18 års bil?

Sperix
14 september 2009 · 21 Inlägg

Fråga är ju vad man ska ha för 18 års bil nu när det närmar sig ... Har en 740 som jag köpte förra julen som tanken var att kapa till a-traktor och sälja för att få inte lite pengar till en lite finare bil men så blev det inte då jag tog alldeles för lång tid på mig med min Epa...

Pengarna jag har att lägga på en bil kommer ligga runt 40k i den potten ska även de runt omkring bilen in. så som ljud (slutsteg har jag ett rejält redan) trimning kanske lite styling.

  några bra förslag på bilar eller ska jag köra med min 740 och alla dess rykten haha lol

Timmyboy hellaflush!
14 september 2009 · 1 266 Inlägg

740 är ju bra och hållbara bilar. Bakhjulsdrivet är ju kul för unga;)
Och tänk att du kan ta 740n du har, så kan du lägga 40k på den och bygga något fett:)

Sperix
14 september 2009 · 21 Inlägg

Visst är 740 en bra bil men kanske inte så rolig ... Alla har liksom en om man så säger hehe

Lägga ut pengar på den är nog det sista jag tänker göra tongue ska fixa iordning den under vinter och försöka sälja den tror jag för att sedan köpa något lite "roligare" gärna uddare

Timmyboy hellaflush!
14 september 2009 · 1 266 Inlägg

Mjo, 740 är ju inte direkt kända för att vara snabba och roliga direkt. Men vad för typ bil vill du ha? sportig eller mer familjebil?smile

Sperix
14 september 2009 · 21 Inlägg

Mjo är ju det hehe

Gärna en lite sportigare har även funderat på en lite typ golf eller nått bara att ha för skoj skull och går att få ett jävla dunk i dom men de senaste har jag mest kolla på sportigare bilar smile

Slash Saabifierad
14 september 2009 · 2 026 Inlägg

Toyota Celica?
Honda Prelude?
Peugeot 405 Mi16?
Honda CRX?
Någon GTi-bil?

Senast redigerat av Slash (14 september 2009)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Rquired Allmänt envis
14 september 2009 · 12 512 Inlägg

Börja med 740n de första månaderna är mitt tips, när du känner dig varmare i kläderna med körkortet så kan du börja fundera på vad du vill ha smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Sperix
14 september 2009 · 21 Inlägg

Honda Prelude är ju ganska intressant även GTi bilar:)

Något spec man bör tänka på vid köp av dessa`?

Sperix
14 september 2009 · 21 Inlägg

Har stora funderingar på att kanske köpa ett litet projekt att greja med under vintern och få ut vid våren/sommarn så får nog trots allt bli 740 till att börja med...

Ska försöka att köpa mig en Golf GTi äldre modell går ju att få lite riktigt sköna... något spec man bör tänka på vid köp av denna "BEST" big_smile

davel
14 september 2009 · 347 Inlägg

Kan rekommendera en Audi coupé om du kan hitta någon som inte är sönderkörd med 2.3E motorn. Ruskigt rolig bil som är ganska enkel att meka. Finns med fyrhjulsdift och är väldigt kul att köra i snö. Väldigt stark är den också tycker jag trots allt. Tjejen körde iväg den på 4an i lätt uppförsbacke när hon övningskörde en gång och visst skaka å lät det men inte fan dog den och det gick smile
136hk härligt 5cyl ljud och bra vrid. Finns ett gäng på blocket för rätt bra priser.
Men se till att hitta ett omekat ex om det går så har du en bra, sköj, billig och snygg bil sen

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Pierre-na
14 september 2009 · 398 Inlägg

Köp en billig bil som första bil t ex din 740 för första bilen brukar gå hårt och sedan kan du ju spara pengarna du har till en ännu finare bil wink

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
LeafBox Lat Perfektionist
15 september 2009 · 6 359 Inlägg

davel skrev:
Kan rekommendera en Audi coupé om du kan hitta någon som inte är sönderkörd med 2.3E motorn. Ruskigt rolig bil som är ganska enkel att meka. Finns med fyrhjulsdift och är väldigt kul att köra i snö. Väldigt stark är den också tycker jag trots allt. Tjejen körde iväg den på 4an i lätt uppförsbacke när hon övningskörde en gång och visst skaka å lät det men inte fan dog den och det gick smile
136hk härligt 5cyl ljud och bra vrid. Finns ett gäng på blocket för rätt bra priser.
Men se till att hitta ett omekat ex om det går så har du en bra, sköj, billig och snygg bil sen

Jag kan rekomdendera Coupen oxå! wink
Den väger så lite satt den är faktiskt riktigt snabb! Har inge störra problem att passera 200Km/h sträcket!
5-cyl är den perfekta kompromissen för kraft/bensinförbrukning. Nog kan den bli törstig om men ligger på. Men vill man så går det defenetivt att köra den på under 1l/milen. smile

Och motorljudet! Bara det är LUGNT värt att köpa hela bilen för tongue


TIPS!:
http://www.blocket.se/stockholm/Audi_co … =4&w=3

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Pikey
15 september 2009 · 2 283 Inlägg

Hade lätt kört 740n nu, det är ändå snart vinter och att köpa en annan bil nu är ju inget du vill kanske.
Hade väntat ett tag med att köpa bil för de pengarna.
Visst att bilarna blir dyrare till våren men så gott det kommer kännas att köpa bil då!

R.I.P. Michael Jackson!
Pierre-na
15 september 2009 · 398 Inlägg

Elda skrev:
Omega 3000 är bättre än 740 i vinter. lameldiff är gott.

Men tänk på att en nybliven körkortsägare har oftast inte samma körvana på vintern och om han kör en 740 så skulle det ju inte göra så mycket om han drar ett dike.

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
turboforssen Telge Drifting Team
15 september 2009 · 5 398 Inlägg

Elda skrev:

Pierre-na skrev:

Elda skrev:
Omega 3000 är bättre än 740 i vinter. lameldiff är gott.

Men tänk på att en nybliven körkortsägare har oftast inte samma körvana på vintern och om han kör en 740 så skulle det ju inte göra så mycket om han drar ett dike.

jag har aldrig förstått varför en odiffad bil är bättre om man ör ovan? en diffad bil ger dig mer kontroll medans en odiffad bara glider som den vill + att det är bra mycket lättare o köra fast.

en omega 3000 som inte är i super skick får du för 15-20 papp och personligen så tkr jag inte det gör nått om man åker i diket med en gammal sleten opel eller en gammal sleten volvo.

jag kommer införskaffa en 3000 nästa vinter som vinterkjälke (saaben är för fin för att brukas på vintern) och jag prioriterar lite mer fart samt kontroll över att åka runt i en bil som är så ful att jag egentligen VILL åka i diket bara för att förstöra skiten, eller menar du att 740 är fina? varför skulle man då villja förstöra dom? roll

att köra diffat kräver ju lite erfarenhet av att ratta en bil.
en som precis tagit körkort har inte den vanan om den inte har sladdat mycket på åkrar eller ute iskogarna
annars så håller jag med dig att det är fan bättre kontroll med en diffat är odiffat

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Slash Saabifierad
15 september 2009 · 2 026 Inlägg

Sperix skrev:
Har stora funderingar på att kanske köpa ett litet projekt att greja med under vintern och få ut vid våren/sommarn så får nog trots allt bli 740 till att börja med...

Ska försöka att köpa mig en Golf GTi äldre modell går ju att få lite riktigt sköna... något spec man bör tänka på vid köp av denna "BEST" big_smile

Rost. Och motorn, GTi-modellerna är ju som sagt ungdomsbilar och har lite fler hästkrafter än vanligt = körs hårdare = motorerna slits fortare. Känns bilen trött och slö = kolla på några andra.

Sedan har jag lärt mig att man ska kolla att spärren mellan backen och 1:an fungerar, den är relativt viktig då dom ligger på samma plats. Inte hela världen om den inte fungerar för man kan vänja sig men det är bättre om den fungerar, inte skoj att dra i backen vid ett rödljus och dra in i bilen bakom hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
DasAuto
15 september 2009 · 2 751 Inlägg

audi coupe lät som en fin bil.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
jocke_gronberg
15 september 2009 · 4 586 Inlägg

tänkt på att du ska hålla igång bilen du köper med. Hade en golf 2 som första bil. Men nu några år senare så är det väl golf 3 som är någon vettigare köp.

Hiroschi
15 september 2009 · 53 Inlägg

Gör som mej och kör med en opel tigra wink
kolla projekttråden..har lagt ut mindre än 2k (€) på den ännu,och då är köpet inräknat ocksåcool

Senast redigerat av Hiroschi (15 september 2009)

Opel Tigra (1996)
Sperix
15 september 2009 · 21 Inlägg

Primera GT är ju faktiskt rätt grym och framförallt billig tongue vart hittar man tuning och styling till en sådan?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang