den härifrån och känner lite pengar ! big_smile wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang